Philips skompletował gamę retrofitów Ultinon Pro6000 LED | MOTOFAKTOR

Philips skompletował gamę retrofitów Ultinon Pro6000 LED

Philips oferuje kolejną generację retrofitów LED także do świateł pomocniczych i oświetlenia wnętrza pojazdu, także z instalacją 24V.

Marka Philips systematycznie podnosi parametry oferowanych żarówek halogenowych. Nieuchronnie jednak wyczerpują się możliwości techniczne, stąd pomysł na zastąpienie żarnika i bańki wypełnionej gazem układem wydajniejszych diod LED. Jedną z głównych zalet tego rozwiązania jest bezpośredni montaż w oprawie tej samej lampy (zasada plug and play). Dotyczy to również typów przeznaczonych do tzw. sygnalingów, jak kierunkowskazy i STOP, a także do podświetlenia kokpitu, kabiny pasażerskiej i przestrzeni bagażnika.

 

Najnowszą propozycją jest gama Philips Ultinon Pro6000 LED. Składają się na nią żarówki o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W oraz Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm. Przeznaczone są do instalacji elektrycznej 12V, a ich wizualnym wyróżnikiem są niebieskie opakowania.

 

To ważne w kontekście nowości w ofercie marki Philips, jakimi są retrofity Ultinon Pro6000 LED do pojazdów ciężarowych, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych. Typy do instalacji 24V – T10/W5W, R5W/R10W i Festoon 38 mm – oferowane są w brązowych pudełkach. Philips wprowadził do tej gamy łącznie 27 referencji.

W porównaniu do poprzednich generacji (X-treme Ultinon LED, Ultinon LED i Ultinon Pro3000) nowa seria wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami. Pozwoliło to osiągnąć – w zależności od typu – temperaturę barwową zbliżoną do zakresu 4000 – 8000 K, zaś wartość świetlną od 7 do nawet 250 lumenów. Innym przykładem jest T10 z technologią HeatShield, która zabezpiecza przed ciepłem emitowanym przez sąsiednią żarówkę w oprawie reflektora.

 

Bez zmian pozostają tak ważne cechy, jak bardziej dynamiczne i intensywne światło (co szczególnie jest ważne w kierunkowskazach), szybszy czas działania (od wciśnięcia pedału hamulca do zapalenia się STOP), jak też mniejszy pobór prądu (w dłuższej perspektywie oszczędność paliwa i redukcja CO2) oraz dłuższa żywotność (porównywalna z całym cyklem eksploatacji pojazdu).

 

Technologia retrofitów LED wciąż wykracza poza ramy obowiązujących przepisów, stąd w oświetleniu zewnętrznym nie mają jeszcze pozwolenia do użycia na drogach publicznych, a jedynie na zamkniętych odcinkach dróg. Stan prawny powoli się zmienia, Philips Ultinon Essential LED otrzymały homologację w Korei (Automobile Testing & Research Institute), zaś Philips Ultinon Pro6000 LED dopuszczenie do użytku w wybranych modelach samochodów osobowych i lekkich dostawczych zarejestrowanych w Niemczech (przepis krajowych §22a StVZO).

 

Niemniej bez żadnych ograniczeń nową gamę Philips Ultinon Pro6000 LED można stosować we wnętrzu pojazdów. Jest to okazja nie tylko do optycznego tuningu, ale i zapoznania się z właściwościami ultrawydajnej technologii, która z najbliższym czasie zastąpi tradycyjne żarówki halogenowe.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).