Pirelli działa na rzecz bezpieczeństwa na drogach | MOTOFAKTOR

Świat motoryzacji zmienia się w imponującym tempie. By za nim nadążyć Pirelli podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Ten rok był dla większości z nas przełomowy. Zmienił się również świat motoryzacji, zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym. Nasze życie zwolniło, co miało odzwierciedlenie również w ruchu na ulicach. Co prawda natężenie jego jest mniejsze, na drogach porusza się mniej samochodów, wypadków także statystycznie jest mniej, ale są one bardziej tragiczne w skutkach, zaś liczba najpoważniejszych wykroczeń drogowych drastycznie wzrosła. Jak w tym wszystkim odnajduje się marka Pirelli i w jaki sposób może poprawić bezpieczeństwo na drogach?

Zmieniający się świat motoryzacji w dobie COVID-19

Gdy pojawiła się pierwsza fala koronawirusa, a wraz z nią w wielu krajach ogłoszono tzw. lockdown, drogi opustoszały. Trudno było spotkać kogokolwiek, zaś na ulicach miast, na trasach ekspresowych i autostradach ruch niemal całkowicie zanikł. Naturalnie zmniejszyła się liczba wypadków, ale według statystyk, jeśli już do nich dochodziło, były szczególnie tragiczne w skutkach. Powód? Wielu kierowców poczuło zbyt dużą swobodę oraz o wiele chętniej i mocniej niż zwykle naciskali na pedał gazu. W policyjnych statystykach widać również, że wielu z nich decydowało się prowadzić na tzw. podwójnym gazie.

 

Lockdown został zniesiony i mimo ponownego wprowadzenia wielu obostrzeń i ograniczeń, ruch na drogach znacząco wzrósł. Niestety złe nawyki pozostały – zdecydowanie za szybka jazda, nieprzestrzeganie przepisów i jazda pod wpływem alkoholu. To główne powody wypadków na polskich drogach, w których ginie zdecydowanie zbyt wiele osób. Rozwój motoryzacji, coraz bezpieczniejsze samochody i drogi to za mało. Potrzebna jest edukacja i uświadamianie kierowców. Czy możemy sprawić, że wypadków będzie mniej? Zdecydowanie tak, dlatego firma Pirelli wspiera organizacje i działania, których nadrzędnym celem jest podniesienie bezpieczeństwa na drogach.

Pirelli na rzecz bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo było dla Pirelli sprawą priorytetową już od momentu rozpoczęcia działalności i tak jest również obecnie. Włoska marka angażuje się w poprawę bezpieczeństwa na drogach na wielu płaszczyznach – od dynamicznego rozwoju opon, po zaangażowanie w liczne akcje społeczne. W świetle obecnego zagrożenia COVID-19, Pirelli zadecydowało o zawieszeniu prac nad Kalendarzem Pirelli 2021. Środki pierwotnie przeznaczone na projekt “The Cal” w kwocie 100 000 euro zostały przekazane na badania i zwalczanie skutków związanych z pandemią koronawirusa, uzupełniając podjęte wcześniej przez firmę inicjatywy.

Wstrzymanie prac nad Kalendarzem Pirelli miało już miejsce w historii firmy- w 1967 roku, do kolejnego doszło między 1975 a 1983 r. Nadzwyczajna sytuacja kryzysowa związana z Covid-19 wymogła na nas, by ten sam krok podjąć w 2020 roku. Wrócimy do projektu, gdy nadejdzie właściwy czas, wraz z ludźmi, którzy obecnie nad nim pracowali. Marco Tronchetti Provera wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Pirelli

 

Pirelli jako pierwsza firma oponiarska na świecie, przyłączyła się do kampanii Funduszu Narodów Zjednoczonych ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, inwestując 600 tys. dolarów, aby pomóc w jego znaczącym wpływie na globalne bezpieczeństwo ruchu drogowego. Według danych ONZ, szacunkowo 1,25 miliona ludzi ginie co roku w wypadkach drogowych, a nawet 50 milionów zostaje rannych.

Nieszablonowe działania

Polskie przedstawicielstwo Pirelli od początku swojej działalności stara się osiągać zamierzone cele w sposób zdecydowany. Niekiedy realizacja zamierzonych planów wymaga nieszablonowych działań. W dobie obecnej sytuacji firma zdecydowała o ulokowaniu środków tradycyjnie wydawanych na kampanie reklamowe i wizerunkowe, na lokalne działania związane z poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach.

 

Efektem tych działań jest między innymi zaangażowanie w akcje “Bezpieczni za kółkiem” organizowaną wspólnie z Radiem Zet i ambasadorem marki Pirelli Kajetanem Kajetanowiczem. Tegoroczna kampania przebiegła pod hasłem “wspólna droga”, zwracając tym samym uwagę na aspekt odpowiedzialnego zachowania każdego pełnoprawnego uczestnika ruchu drogowego.

Organizatorzy przeznaczyli 50 tysięcy złotych na projekty, które poprawią bezpieczeństwo w okolicy szkół. Środki zostały równo rozdysponowane między dziesięć placówek. Dodatkowo Pirelli przyłączyło się do akcji “Prowadzę jestem trzeźwy”, organizowanej przez Fundację Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, a której ambasador Pirelli – Kajetan Kajetanowicz – jest jednocześnie twarzą tegorocznej ogólnopolskiej edycji kampanii. Cel jest oczywiście jeden – poprawa bezpieczeństwa na drogach wśród wszystkich ich użytkowników.

