Valeo 16.12.2018

Pojazd autonomiczny Nuro

person Adrian Januszkiewicz 1/02/2018

Nuro, nowy amerykański start-up założony przez dwóch byłych inżynierów Google, powstał w celu opracowania pojazdu autonomicznego innego niż dotychczas.

Jego główna funkcja to dostawy na zamówienie towarów pierwszej potrzeby.

 

Era autonomicznych pojazdów zbliża się wielkimi korkami i kolejne firmy opracowują własne projekty, które mają spełniać najwyższe wymogi, a także dać im duże zyski. Do gry wchodzą również firmy niezwiązane ściśle z motoryzacją, ale działające w branży technologicznej. Obecnie skupiają się na opracowywaniu zautomatyzowanych ciężarówek czy taksówek. Inne podejście wybrali założyciele Nuro, którzy wcześniej pracowali przy projektowaniu autonomicznego pojazdu Google. Ich wybór padł na bardziej lokalną niszę, jaką są dostawy towarów pierwszej potrzeby z najbliższej okolicy.

 

Pojazd autonomiczny Nuro ma pomóc lokalnym firmom konkurować na rynku, który obecnie jest zdominowany m.in. przez Amazona. W porównaniu z konkurencją nie jest on crossoverem Lexusa czy Fordem Focusem doposażonym w sprzęt do samodzielnego prowadzenia. Jest to pojazd opracowany od podstaw. Na pierwszy rzut oka prototyp Nuro R1 (to pseudonim, a nie oficjalna nazwa) wygląda jak gigantyczny lunchbox na kółkach, a może nawet przenośny toster.

 

Jednak dokładniejsze spojrzenie na pojazd ujawnia, że “uchwyt” na dachu jest faktycznie platformą dla matrycy czujników pojazdu, która obejmuje LIDAR, kamery i radary. Widok przez przednią szybę również ujawni całkowity brak tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownice, czy pedały. Nie ma siedzenia kierowcy, ponieważ nie jest on przeznaczony do kierowania przez ludzi. Nuro otrzymał zezwolenie od DMV w Kalifornii i planuje rozpocząć testy na drogach publicznych jeszcze w tym roku.

Zbudowaliśmy cały pakiet oprogramowania od zera. Jest wiele elementów, wspólnych z ogólnym samosterowaniem, a niektóre są nieco inne. Dave Ferguson współtwórca Nuro

 

Jednym z wyzwań dla modelu biznesowego Nuro jest opracowanie metody odbierania przez klientów zamówionych towarów.  Brak kierowcy oznacza, że nikt nie zadzwoni do drzwi klienta ani nie wejdzie po schodach, aby przekazać zamówienie. Klienci będą mogli jednak korzystać z aplikacji, która poinformuje ich, gdy pojazd podjedzie pod budynek. Otrzymaliby również kod otwierający boczne luki pojazdu, w których znajdą swoje zamówienie. Rozważane jest też zastosowanie technologii rozpoznawania twarzy.

 

Źródło: The Verge

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl