PE chce, aby nowe auta na drogach przestrzegały limitów emisji | MOTOFAKTOR

PE chce, aby nowe auta na drogach przestrzegały limitów emisji

person Adrian Januszkiewicz 17/09/2020

Według Parlamentu Europejskiego od września 2022 r. nowe auta będą musiały spełniać unijne limity emisji NOx w rzeczywistych warunkach drogowych.

Parlament Europejski przyjął stanowisko 485 głosami za, 169 i 42 wstrzymującymi się, w sprawie wniosku Komisji dotyczącego ponownego wprowadzenia prawnych zwolnień (poprzez tzw. Współczynnik zgodności) w zakresie emisji tlenków azotu (NOx) z lekkich samochodów osobowych i dostawczych (Euro 5 i Euro 6) w zakresie homologacji typu pojazdów badanych w rzeczywistych warunkach drogowych w celu zastosowania się do orzeczenia TSUE z dnia 13 grudnia 2018 r.

Testy emisji spalin w rzeczywistych warunkach jazdy

Wcześniej dane dotyczące emisji z samochodów, takich jak emisja NOx, uzyskiwano w drodze testów laboratoryjnych. UE jest pierwszym regionem na świecie, który stosuje testy emisji w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) do pomiaru takich zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy podczas jazdy po drogach. Jednak emisje z tych pojazdów w rzeczywistych warunkach jazdy są zwykle znacznie wyższe.

 

Aby rozwiązać wątpliwości techniczne dotyczące pomiarów uzyskanych za pomocą przenośnych systemów pomiaru emisji (PEMS), które mierzą emisje z silników podczas ich użytkowania, Komisja wprowadziła tak zwany “współczynnik zgodności”, który ma umożliwiać margines błędu wyższych emisji w rzeczywistych warunkach jazdy.

 

Aby zmniejszyć emisje NOx, PE chce, aby obecnie obowiązujący współczynnik zgodności był corocznie obniżany na podstawie ocen przeprowadzonych przez Wspólne Centrum Badawcze. Po natychmiastowym obniżeniu z 1,43 do 1,32 należy go stopniowo zmniejszać i przestać stosować do 30 września 2022 r., po czym do określenia zgodności z unijnymi limitami emisji posłużyłyby jedynie surowe dane z testów przeprowadzonych w rzeczywistych warunkach jazdy.

 

W sprawozdaniu zwrócono się również do Komisji o ustalenie do czerwca 2021 r. bardziej rygorystycznych wymagań dotyczących przenośnych urządzeń pomiarowych, które mają być używane do testów RDE.

Dzisiejszy wynik jest oparty na szerokim porozumieniu między grupami politycznymi. Musimy realistycznie podchodzić do rozbieżności między emisjami mierzonymi w laboratoriach a emisjami mierzonymi w rzeczywistych warunkach jazdy, biorąc pod uwagę niepewności statystyczne i techniczne związane z tymi pomiarami. Jednocześnie ważne jest, aby wykazać ambicję poprzez stopniowe obniżanie wartości współczynnika zgodności poprzez coroczne korekty w dół, w oparciu o oceny naukowe Wspólnego Centrum Badawczego. Esther De Lange poseł sprawozdawca

 

Parlament jest teraz gotowy do rozpoczęcia negocjacji z państwami członkowskimi UE w celu uzgodnienia ostatecznych zasad.

 

Źródło: Parlament Europejski

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).