Pochodzenie markowej żarówki samochodowej warto też sprawdzać | MOTOFAKTOR

Pochodzenie markowej żarówki samochodowej warto też sprawdzać

person Redakcja 14/07/2022

Nawet przy wyborze markowej żarówki samochodowej kierowca może nieświadomie kupić podrabiany produkt. Philips tłumaczy jak tego uniknąć.

 

Żarówka halogenowa w reflektorze głównym jest jednym z najczęściej wymienianych elementów eksploatacyjnych. Kierowcy narzekają przez to na jej niską jakość, a kryterium wyboru nowej staje się cena. Fakt ten próbują wykorzystać przestępcy wprowadzając do sprzedaży nieoryginalne produkty w podrobionych opakowaniach z logo znanych marek.

 

Pierwszym sygnałem przy zakupie takiej żarówki powinna być zaniżona – względem wartości rynkowej – cena. Kolejnym wyznacznikiem jest sprzedający. W tradycyjnym systemie dystrybucji podejrzanymi miejscami mogą być bazary. W internecie lepiej unikać przypadkowych okazji – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

 

Aby zapobiegać zakupom podrobionych żarówek halogenowych marka Philips stosuje zaawansowane cyfrowo narzędzia. Na boku większości opakowań umieszczony jest kod QR, który po zeskanowaniu smartfonem przenosi użytkownika na dedykowaną stronę www. Następnie należy wykonać zdjęcie frontu pudełka i wysłać do weryfikacji. Po kilku chwilach przychodzi potwierdzenie oryginalności produktu bądź ostrzeżenie o jego sfałszowaniu.

 

Użytkownik na pierwszy rzut oka nie dostrzeże różnic pomiędzy tymi żarówkami, bo ich kształt i wymiar można idealnie odwzorować. Kluczowa jest jakość użytych materiałów, technologia produkcji, a nawet system pakowania i dystrybucji – tłumaczy Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.

 

W przypadku żarówek marki Philips stosowane jest szkło kwarcowe. Wybór nie jest przypadkowy, bowiem jego właściwości fizyczne charakteryzują się niskim współczynnikiem rozszerzalności cieplnej. W nieoryginalnych używane jest tanie szkło, które pod wpływem wysokiej temperatury może doprowadzić do wybuchu. Tym samym mechanicznych uszkodzeń wewnątrz reflektora, np. odbłyśników.

 

Ważnym aspektem jest też mieszanka gazów. Pozostaje ona tajemnicą producenta i trudno jest ustalić dokładny skład. A to właśnie ona odpowiada zarówno za jakość światła, jak też żywotność samej żarówki. I jest nierozłączną parą z użytym szkłem, które musi zagwarantować wytrzymałość na wysokie ciśnienie.

 

Trzecim elementem jest żarnik. Składa się on ze skrętki cieńszej od ludzkiego włosa, co też wymaga dużej precyzji wykonania. Jak też osadzenia na konstrukcji trzpienia. Każde odstępstwo od ustalonego wzoru przełoży się na pogorszenie jakości i niezachowanie geometrii wiązki światła.

 

Zaburzyć ją może także barwnik wykorzystywany do powlekania szkła. Pigment niewłaściwej jakości w reakcji z wysoką temperaturą pracy żarówki może doprowadzić do tzw. efektu gazowania. W następstwie ulatniające się cząstki farby pokryją wewnętrzne elementy reflektora.

 

Wielu kierowców decydujących się na samodzielną wymianę przepalonej żarówki wie, że nie wolno dotykać palcami szklanej bańki. Pozostawienie na niej odcisków palców może zniekształcić wiązkę światła lub doprowadzić do wybuchu wewnątrz reflektora. Kwestia ta dotyczy też etapu pakowania w fabryce, który musi przebiegać z zachowaniem wysokiego reżimu technologicznego. Nie bez znaczenia pozostaje kwestia samego pudełka, które musi zagwarantować dostarczenie produktu w nienaruszonym stanie przez wszystkie poziomy dystrybucji – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.

 

Źródło: Philips

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).