Podsumowanie wyników w branży moto 2020 | MOTOFAKTOR

Wpływ pandemii na plany i założenia branży moto będzie jednym z tematów nadchodzącego Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Pod kreską czy nad kreską?

Koronawirus to zagrożenie przede wszystkim dla naszego zdrowia. Jednak z uwagi na ograniczenia i sytuację wywołaną pandemią cierpi także ogólnoświatowa gospodarka. Zanim jeszcze w Polsce odnotowano pierwszy przypadek zarażenia wirusem SARS-CoV-2, firmy z branży motoryzacyjnej, a więc silnie zglobalizowanej, narzekały już na zauważalne problemy z dostawami, przestojami i zamykanie fabryk.

 

Niestety więc skończyła się obserwowana od kilkunastu lat motoryzacyjna passa. Ciągle nie wiadomo, jak zakończymy ten rok. Po bardzo udanym początku roku nastąpił lockdown, który poważnie odbił się na kondycji branży, jednak czerwiec, okres wakacyjny i wrzesień pozwalały na cichą nadzieję, że może nie będzie tak źle. Po czym przyszła druga fala pandemii. Jaka jest więc sytuacja w branży?

To co obserwujemy obecnie w motoryzacji czy ogólnie w gospodarce i na całym świecie, nie napawa szczególnym optymizmem. Ciężko nawet przygotować dane, które za chwilę nie straciłyby na aktualności. Zachęcam jednak Państwa do udziału w XV Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Przedstawimy tam dane dotyczące producentów, dystrybutorów i warsztatów i to na przestrzeni całego tego roku. Uczestnicy Kongresu będą mogli poznać także szerszą perspektywę. Jedną z planowanych sesji poprowadzi Sekretarz Generalna CLEPA – pani Sigrid de Vries, która na podstawie danych z całej Europy zobrazuje nam sytuację europejskiego przemysłu. Alfred Franke Prezes SDCM

Pandemia to niejedyne wyzwanie przed nami

Niewątpliwie tematem, który zdominował cały 2020 rok jest koronawirus. Nie oznacza to jednak, że pozostałe wyzwania, z którymi branża mierzyła się wcześniej czy które czekają w przyszłości motoryzację, zniknęły. Przykładem tematu, który dotyka rynek motoryzacyjny jest dostęp do danych. Jego brak skazuje rynek wtórny na utratę konkurencyjności. Nic więc dziwnego, że organizacje takie jak FIGIEFA, we współpracy ze stowarzyszeniami krajowymi jak SDCM, zabiega by dostęp ten i swobodna konkurencja zostały zachowane.

 

Mówiąc o konkurencji nie sposób nie wspomnieć o wygasającym w 2023 roku rozporządzeniu o włączeniach blokowych w motoryzacji – MV BER/GVO. Już obecnie trwają konsultacje nad ich przyszłym brzmieniem. Więcej informacji na ten temat podczas Kongresu przekaże Sylvia Gotzen, Sekretarz Generalna FIGIEFA. Przypomnijmy, że wprowadzenie GVO zwiększyło szanse podmiotów działających w niezależnym sektorze motoryzacyjnym – zarówno dostawców, dystrybutorów, jak i warsztatów w konkurencji z autoryzowanymi stacjami obsługi. Przykładowo umożliwiło to niezależnym warsztatom naprawę pojazdów na gwarancji, której kierowca nie traci tylko z uwagi właśnie na przeprowadzenie naprawy poza ASO.

Co z kolei stanowi wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego?

Oczywiście nowa polityka klimatyczna, która jest niezwykle ambitna i może stanowić zagrożenie dla firm obecnie skupionych na produkcji części do pojazdów z napędem konwencjonalnym, postępująca cyfryzacja i automatyzacja oraz wiele innych. O tym, podczas specjalnej sesji, będzie mówiła przedstawicielka DG GROW Komisji Europejskiej. Podczas Kongresu omówione zostaną problemy z naszego krajowego podwórka, jak na przykład zmiany w SKP, nowe obowiązki nakładane na firmy, powracające co jakiś czas postulaty zmiany w akcyzie na używane pojazdy sprowadzane zza granicy i tak dalej.

XV edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego będzie inna niż wszystkie dotąd. Forma online wymusiła wiele zmian w naszym wydarzeniu. Niezmienny będzie szeroki zakres poruszanych tematów i to zarówno podczas pierwszego jak i drugiego dnia Kongresu. Wierzę, że każda osoba związana z motoryzacją znajdzie podczas Kongresu coś dla siebie. Tomasz Bęben Dyrektor ds. Prawnych i Przemysłu SDCM

 

Osoby, które jeszcze nie dokonały zgłoszenia mogą to zrobić wysyłając email na adres: monika.cholewinska@sdcm.pl

 

Źródło: SDCM

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).