Podwójne podium dla Goodyeara w Le Mans | MOTOFAKTOR

Podwójne podium dla Goodyeara w Le Mans

person Adrian Januszkiewicz 21/09/2020

W miniony weekend dwa zespoły Goodyeara zajęły miejsca na podium w klasie LMP2 po 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

W ten weekend Goodyear triumfalnie powrócił do najbardziej prestiżowego wyścigu wytrzymałościowego na świecie. Dwa zespoły partnerskie marki stanęły na podium w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a nad europejskimi zawodami znowu pojawił się sterowiec Goodyear Blimp.

 

Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans był pierwszym od czasu powrotu Goodyeara do międzynarodowych sportów motorowych, zapowiedzianym podczas tej samej imprezy w ubiegłym roku. Od tego czasu zespół Goodyear Racing nieustannie przygotowywał się do francuskiego wyścigu wytrzymałościowego ściśle współpracując ze wszystkimi zespołami partnerskimi.

 

Dwa z tych zespołów zajęły miejsca na podium po ciężkiej, 24-godzinnej walce na pełnym gazie. Brytyjski zespół JOTA zajął drugie miejsce w klasie LMP2, a francuski Panis Racing przekroczył linię mety jako trzeci. LMP2 to jedyna kategoria w Le Mans z otwartą konkurencją opon. Opony Goodyeara wybrało pięć z 24 zespołów startujących w tej klasie, dlatego dwa miejsca na podium świadczą o wydajności i trwałości opon w całym wyścigu.

Jesteśmy zachwyceni podwójnym podium po powrocie do tego niesamowitego wyścigu. Zespoły JOTA i Panis Racing wykonały znakomitą pracę. Jesteśmy dumni z naszej ścisłej współpracy, która pozwoliła zmaksymalizować osiągi opon. Musimy pochwalić wysiłki ACO, która zorganizowała tak udane wydarzenie po trudnym okresie. Wspaniały powrót. Ben Crawley dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA

 

Zespół JOTA konsekwentnie utrzymywał się w czołówce przez cały czas trwania rywalizacji i mógł objąć prowadzenie na ostatnich etapach wyścigu, gdyby wyjazd samochodu bezpieczeństwa trwał dłużej. Niemniej samochód Oreca 07 Gibson z nr 38 przez 24 godziny zachowywał się znakomicie, a za kierownicą zasiedli Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez. Tuż za nim plasował się Oreca ekipy Panis Racing, prowadzony przez Nico Jamina, Matthieu Vaxiviere’a i Juliena Canala. Francuskie trio również zaprezentowało się bezbłędnie na rodzimej ziemi.

 

Inny zespół partnerski Goodyeara, Algarve Pro Racing w kontrastowych czarno-białych barwach, ukończył wyścig na ósmym miejscu. Mniej szczęścia miały teamy Jackie Chan DC Racing i G-Drive Racing Algarve, które nie ukończyły wyścigu z powodu problemów technicznych.

Gratulacje dla JOTA i Panis za zasłużone podium. Oba zespoły przez cały wyścig walczyły zawzięcie, podobnie jak Algarve Pro Racing. Szkoda Jackie Chan DC Racing i G-Drive Racing Algarve, zwłaszcza że samochód Jackie Chan DC na początku prowadził w wyścigu, ale to właśnie te trudności sprawiają, że zwycięstwa są o wiele słodsze. Prace rozwojowe, które przeprowadziliśmy bezpośrednio z zespołami z pewnością się opłaciły, podobnie jak trzecia mieszanka typu „B”, którą zaprojektowaliśmy specjalnie dla Le Mans – okazała się bardzo wytrzymała przez cały czas trwania wyścigu. Mike McGregor kierownik programu wytrzymałościowego w Goodyear

Sterowiec Goodyear zwracał uwagę zespołów będących na padoku i fanów na całym świecie

Goodyear był reprezentowany nie tylko na torze w Le Mans, ale także na niebie. Powrót sterowca Goodyear Blimp do Europy jest dla marki najważniejszym wydarzeniem tego roku, a słynny sterowiec cieszył się zainteresowaniem i popularnością wśród wszystkich obecnych na padoku.

 

Startujący z bazy oddalonej o 5 km, sterowiec Goodyear Blimp unosił się nad torem przez większą część wyścigu. Zapewniał ekscytujące loty pasażerskie dla gości VIP i mediów, a także dostarczał wyjątkowe nagrania lotnicze z imprezy i wyścigu dla ogólnoświatowych transmisji telewizyjnych.

W ten weekend działaliśmy nie tylko na torze, ale także na niebie ponad nim. Pierwsze pojawienie się sterowca Goodyear Blimp na europejskiej imprezie wyścigowej od lat 80. było dla nas wszystkich wielkim wydarzeniem i sukcesem. Ogromnie dziękujemy ACO za pomoc w realizacji tego przedsięwzięcia. Ben Crawley

 

Źródło: Goodyear

Zdjęcia: Clement Marin

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).