Zwiększyła się także liczba partnerów sieci i ich filii, która liczy obecnie niemal 270 sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Przedstawiciele należącej do spółki Moto-Profil marki ProfiAuto podsumowują mijający rok i wskazują, w jakim ich zdaniem kierunku będzie podążać motoryzacyjny aftermarket w najbliższych miesiącach.
Według ekspertów ProfiAuto, istotne w przyszłym roku będzie stopniowe dostosowanie warsztatów do obsługi serwisowej współczesnych modeli samochodów. Rosnące znaczenie systemów ADAS i technologii autonomicznych czy nowych standardów diagnostycznych już teraz zmienia sposób funkcjonowania niezależnych serwisów. Wyzwania technologiczne stojące przed mechanikami są jednym z powodów, dla których właściciele warsztatów coraz chętniej przystępują do sieci. W przypadku ProfiAuto, liczba serwisów pod koniec 2024 roku przekroczyła już 3000. Dzięki sieci zyskują niezbędne wsparcie i technologie.
„Warsztaty dołączające do ProfiAuto Serwis doceniają elastyczne warunki współpracy i chcą rozwijać się razem z nami, ponieważ zdają sobie sprawę, co ich czeka już w niedalekiej przyszłości. Po pierwsze, zwracamy uwagę na to, że nowoczesne systemy wspomagające kierowcę wymagają obsługi i naprawy, a to zobowiązuje już do posiadania odpowiedniej wiedzy i merytorycznego przygotowania. Przypominamy im, że niektóre nowoczesne systemy wymagane są przez prawo, zatem jest to realny problem, z którym już teraz muszą się zmierzyć, bo to standard w nowych autach. Po drugie, przypominamy o szerokim wykorzystaniu technologii PassThru. Protokół ten umożliwia niezależnym warsztatom dostęp do platform producentów pojazdów, co pozwala na realizację diagnostyki i napraw na poziomie porównywalnym z autoryzowanymi stacjami obsługi” – podkreśla Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis.
Zdaniem przedstawicieli sieci, mechanicy coraz częściej będą pełnić rolę mechatroników. To spowoduje, że warsztaty muszą być gotowe na inwestycje w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do obsługi nowoczesnych pojazdów.
„Obserwujemy szybkie tempo wprowadzania nowych technologii do samochodów, ale też podejścia do ich serwisowania. Kluczowe dla naszej branży będzie wsparcie warsztatów w dostosowaniu się do tych zmian. Rok 2025 przyniesie dalszą ewolucję w obsłudze pojazdów z technologiami zbliżającymi nas do pełnej autonomii. Dlatego inwestujemy w szkolenia mechaników oraz rozwijamy ofertę produktów do serwisowania pojazdów zelektryfikowanych. Musimy stale patrzeć w przyszłość, aby odpowiedzieć na rewolucję w motoryzacji i zabezpieczyć rozwój naszej branży” – zaznacza Mariusz Maksym.
Rok 2024 zaowocował także znaczącym rozwojem ProfiAuto pod kątem nowych partnerów handlowych sieci. Kolejne filie otworzyli m.in.: Grupa Auto Reflex (Ostrów Mazowiecka), Inter Auto (Żyrardów), M-mot (Syców, Rawicz) czy Remi Auto Części (Lubań). Do grona partnerów ProfiAuto dołączyły również nowe firmy, takie jak DBAUTO (Kozy), KOMA Car Center (Radzyń Podlaski), MOTO-LINE (Sulechów), Subiekt (Hrubieszów), VERAX (Inowrocław) i TIR-PARTNER (Łuków).
„Rosnące koszty działalności motywują przedsiębiorców do szukania efektywnych rozwiązań. Dlatego naszym priorytetem jest wsparcie naszych partnerów „tu i teraz”, szczególnie w zakresie zwiększania efektywności ich firm. Realizujemy to m.in. poprzez programy handlowe i działania marketingowe, które pomagają budować rozpoznawalność lokalnych firm w sieci ProfiAuto. Aktywnie działamy także w organizacjach takich jak TEMOT International i SDCM, aby wspólnie bronić prawa klientów do wyboru sposobu i miejsca serwisowania ich pojazdów, co jest dla naszej branży absolutnym priorytetem” – mówi Łukasz Kopiec, wiceprezes firmy Moto-Profil będącej właścicielem sieci ProfiAuto.
W 2024 roku sieć uruchomiła także program Ambasadorów ProfiAuto. Wyłoniono grupę 38. liderów wśród hurtowni i sklepów zrzeszonych w sieci, których rola skupia się m.in. na reprezentowaniu marki na zewnątrz, budowaniu jej pozytywnego wizerunku i realizowaniu wspólnych działań biznesowych. W ten sposób ProfiAuto postawiło na nową strategię, spójność i bardziej jednolitą komunikację, a przede wszystkim bycie bliżej warsztatów oraz odpowiadanie na ich kluczowe potrzeby.
O przydziale do konkretnego segmentu w ramach programu decydowały głównie kryteria handlowe, a w dalszej kolejności kwestie marketingowe. Analogiczne zasady w sieci ProfiAuto będą obowiązywały także w przyszłym roku.
W mijającym roku firma Moto-Profil została także wyróżniona prestiżowymi nagrodami, jak: „Diament Forbesa 2024” za dynamiczny rozwój, tytułem „Shareholder of the Year” przyznanym przez TEMOT International czy awansem do pierwszej setki największych polskich firm w rankingu magazynu „Wprost”.
Źródło: Moto-Profil
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: