Porsche testuje autonomiczną jazdę w hali serwisowej | MOTOFAKTOR

Porsche testuje autonomiczną jazdę w hali serwisowej

Projekt testowy jest częścią aktywności Porsche w ramach platformy innowacji Startup Autobahn, a jego zakończenie zaplanowano na połowę 2019 r.

Projekt odbywa się dzięki współpracy Porsche z berlińskim start-upem Kopernikus Automotive, a jego poligonem doświadczalnym jest siedziba producenta w Ludwigsburgu. Młoda firma Kopernikus Automotive specjalizuje się w rozwiązaniach technicznych dla samochodów autonomicznych. Projekt ma na celu umożliwienie pojazdom całkowicie autonomicznego dojazdu z miejsca parkingowego na platformę podnośnikową. Dzięki temu mechanicy będą mogli szybko i w zautomatyzowany sposób – za pośrednictwem tabletu – manewrować sportowymi autami i właściwie ustawiać je w hali serwisowej.

W ciągu zaledwie kilku lat jazda autonomiczna zrewolucjonizuje nasz ruch drogowy. Już dziś możemy jednak wykorzystać dostępne możliwości technologicznie, aby praca odbywała się efektywniej i wydajniej.

menedżer projektu autonomicznej jazdy w serwisie Porsche - Alexander Haas

 

Projekt zostanie wdrożony w ciągu 100 dni, przy udziale ekspertów z dziedziny wysoce zautomatyzowanej jazdy i systemów wspomagających oraz technologii akcesoryjnych, a także zespołu Kopernikus Automotive. Jego wyniki zostaną zaprezentowane podczas dnia targowego platformy Startup Autobahn (Expo Day) w Wagenhallen w Stuttgarcie, 21 lutego 2019 r.

Wirtualne próby przejazdu na bazie około miliona symulowanych kilometrów testowych

Pierwszym krokiem, zanim jeszcze pojazdy autonomicznie wjadą do hali serwisowej, jest stworzenie środowiska testowego i odwzorowanie warsztatu w wirtualnej formie. Służy ona do szkolenia sztucznej sieci neuronowej, która w ramach testów pokonuje ponad milion symulowanych kilometrów testowych i samodzielnie uczy się na podstawie rzeczywistych danych ramowych. Następnie czas na testy w realnych warunkach.

Nasz zespół przetestuje wykorzystanie jazdy autonomicznej w hali serwisowej; chcemy też wyciągnąć wnioski z opinii członków zespołu.

szef modyfikacji produktu w dziale obsługi posprzedażnej - Thomas Eckert

Intencją projektantów jest, aby technologia sztucznej inteligencji (AI) nie tylko poprowadziła samochód, ale potrafiła także samoczynnie identyfikować i lokalizować obiekty oraz planować tor jazdy. Aby zagwarantować bezpieczeństwo na etapie praktycznej realizacji przejazdów testowych, wdrożone zostaną liczne rozwiązania, w tym ograniczenie prędkości do 7 km/h oraz dodatkowe wykorzystanie człowieka kierowcy.

Informacje na temat Startup Autobahn

Porsche należy do grona partnerów platformy innowacji Startup Autobahn zainicjowanej w 2017 r., a jej celem jest ściąganie do Stuttgartu innowacyjnych start upów z całego świata – wraz z ich pomysłami. W ramach platformy swoje siły połączył szereg firm i organizacji, m.in.: Porsche, Daimler, Uniwersytet Stuttgarcki, Arena 2036, Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology, ZF Friedrichshafen oraz BASF. Pod szyldem Startup Autobahn współpracują one ze start-upami w ramach konkretnych projektów pilotażowych, z których każdy trwa 100 dni. W ciągu ostatnich dwóch lat w ramach Startup Autobahn firma Porsche zaimplementowała około 50 projektów, a około 1/3 wyników włączono w proces opracowywania seryjnych rozwiązań.

 

Źródło: Porsche

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).