Plany finansowe Helli do korekty | MOTOFAKTOR

Plany finansowe Helli do korekty

Pierwsze 3 kwartał roku finansowego 2019/2020 pokrył się z oczekiwaniami Helli, ale w kolejnych konieczne są korekty przez pandemię koronawirusa.

W ciągu pierwszych 9 miesięcy bieżącego roku obrotowego 2019/2020 (od 1 czerwca 2019 r. do 29 lutego 2020 r.) sprzedaż i zarobki Helli rozwijały się zgodnie z oczekiwaniami pomimo wybuchu epidemii koronawirusa. Tymczasowo sprzedaż skorygowana spadła o 3,7% do 4,8 mld euro (rok wcześniej: 5,0 mld euro).

 

Skorygowany EBIT spadł do ​​347 mln euro (w poprzednim roku: 410 mln euro); odpowiednio skorygowana marża EBIT wynosi 7,2% (w poprzednim roku: 8,2%). Natomiast skorygowane wolne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej uległy znacznej poprawie w okresie 9 miesięcy i wynoszą obecnie 191 mln euro (w poprzednim roku: 169 mln euro).

 

Pandemia COVID-19 i globalne reakcje na nią, w szczególności rosnąca liczba przestojów produkcyjnych przez klientów, szacowane zakłócenia globalnych łańcuchów logistycznych i przewidywany intensywny spadek popytu, mają znaczący wpływ na globalny przemysł motoryzacyjny, w tym na popyt na oświetlenie samochodowe i rozwiązania elektroniczne firmy Hella.

 

W związku z tym już pod koniec trzeciego kwartału Hella stanęła w obliczu znacznego spadku popytu wśród klientów. W odpowiedzi, oprócz istniejącego programu kontroli kosztów, firma przyjęła kompleksowy zestaw środków w celu zmniejszenia kosztów personelu i materiałów. Ponadto w przygotowaniu są prace krótkoterminowe we własnych zakładach.

 

Kierownictwo rozważa dalsze środki, które mogą obejmować krótkotrwałą pracę w innych lokalizacjach i tymczasowe zamknięcie własnych zakładów produkcyjnych firmy. Dzięki tym środkom, uwzględniającym zalecenia władz międzynarodowych, krajowych i lokalnych, firma ma pomóc również chronić pracowników, przerywać łańcuchy infekcji i powstrzymywać rozprzestrzenianie się pandemii.

 

Pomimo tych środków zaradczych, ze względu na ciągłe rozprzestrzenianie się koronawirusa, Hella oczekuje, że nie osiągnie swoich celów biznesowych na bieżący rok obrotowy 2019/2020. Biorąc pod uwagę zmniejszenie popytu wśród klientów i przerwanie łańcuchów logistycznych, firma spodziewa się, że sprzedaż skorygowana znajdzie się poniżej pierwotnie prognozowanego przedziału ok. 6,5 mld euro do 7,0 mld euro.

 

Ponieważ widoczność skutków pandemii jest obecnie ograniczona, w tej chwili nie jest możliwe dokładniejsze oszacowanie kwoty. W zależności od rozwoju i czasu trwania przerwy w działalności szacuje się, że marża EBIT skorygowana o środki restrukturyzacyjne i efekty portfela znacznie spadnie poniżej pierwotnie prognozowanego celu wynoszącego 6,5% do 7,5%.

 

Szczegółowe wyniki za 9 miesięcy za bieżący rok obrotowy 2019/2020 mają być opublikowane zgodnie z planem 2 kwietnia 2020 r.

 

Źródło: Hella

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).