Pirelli świętowało 30 lat w Polsce i przedstawiło plany na rok 2023 | MOTOFAKTOR

Pirelli świętowało 30 lat w Polsce i przedstawiło plany na rok 2023

person Adrian Januszkiewicz 14/12/2022

W dniach 8-10 grudnia br. w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się uroczysty Konwent Pirelli z okazji 150-lecia globalnej działalności i 30-lecia obecności w Polsce.

 

  • Firma Pirelli obchodzi w tym roku dwa okrągłe jubileusze: 30-lecie funkcjonowania firmy w Polsce oraz 150-lecie globalnej działalności
  • W dniach 8-10 grudnia br. w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się uroczysty konwent Pirelli, na który przedstawiciele polskiego oddziału włoskiej marki zaprosili swoich najważniejszych partnerów, aby uczcić dotychczasową współpracę, wymienić doświadczenia, porozmawiać o planach i oczekiwaniach na nadchodzący rok
  • Włoski producent opon z segmentu premium stawia na rozszerzenie oferty opon homologowanych oraz wzrost udziału w segmencie ≥ 18”
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli – powiedział Marcin Wieteska, Country Manager, Pirelli w Polsce.

 

Podczas Konwentu poruszone zostały najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie oraz kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich i postrzeganie opon pod względem przykładania uwagi do jakości i skuteczności działania produktów.

30 lat historii w Polsce

Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki opon, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Stała praca nad wizerunkiem i budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć czołową pozycję w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.

Rozwój oferty opon homologowanych

Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych według filozofii „Perfect Fit”, której nadrzędnym celem jest stworzenie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon, które mogą dokładnie skalibrować i przetestować przed zbudowaniem ich fizycznego prototypu. Taka metodologia jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też Pirelli możliwość precyzyjnego zdefiniowania opon zgodnie z dokładną specyfikacją producenta pojazdu, a następnie przetestowania ich wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.

Elektromobilność i cyfryzacja opon

Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach, zgodnie ze strategią “Perfect Fit”. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT i jest to najszersza oferta wśród opon skierowanych na pierwszy montaż.

 

Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważnym obszarem, w który Pirelli inwestuje znaczące środki w rozwój cyfryzacji opon. Opona, jest to jeden z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdu – dodaje Marcin Wieteska.

 

Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią inteligentnym samochodom dodatkowy zmysł. Za ich pomocą samochody mają być w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawić ma to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony w technologie zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia, w tym m.in. opony wyposażone w czujniki stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.

Nowości produktowe

W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii opon dedykowanych specjalnie dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów skierowanych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli i wyznacza obrany kierunek przez włoską markę, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.

Gość specjalny i atrakcje Konwentu

Gościem specjalnym tegorocznej edycji Konwentu był ambasador marki Pirelli – Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1 – Mikołajem Sokołem, zdradził trochę więcej szczegółów na temat przyszłorocznych planów startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Spotkanie uświetnił koncert wybitnego polskiego piosenkarza Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika gwiazd, znanego z programu „Mam Talent” – Iluzjonisty Y.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).