Półosie napędowe – dziś i jutro | MOTOFAKTOR

Półosie napędowe – dziś i jutro

Wśród wysokiej jakości produktów marki NTN-SNR znaleźć możemy półosie napędowe produkowane i testowane w zakładach we Francji.

Półoś napędowa to przegubowy element pojazdu, który przenosi moment obrotowy i ruch obrotowy z napędu na koło. Dwa przeguby homokinetyczne, jeden od strony koła, drugi od strony mechanizmu różnicowego, pozwalają na uzyskanie tej samej prędkości obrotowej pomiędzy wałem wejściowym a wyjściowym, niezależnie od tego, w jakim położeniu i pod jakim kątem znajdują się przeguby. Rozmiar przegubów i długość półosi napędowej są zależne od konstrukcji pojazdu i zakresu momentu obrotowego, który ma zostać przeniesiony z napędu na koła.

 

NTN-SNR produkuje wszystkie rodzaje klasycznych przegubów, wykorzystując konstrukcję sześciokulową od strony koła i od strony mechanizmu różnicowego. Firma opracowała i opatentowała także serię przegubów ośmiokulowych przeznaczonych na pierwszy montaż. To odpowiedź NTN-SNR na wymagania producentów i właścicieli pojazdów którzy oczekują coraz większego komfortu, redukcji emisji CO2 oraz poprawy wydajności.

 

Kompletny zestaw półosi napędowej obejmuje całkowicie zmontowaną półoś oraz wszystkie niezbędne elementy montażowe. Półoś napędowa jest montowana w fabrykach NTN-SNR, jest kompletna i gotowa do montażu.

 

Przegub zewnętrzny w zestawie z osłoną – jest wstępnie zmontowany i obejmuje: zewnętrzny pierścień zmontowany (z pierścieniem wewnętrznym, koszykiem i kulami, ewentualnie z pierścieniem ASB i pokrywą przeciwpyłową), wszystkie niezbędne elementy montażowe, odpowiedni zestaw osłony z opaskami, pierścieniami Segera i smarem oraz pierścień ustalający od strony mechanizmu różnicowego.

Zestaw osłon przegubów, które zawierają: osłonę, opaski, pierścienie Segera i smar, wszystkie niezbędne elementy montażowe, elementy dodatkowe do przegubów wewnętrznych, takie jak sprężyny, czy nakrętki.

Gama w/w produktów stanowi uzupełnienie serii „Chassis” składającej się z  zestawów łożysk kół, hamulców tarczowych ze zintegrowanymi łożyskami, zestawów łożysk górnego mocowania amortyzatora. Obecnie produkty oferowane pod markami NTN oraz SNR są dostępne zarówno dla samochodów europejskich i azjatyckich.

 

NTN-SNR wspiera swoich klientów oferując im katalogi produktów, dostarczając informacje techniczne. W każdym zestawie produktów znajduje się dokładna instrukcja montażu. Dodatkowo NTN-SNR proponuje korzystanie z aplikacji TechScaN’R na smartphony i tablety, która umożliwia dostęp do istotnych informacji technicznych.

 

Produkcja półosi i przegubów odbywa się w NTN Transmission Europe – jednym z 9 zakładów produkcyjnych firmy zlokalizowanych we Francji, w pobliżu miejscowości Le Mans.

W fabryce produkowana jest opracowana przez NTN-SNR technologia „PCS Hub Joint” – frezowane połączenie piasty łożyska i przegubu homokinetycznego. Jest ono montowane dzięki ściśle dopasowanym frezowaniom, co eliminuje wszelkie luzy, a tym samym redukuje hałas. Technologia ta pozwala uzyskać pożądany moment obrotowy przy mniejszej średnicy, co wpływa na znaczne zmniejszenie ciężaru modułu.

 

Przy fabryce NTN Transmission Europe w Le Mans działa ośrodek badawczy, gdzie odbywają się badania i testy produktów zgodne z wymogami międzynarodowymi i wymaganiami klienta. Kompletna półoś napędowa przechodzi wiele różnych prób:

 

  • Próby wytrzymałościowe i zmęczeniowe są przeprowadzane na półosi kompletnej, a także na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych, drążkach łączących (pustych i pełnych), tripodach, wielowypustach i połączeniach spawanych.
  • Statyczne lub quasi-statyczne badania wytrzymałościowe (pojazd podjeżdżający pod krawężnik z pełną blokadą kierownicy).
  • Badania bezpieczeństwa, ważne dla producentów pojazdów (badanie to symuluje zbyt szybkie zwolnienie sprzęgła, co powoduje poślizg koła).
  • Badania wibracji i hałasu (NVH): badanie to jest przeprowadzane przez niewielu producentów OE półosi napędowych. Dzięki badaniu można upewnić się, ze wał napędowy działa poprawnie pod względem akustycznym, co pomaga utrzymać hałas i wibracje w pojeździe na poziomie minimalnym.

 

Ponieważ osłony są najbardziej wrażliwymi komponentami półosi napędowej, przeprowadza się kilka rodzajów badań, aby upewnić się, że działają one poprawnie:

 

  • badania trwałości i wytrzymałości na ekstremalne temperatury (od –40°C do +135°C, dla niektórych zastosowań może być to +165°C),
  • pomiary stopnia odkształcenia osłony spowodowane wirowaniem smaru.

NTN-SNR posiada także europejski ośrodek badań i rozwoju w Annecy w Górnej Sabaudii we Francji, gdzie 400 pracowników przygotowuje produkty przyszłości, korzystając z laboratoriów i narzędzi uznawanych za najlepsze w swojej klasie. Centrum badawcze posiada ponad 200 stanowisk do testów. Ośrodek działa we współpracy z ośrodkiem badań i rozwoju w Kuwanie w Japonii, co pozwala na stałą wymianę doświadczeń.

 

Firma NTN-SNR jest dziś jednym z liderów rynku części zamiennych do samochodów osobowych i jednocześnie jednym z największych producentów części oryginalnych. Oferuje części zamienne do samochodów osobowych, wraz z asortymentem w trzech kategoriach: zawieszenie, jednostka napędowa oraz układ przeniesienia napędu. NTN-SNR zatrudnia 4 225 pracowników i posiada 9 zakładów produkcyjnych, z czego 6 we Francji, oraz 18 przedstawicielstw handlowych.

 

NTN-SNR może pochwalić się bogatą ofertą części do zawieszenia, silników i napędów, przede wszystkim dzięki łożyskom trzeciej generacji do kół, elementom układów rozrządu o znakomitych parametrach oraz łożyskom do skrzyń biegów. W fabrykach NTN-SNR, zlokalizowanych na 5 kontynentach, każdego dnia produkowanych jest ponad 100 tys. części. Firma oferuje szeroki zakres produktów dla pojazdów takich marek jak m.in.: Renault, Mercedes-Benz, Mini, Jeep, Opel, Nissan, Suzuki, Toyota, Dacia, FIAT, ALFA Romeo, Honda, Volkswagen, Ford, Land Rover, Volvo, BMW, Lotus.

 

Artykuł sponsorowany przez NTN-SNR

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).