Półprzewodnikowy układ Bosch w nawigacji GPS | MOTOFAKTOR

Półprzewodnikowy układ Bosch w nawigacji GPS

Nowy układ półprzewodnikowy firmy Bosch jeszcze precyzyjniej i bardziej niezawodnie rejestruje ruchy pojazdu oraz znacząco wspomaga system nawigacji.

Prawdopodobnie zdarzyło się to każdemu: wjeżdżamy do nieznanego, tętniącego życiem miasta, a system nawigacyjny nagle zawodzi, gdy jest najbardziej potrzebny. Te czasy mają należeć już do przeszłości dzięki nowemu czujnikowi Bosch MEMS: SMI230. Rejestruje on zmiany w kierunku jazdy i prędkości pojazdu, ocenia informacje i przesyła je do systemu nawigacyjnego. Tam informacje są łączone z danymi pozycyjnymi z globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i wykorzystywane do nawigacji.

Bosch MEMS: SMI230

Gdy nawigacja się pogubi, czujniki półprzewodnikowe Bosch zapewniają, że samochód nie traci orientacji.

członek zarządu działu Bosch Automotive Electronics - Jens Fabrowsky

 

Otrzymywanie przez cały czas wiarygodnych danych o ruchu pojazdu sprawia, że dobrze znany efekt „flip book” wyświetlacza nawigacyjnego ma należeć już do przeszłości. Dzięki połączeniu informacji o pozycji GPS oraz z czujnika, strzałka nawigacyjna na wyświetlaczu ma nie wykonywać już nierealistycznych skoków lub nagle zmieniać orientację od punktu do punktu drogi.

Półprzewodniki są ważnymi elementami nowoczesnej mobilności i nie można dziś wyobrazić sobie samochodu bez nich.

- Jens Fabrowsky

 

Bosch niedawno rozpoczął produkcję SMI230, a pierwsi klienci już otrzymują czujnik jako wyposażenie standardowe.

Bez szarpnięć i drgań strzałki na mapie

Technologia czujników w postaci chipu to sekret utrzymywania płynnego ruchu strzałki na mapie nawigacji. Eksperci określają te czujniki jako systemy mikroelektromechaniczne lub krócej czujniki MEMS.

 

Aby wygenerować bardzo precyzyjne dane o przemieszczaniu się pojazdu, Bosch umieszcza w jednej obudowie dwa małe i niezwykle czułe czujniki – jeden do monitorowania przyspieszenia pojazdu, a drugi do prędkości odchylenia. Ta kombinacja ma stanowić o sile SMI230. Ponadto duet czujników ma osiągać niezwykły stopień precyzji i niezwykle szybko wykrywa zmiany w ruchu pojazdu.

Bosch dysponuje wszechstronnym, unikatowym w skali światowej know-how w zakresie opracowywania i produkcji półprzewodników do zastosowań motoryzacyjnych. To pomaga nam zarówno rozwijać nowe funkcje w samochodach, jak i stale ulepszać same układy scalone.

- Jens Fabrowsky

 

Dzięki danym z czujnika SMI230, wyświetlana strzałka ma poruszać się na mapie dokładnie z ruchem pojazdu. To samo dotyczy sytuacji, w której nawigacja całkowicie traci orientację z powodu zaniku sygnału z satelity.

Czujnik Bosch eliminuje martwe punkty nawigacji GNSS. Pomaga precyzyjnie określić pozycję pojazdu, nawet przy słabym sygnale satelitarnym, i wydawać polecenia zmiany kierunku dokładnie w odpowiednim czasie.

kierownik produktu w Automotive Electronics w firmie Bosch - Michael Rupp

 

W tym celu system nawigacyjny stale porównuje wykrywane przez czujnik Bosch odchylenia kierunku i zmiany prędkości samochodu z sygnałem ostatniej pozycji, a tym samym synchronizuje bieżącą pozycję na mapie nawigacyjnej. Zbieranie danych ma być tak precyzyjne, że wyświetlana pozycja pojazdu pozostaje wiarygodna, nawet jeśli zakłócenie sygnału utrzymuje się przez pewien czas.

Jeden czujnik, wiele możliwości

Układy półprzewodnikowe Bosch są przede wszystkim stosowane jako czujniki w systemach bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, ale także w aplikacjach multimedialnych i łącznościowych oraz w konwencjonalnych i zelektryfikowanych układach napędowych.

 

Możliwości czujnika MEMS SMI230 firmy Bosch nie tylko mają poprawiać nawigację, ale także sprawiać, że nadaje się on idealnie do stosowania w zarządzaniu flotą i systemach opłat drogowych, ponieważ obszary te wymagają również precyzyjnego rozpoznawania ruchu.

 

Ponadto czujnik może być stosowany w samochodowych systemach alarmowych ze względu na jego zdolność do wykrywania drgań i uderzeń w samochód. W razie wypadku drogowego – wykrywanego przez ekstremalnie ujemne wartości przyspieszenia (kolizja) lub niewłaściwy ruch obrotowy (dachowanie) – dane z czujnika mogą uruchomić automatyczny system alarmowy eCall.

 

Źródło: Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).