Ponad 51 mln trujących Diesli na drogach UE

person Adrian Januszkiewicz 20/09/2019

Liczba trujących samochodów z silnikiem Diesla na europejskich drogach osiągnęła 51 milionów - wynika z nowego raportu ekologicznej organizacji pozarządowej Transport&Environment.

Analiza pokazuje wzrost o 18% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i wzrost o 74% od 2016 r. Biorąc pod uwagę, że Volkswagen zainstalował więcej defeat devices, niż się spodziewano, liczba trujących silników wysokoprężnych może być wyższa.

 

Obliczenia, które opierają się na sprzedaży pojazdów od 2008 r., a także na nowych rzeczywistych danych dotyczących emisji, pokazują, że producenci samochodów nadal sprzedają trujące diesle. Prawie jedna piąta tych zanieczyszczających samochodów i furgonetek znajduje się w Niemczech (9,9 mln), a następnie we Francji (9,8 mln) i Wielkiej Brytanii (8,5 mln). Razem z Włochami, Hiszpanią i Belgią te sześć krajów stanowi 81% floty trujących silników Diesla w UE.

Grupa Volkswagen odpowiada za ponad jedną piątą wszystkich rażąco zanieczyszczających samochodów i furgonetek z silnikiem Diesla w UE (11,6 mln). Znaczący udział w trujących pojazdach mają także francuscy producenci samochodów – Renault-Nissan (8,1 mln) i Grupa PSA (7,2 mln, nie licząc Opla i Vauxhall).

Nawet jeśli uwzględnione zostanie obecnie wycofywanie podejrzanego oprogramowania, liczba trujących silników wysokoprężnych spadłaby tylko nieznacznie o 16% do 42,5 mln, pod warunkiem, że zostanie ono przeprowadzone w całości i jednakowej jakości we wszystkich państwach członkowskich.

 

Głównym powodem dalszego wzrostu liczby trujących silników wysokoprężnych jest decyzja producentów samochodów o maksymalizacji zysków poprzez sprzedaż istniejących modeli diesla zamiast inwestowania w ich czyszczenie. Od 2015 roku, kiedy dieselgate ujawnił się w pierwszej piątce producentów samochodów, którzy sprzedali ponad dwie trzecie trujących silników wysokoprężnych, zarobili oni ponad 125 mld euro. Europejska Federacja Organizacji Pozarządowych ds. Transportu twierdzi, że wycofywanie musi być koordynowane w całej UE i powinno wymagać skutecznych napraw, jak w USA, podczas gdy krajowe władze muszą powstrzymać rejestrację i sprzedaż trujących modeli.

To oburzające, gdy liczba trujących silników wysokoprężnych na europejskich drogach rośnie i osiąga ponad 50 milionów. Wynika to z faktu, że producenci samochodów stawiają na pierwszym miejscu zyski nad zdrowie ludzi. Organy regulacyjne muszą przestać przymykać oczy na główne źródło toksycznego powietrza i zmuszać producentów samochodów do oczyszczania się teraz. Florent Grelier inżynier ds. Ekologicznych pojazdów w Transport & Environment

 

Silniki Diesla są głównym źródłem emisji dwutlenku azotu (NO2). Według Europejskiej Agencji Środowiska narażenie na NO2 spowodowało przedwczesną śmierć około 79 000 osób w 41 krajach europejskich w 2015 r.

 

[1] Zdefiniowane jako pojazdy z silnikiem Diesla Euro 5 i 6 o emisji NOx co najmniej dwa razy powyżej limitu (w przypadku badań NEDC) lub co najmniej trzykrotnie powyżej limitu (w przypadku danych rzeczywistych).

 

Źródło: Transport & Environment

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl