Pirelli prezentuje opony do klasycznych aut w Villa d’Este

person Adrian Januszkiewicz 28/05/2019

Pirelli wraca na słynny Concours d’Elegance jako oficjalny partner, 90 lat po pierwszej edycji, a także pierwszym zwycięstwie.

W 1929 roku, 90 lat temu, odbyła się pierwsza edycja słynnej Villa d’Este Concours d’Elegance, którą wygrała Isotta Fraschini Tipo 8A na oponach Pirelli Cord Superflex. W 2019 roku Pirelli powróciła na brzeg jeziora Como w roli oficjalnego partnera najbardziej prestiżowej europejskiej imprezy samochodowej, a także jako dostawca opon do kilku z najbardziej pożądanych samochodów obecnych na miejscu. Na pięknych terenach Villi Pirelli zaprezentowano kilka pojazdów, które ukształtowały historię motoryzacji, a także gamę opon Collezione dedykowanych klasycznym samochodom.

 

Przez wszystkie dziesięciolecia pokazu Villa d’Este wiele się zmieniło ale pasja do samochodów, elegancji i rywalizacji pozostaje taka sama. Wraz z tymi tradycyjnymi wartościami obecne jest także zainteresowanie wierną ochroną i szacunkiem dla dziedzictwa motoryzacyjnego. Pirelli realizuje je na wiele różnych sposobów. Jednym z przykładów jest Pirelli Fondazione, która zachowuje dokumenty, specyfikacje techniczne i inne artefakty dokumentujące półtora wieku historii. Ale głównym sposobem dbania o te wartości jest szeroka gama Pirelli Collezione prezentowana w Villa d’Este: opony łączące styl vintage z nowoczesną technologią, pozwalające właścicielom na wykrzesanie wszystkich możliwości ze swoich klasycznych samochodów. Obecnie gama Pirelli Collezione wyposaża samochody wyprodukowane od lat 30. aż po nowoczesną klasykę z początku bieżącego stulecia.

Pirelli Collezione - historia na drodze

Rodzina Pirelli Collezione narodziła się z myślą o utrzymaniu klasycznych samochodów na drodze, tworząc opony dwufunkcyjne, które zachowują oryginalny wygląd i dynamikę jazdy, ale dzięki nowoczesnej technologii i procesom produkcyjnym zwiększają wydajność i bezpieczeństwo w porównaniu z oponami z epoki. Asortyment zaczyna się od legendarnej opony Stella Bianca, która została po raz pierwszy wprowadzona na rynek w 1927 r., a następnie Stelvio, które powróciło w 2018 r., aby wyposażyć Ferrari 250 GTO: najdroższy samochód na świecie.

 

Inne opony należące do gamy Collezione obejmują CA67 (1955), CN72 (1964), CN36 (1968), CN12 (1968), Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) i P700-Z (1988). W trakcie procesu opracowywania tych opon, inżynierowie Pirelli wykorzystali te same parametry pojazdu, które mieli do dyspozycji oryginalni projektanci. Pomaga to tworzyć opony, które działają najbardziej efektywnie dzięki oryginalnej mechanice i konfiguracji zawieszenia, a jednocześnie wykorzystują najnowsze osiągnięcia technologii opon. Rezultatem jest połączenie wydajności, stylu i autentyczności.

 

Aby stworzyć tak doskonałe opony, niezbędne były zdjęcia dostarczone przez Pirelli Fondazione. Techniki stosowane do ich produkcji są podobne do tych stosowanych do produkcji opon do sportów motorowych. Entuzjaści mogą znaleźć te opony za pośrednictwem wyspecjalizowanych dealerów na całym świecie, a także w flagowych sklepach Pirelli P Zero World (w Los Angeles, Monachium, Monako, Dubaju i wkrótce w Melbourne).

Oznakowane opony w serii Collezione

Obecność Pirelli w Villa d’Este Concours d’Elegance opowiada także o bliskich relacjach włoskiej firmy z producentami samochodów na przestrzeni lat, czego przykładem jest dzisiaj strategia Perfect Fit. Wspólny program rozwoju między inżynierami pojazdów i opon oznacza, że można sformułować najlepszy możliwy pakiet, aby idealnie uzupełnić właściwości każdego samochodu i zmaksymalizować bezpieczeństwo. W ten sposób rodzą się oznakowane opony, ze specyficznymi symbolami do identyfikacji różnych producentów, dla których są stworzone.

 

Metodologia, która od dawna kojarzona jest z nowoczesnymi samochodami, jest teraz stosowana również do klasycznych samochodów na życzenie producentów, którzy chcieli zobaczyć opony Pirelli Collezione na swoich najważniejszych modelach klasycznych. Jednym z przykładów jest Audi ze specjalnie zaprojektowanym P700-Z dla Sport Quattro, Jaguar ze specjalnym P Zero dla XJ220, Lamborghini, który poprosił o CN12 dla Miury, i Ferrari – co dało Stelvio nowe życie wyłącznie dla 250 GTO. Najnowsza inicjatywa tej strategii, 16-calowy P-700 Z dla BMW Z1, była również prezentowana w Villa d’Este. Obecnie gama Pirelli Collezione obejmuje 34 rozmiary, z których tylko cztery są oponami bez oznaczeń, a osiem kolejnych jest obecnie opracowywanych.

Isotta Fraschini oraz Pirelli Cord Superflex

Samochód miał dokładnie pięć metrów długości, a pod obszerną maską znajdował się pierwszy w historii ośmiocylindrowy silnik rzędowy, który sprawiał, że był to wówczas najmocniejszy samochód na rynku. Jednak nadrzędną cechą Isotty Fraschini Tipo 8A była jej niezrównana elegancja, która miała uczynić z niej preferowany wybór amerykańskiego społeczeństwa. W rzeczywistości jej specyfikacja techniczna i wygórowana cena sprawiły, że była bardziej odpowiednia dla rynku amerykańskiego niż europejskiego i stała się bohaterem kilku hollywoodzkich filmów, m.in. “Sunset Boulevard” (1950), który zdobył trzy Oscary. Ale Isotta Fraschini Tipo 8A zdobyła również własną nagrodę w pierwszym konkursie Villa d’Este Concours d’Elegance w 1929 roku. Opona w samochodzie, która reprezentowała najlepsze, jakie przemysł motoryzacyjny miał do zaoferowania w tamtym czasie, była modelem Pirelli Superflex Cord, nazywaną “oponą zwycięstw”. Opony te były również widoczne w Alfa Romeo P2, która wygrała pierwszą Grand Prix, jeszcze przed utworzeniem aktualnych mistrzostw świata Formuły 1, na Monzy w 1925 roku. Elegancja i osiągi: dwie cechy, które są nadal obecne w całej współczesnej gamie opon Pirelli.

 

Źródło: Pirelli

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).