PE chce, aby nowe auta na drogach przestrzegały limitów emisji | MOTOFAKTOR

PE chce, aby nowe auta na drogach przestrzegały limitów emisji

Według Parlamentu Europejskiego od września 2022 r. nowe auta będą musiały spełniać unijne limity emisji NOx w rzeczywistych warunkach drogowych.

Parlament Europejski przyjął stanowisko 485 głosami za, 169 i 42 wstrzymującymi się, w sprawie wniosku Komisji dotyczącego ponownego wprowadzenia prawnych zwolnień (poprzez tzw. Współczynnik zgodności) w zakresie emisji tlenków azotu (NOx) z lekkich samochodów osobowych i dostawczych (Euro 5 i Euro 6) w zakresie homologacji typu pojazdów badanych w rzeczywistych warunkach drogowych w celu zastosowania się do orzeczenia TSUE z dnia 13 grudnia 2018 r.

Testy emisji spalin w rzeczywistych warunkach jazdy

Wcześniej dane dotyczące emisji z samochodów, takich jak emisja NOx, uzyskiwano w drodze testów laboratoryjnych. UE jest pierwszym regionem na świecie, który stosuje testy emisji w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) do pomiaru takich zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy podczas jazdy po drogach. Jednak emisje z tych pojazdów w rzeczywistych warunkach jazdy są zwykle znacznie wyższe.

 

Aby rozwiązać wątpliwości techniczne dotyczące pomiarów uzyskanych za pomocą przenośnych systemów pomiaru emisji (PEMS), które mierzą emisje z silników podczas ich użytkowania, Komisja wprowadziła tak zwany „współczynnik zgodności”, który ma umożliwiać margines błędu wyższych emisji w rzeczywistych warunkach jazdy.

 

Aby zmniejszyć emisje NOx, PE chce, aby obecnie obowiązujący współczynnik zgodności był corocznie obniżany na podstawie ocen przeprowadzonych przez Wspólne Centrum Badawcze. Po natychmiastowym obniżeniu z 1,43 do 1,32 należy go stopniowo zmniejszać i przestać stosować do 30 września 2022 r., po czym do określenia zgodności z unijnymi limitami emisji posłużyłyby jedynie surowe dane z testów przeprowadzonych w rzeczywistych warunkach jazdy.

 

W sprawozdaniu zwrócono się również do Komisji o ustalenie do czerwca 2021 r. bardziej rygorystycznych wymagań dotyczących przenośnych urządzeń pomiarowych, które mają być używane do testów RDE.

Dzisiejszy wynik jest oparty na szerokim porozumieniu między grupami politycznymi. Musimy realistycznie podchodzić do rozbieżności między emisjami mierzonymi w laboratoriach a emisjami mierzonymi w rzeczywistych warunkach jazdy, biorąc pod uwagę niepewności statystyczne i techniczne związane z tymi pomiarami. Jednocześnie ważne jest, aby wykazać ambicję poprzez stopniowe obniżanie wartości współczynnika zgodności poprzez coroczne korekty w dół, w oparciu o oceny naukowe Wspólnego Centrum Badawczego.

poseł sprawozdawca - Esther De Lange

 

Parlament jest teraz gotowy do rozpoczęcia negocjacji z państwami członkowskimi UE w celu uzgodnienia ostatecznych zasad.

 

Źródło: Parlament Europejski

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).