Philips rozszerza gamę retrofitów LED | MOTOFAKTOR

Philips rozszerza gamę retrofitów LED

person Redakcja 27/09/2021

Philips konsekwentnie rozwija gamę retrofitów LED zarówno do reflektorów głównych, jak i pomocniczych, na przykład kierunkowskazów.

Marka Philips od ponad stu lat towarzyszy historii motoryzacji. Ewoluującym na przestrzeni dekad konstrukcjom pojazdów musi dorównywać technologia źródeł oświetlenia. Od lat 60. ubiegłego wieku niezmiennie najpopularniejszym typem są żarówki halogenowe. Dziś nawet trudno oszacować liczbę aut, w których znalazły zastosowanie. Za to pewne jest, że nie znikną nagle z dróg całego świata, jak też to, że nadal będą produkowane.

Współcześnie samochód przestał być dobrem luksusowym, stał się nierozłącznym elementem naszego życia. Spadł koszt jego zakupu, co wprost proporcjonalnie przekłada się na dynamikę rejestracji, a to z kolei generuje większy ruch. Równolegle użytkowane są starsze konstrukcje, jak też nowoczesne, wyposażone w najnowsze technologie z zakresu oświetlenia. Jednak bez względu na to, wszystkie muszą łączyć efektywne rozwiązania na płaszczyźnie widoczności zza kierownicy i postrzegania przez innych uczestników ruchu drogowego. Wioletta Pasionek Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips

 

Producenci oświetlenia stają więc przed dużą odpowiedzialnością społeczną. Wyczerpujące się powoli możliwości podnoszenia sprawności żarówek halogenowych przełożyły się na zaprojektowanie retrofitów. Z punktu widzenia użytkownika pojazdu ich najważniejszą cechą jest możliwość bezpośredniego montażu w tym samym reflektorze. Globalnie, dla bezpieczeństwa wszystkich, nastąpiło zastąpienie tradycyjnego żarnika i szklanej bańki wypełnionej gazem, wydajniejszym układem diod LED.

Ich cechą jest jaśniejsze - zbliżone do lamp ksenonowych - światło. Najczęściej porównujemy przy tym długość wiązki względem wymaganego dziś prawem minimum. Oczywiście dotyczy to reflektorów głównych, ale nie zapominamy o pozostałych typach żarówek, przeznaczonych chociażby do kierunkowskazów czy STOP. Czy to w miejskich korkach, czy na uczęszczanych trasach intensywniejszy błysk czy szybszy czas zapalenia znacznie bardziej zwraca uwagę innych wobec podejmowanych manewrów. I daje wszystkim czas na odpowiednią reakcję. Wioletta Pasionek

 

Dlatego też marka Philips sukcesywnie rozwija gamę retrofitów LED w zakresie tzw. sygnalingów. Pomimo, że nadal czekają na dopuszczenie do stosowania na drogach publicznych właśnie wprowadzono na polski rynek nową generację tych retrofitów LED. Gama Ultinon Pro6000 składa się z typów o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W, Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm z przeznaczeniem do instalacji elektrycznej 12V (niebieskie pudełka).

Obecnie marka Philips wprowadziła na polski rynek nową generację tych retrofitów LED. Gama Ultinon Pro6000 składa się z typów o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W, Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm z przeznaczeniem do instalacji elektrycznej 12V (niebieskie pudełka).

 

Ponadto – to nowość w ofercie Philips – T10/W5W, R5W/R10W i Festoon 38 mm do 24V. Teraz mogą z nich skorzystać między innymi użytkownicy pojazdów ciężarowych, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych. Dla ułatwienia wyboru wyróżniono je brązowym kolorem opakowania. W sumie to 27 referencji.

 

W porównaniu do poprzednich generacji (X-treme Ultinon LED, Ultinon LED i Ultinon Pro3000) seria Ultinon Pro6000 wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami. Pozwoliło to osiągnąć – w zależności od typu – temperaturę barwową zbliżoną do zakresu 4000 – 8000 K, zaś wartość świetlną od 7 do nawet 250 lumenów. Innym przykładem jest T10 z technologią HeatShield, która zabezpiecza przed ciepłem emitowanym przez sąsiednią żarówkę w oprawie reflektora.

 

Wszystkie retrofity Philips Ultinon Pro6000 LED są kompatybilne z mocowaniami używanych dotychczas żarówek halogenowych. W instalacjach z funkcją wykrywania jej przepalenia należy użyć – oferowanych osobno – modułów CANbus 5W lub 21W.

Wymienione typy retrofitów LED znajdą zastosowanie także we wnętrzu pojazdu. Od wskaźników na kokpicie, poprzez kabinę pasażerską po przestrzeń bagażnika. W tym przypadku nie ma prawnych ograniczeń do ich montażu. A można osobiście przekonać się, jaki dzięki nim nastąpi przełom w oświetleniu drogi i sygnalizacji podejmowanych manewrów na drodze. Wioletta Pasionek

 

Źródło: Philips

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).