Petronas podsumował webinar nt. płynów do EV | MOTOFAKTOR

Petronas podsumował webinar nt. płynów do EV

person Adrian Januszkiewicz 23/11/2020

Petronas zorganizował niedawno webinar nt. płynów do aut z napędem elektrycznym, kontynuując temat podjęty na sympozjum w Turynie.

Podczas gdy sprzedaż samochodów z tradycyjnym napędem wyraźnie spadła z powodu pandemii, da się zauważyć stały wzrost zainteresowania klientów pojazdami z napędem elektrycznym czy hybrydowym plug-in. To czytelny sygnał, że trend elektryfikacji pojazdów w następnych latach będzie tylko przybierał na sile.

 

Na fali ciągle rosnącego zainteresowania samochodami elektrycznymi, Petronas kolejny raz stworzył miejsce do spotkania i dyskusji o rozwoju e-mobilności oraz bardziej zielonej i zrównoważonej przyszłości w gronie najważniejszych na rynku graczy. W trwającym 90 minut webinarze wzięło udział 150 osób, wśród których znaleźli się wiodący w branży eksperci, partnerzy OEM, przedstawiciele środowisk akademickich i dostawcy z całego świata. Spotkali się, by zainicjować dyskusję na temat zaawansowanych technologii płynów do pojazdów elektrycznych i przyszłości e-mobilności.

Sytuacja związana z pandemią COVID-19 spowodowała zmiany w gospodarce na całym świecie, a prowadzenie działalności w nowych warunkach nie jest łatwe. Zmiany często są trudne, ale w PLI wierzymy, że nowe wyzwania są okazją do opracowania nowych rozwiązań i dalszego przesuwania granic możliwości. Wszystko, co robimy, a więc także innowacje, które wprowadzamy, mają jeden cel – zrównoważony rozwój. To sprawia, że wciąż rozwijamy technologię płynów dla e-motoryzacji. Giuseppe D’Arrigo dyrektor zarządzający Petronas Lubricants International (PLI)

 

Raynard Toh z firmy Perodua podkreślił podczas spotkania, że choć postęp w rozwoju napędów elektrycznych nie jest taki sam wszędzie na świecie, takie wydarzenia jak webinar pozwalają wszystkim lepiej przygotować się na elektryczną przyszłość i nauczyć się planować rozwój z uwzględnieniem przyjaznych dla środowiska technologii.

 

Podczas webinaru, prowadzonego przez odpowiedzialnego w PLI za rozwój technologii Erica Holthusena, można było dowiedzieć się, jak znaczącą rolę mają środki smarne i płyny dopasowane do wymagań pojazdu elektrycznego. W dużej mierze właśnie od efektywnego chłodzenia akumulatorów i zespołu napędowego zależą osiągi i zasięg samochodu elektrycznego. Dlatego tak ważny jest optymalny dobór płynu do potrzeb konkretnego auta. Można to zrobić na stanowiskach testowych, zbudowanych przez specjalistów z cenionej w branży firmy FEV Consulting i naukowcami z Imperial College z Londynu.

Podczas dyskusji o prognozie dla aut elektrycznych na 2021 rok, przedstawicielka firmy Rimac Automobili, Elizabeta Žalac powiedziała:

Choć producenci samochodów wyraźnie przyspieszyli wprowadzenie aut elektrycznych do oferty z powodu coraz ostrzejszych limitów emisji CO2, pandemia COVID-19 spowodowała opóźnienie tych planów, co z pewnością będzie widoczne także w 2021 roku. Spodziewamy się spadku sprzedaży, zacznie ona wzrastać dopiero w 2022 roku. Wówczas technologia związana z akumulatorami i ich chłodzeniem będzie znacznie bardziej rozwinięta niż dziś, poszerzy się także sieć stacji ładowania. Przyszłość mobilności, opartej na pojazdach elektrycznych jest ekscytująca. Webinar na temat płynów do aut elektrycznych pomoże nam, producentom samochodów zapoznać się z najnowszymi trendami i technologiami w dziedzinie EV, zwłaszcza jeśli chodzi o akumulatory i ich chłodzenie. To chyba najważniejsze zadanie, jaka stoi w tej chwili przed konstruktorami. Elizabeta Žalac
Zdajemy sobie sprawę, że w sprawie zahamowania zmian klimatycznych trzeba działać tu i teraz. Dlatego rozwijamy technologię płynów do samochodów elektrycznych, temu służy również zorganizowany przez nas webinar. Dzięki niemu zacieśnimy współpracę z firmami, które mają podobne spojrzenie na e-mobilność. Razem będzie łatwiej stawić czoła wyzwaniom, jakie stoją przed przemysłem motoryzacyjnym. Chcemy w dziedzinie e-mobilności współpracować z naszymi partnerami wśród producentów OEM, czołowymi dostawcami i środowiskiem akademickim. Wszystko po to, by stworzyć ekosystem dzielenia się wiedzą i innowacjami, a naszym celem jest bardziej zrównoważona przyszłość. Giuseppe D’Arrigo

 

Źródło: Petronas

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).