Pirelli ceni również wieloletnie relacje z partnerami, którzy kierują się podobnymi wartościami. Dobrym przykładem na to jest współpraca z Kajetanem Kajetanowiczem, rajdowym mistrzem Europy i drugim najszybszym kierowcą WRC2 w 2019 roku. “Kajto” jest niesamowitą osobowością i autorytetem dla wielu kierowców.

 

Wspólnie z nim marka Pirelli zrealizowała serię filmów, stworzyła cykl porad dotyczący bezpiecznej jazdy oraz regularnie prowadzi aktywną komunikację w mediach społecznościowych, a wszystko po to, by podnieść świadomość kierowców oraz ich wiedzę z zakresu bezpieczeństwa. Jednym ze składników kampanii jest także pokazanie kierowcom, jak kluczową rolę odgrywają opony, jak zachowują się w różnych warunkach i jak ważny jest ich odpowiedni dobór względem pory roku.

Ciągły rozwój

Naturalnie Pirelli nieustannie pracuje nad udoskonalaniem swoich produktów. Ciągłe badania, testy i wdrażanie nowych rozwiązań leży w naturze włoskiej marki, dzięki czemu firma oferuje coraz to nowocześniejsze i bardziej dopracowane produkty. Dobrym przykładem jest najnowsza odsłona modelu Cinturato P7. To poprawiona pod każdym względem opona, w której droga hamowania została zredukowana o około 5% w porównaniu do poprzedniego modelu. Efektywność hamowania w niekorzystnych warunkach drogowych była priorytetem inżynierów Pirelli, bo każdy zaoszczędzony metr drogi hamowania nowej opony ma realny wpływ na poprawę bezpieczeństwa tysięcy uczestników ruchu.

 

Pirelli bardzo mocno pracuje też nad udoskonaleniem technologii Run Flat, która pozwala na utrzymanie stabilnego toru jazdy pojazdu oraz pełnej kontroli nad nim nawet po znaczącej utracie ciśnienia w oponie. W ogumieniu tego typu ścianki boczne są wzmocnione, aby mogły wytrzymać poprzeczne i wzdłużne przeciążenia po przebiciu. Reasumując, opony typu Run Flat pozwalają na bezpieczne kontynuowanie podróży nawet po przebiciu. Dzięki temu kierowca może utrzymać stabilny tor jazdy samochodu, a następnie przy ograniczonej prędkości w bezpieczny sposób dojechać do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego.

Jako producent opon, który od dawna działał na arenie motoryzacyjnej i sportów motorowych, zawsze wierzyliśmy, że bezpieczeństwo na drodze idzie w parze z naszym zaangażowaniem w produkcję najbardziej zaawansowanych technologicznie opon. Podnoszenie świadomości jest kluczem do zmiany podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Bardzo ważne jest, aby wysłać właściwą wiadomość w najbardziej efektywny sposób, zwłaszcza, gdy chcesz porozmawiać z młodym pokoleniem. Filippo Bettini szef firmy Pirelli ds. zrównoważonego rozwoju i zarządzania ryzykiem

#PirelliDlaBezpieczeństwa

Działania Pirelli skupiają się na dążeniu do poprawy bezpieczeństwa na drogach poprzez zaangażowanie, edukowanie i promowanie właściwych postaw wśród kierowców. Kluczową częścią działań firmy niezmiennie pozostaje opracowywanie i rozwój nowoczesnych opon, ich testowanie w najbardziej wymagających warunkach, na torach wyścigowych i trasach rajdowych. Po to, by każdy kierowca był pewny, że jego ogumienie go nie zawiedzie nawet w ekstremalnych sytuacjach.

Nasze zaangażowanie w inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa i dążenie do tego, by każdy kierowca oprócz praktyki posiadł również konkretne merytoryczne informacje na temat opon i bezpieczeństwa będzie dla nas zawsze priorytetem. Będziemy szerzyć rzetelną wiedzę na temat bezpieczeństwa wśród kierowców zarówno młodych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z motoryzacją, jak i doświadczonych. Wszystko po to, by na drogach było bezpieczniej. Bez znaczenia, czy efektem będzie zmniejszenie liczby wypadków o 5 czy 50%. Każde zdrowie, każde życie jest warte tych starań. Katarzyna Nowacka Pirelli Polska

 

Powstanie hasła #PirelliDlaBezpieczeństwa dla firmy Pirelli ma kluczowe znaczenie. Jest to wspólne przesłanie do dalszych działań edukacyjnych, poszukiwania kolejnych inicjatyw i angażowania się w akcje, którym przyświeca jeden cel – poprawa bezpieczeństwa na drogach. Bez znaczenia, czy jest to program szkoleń dla początkujących kierowców, filmy edukacyjne dla szkół, czy też działania mające na celu poprawę infrastruktury w ich okolicach – Pirelli chce brać w tym czynny udział. Dlatego też włoska marka zachęca do kontaktu wszystkie organizacje, fundacje i osoby, które kierują się podobnymi wartościami.

 

Źródło: Pirelli

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).