Paski G-Force CVT od Gates | MOTOFAKTOR

Paski G-Force CVT od Gates

person Adrian Januszkiewicz 14/09/2020

Firma Gates przedstawia szerzej swoje linie pasków G-Force CVT i G-Force C12, które niedawno zostały rozszerzone o pasek G-Force RedLine.

Paski G-Force CVT

Paski Gates G-Force CVT powstały jako część zamienna do pasków CVT stosowanych na pierwszym montażu w rekreacyjnych i użytkowych pojazdach terenowych. Dopasowanie pasków G-Force jako części zamiennych ma gwarantować łatwość montażu (bez konieczności regulacji sprzęgła). Podawana przez producenta, wysoka wydajność od chwili uruchomienia nie jest jednak ich jedyną zaletą. Paski Gates G-Force CVT gwarantować mają także:

 

  • znakomitą elastyczność i rozpraszanie ciepła (dzięki specjalnej konstrukcji paska),
  • wydłużoną żywotność (dzięki zawartości kordów aramidowych),
  • optymalną trwałość (dzięki zawartości gumy wzmocnionej włóknem).

Paski G-Force C12

Z myślą o poprawieniu osiągów w sportach motorowych firma Gates opracowała także serię G-Force C12 — pierwszy pasek CVT z kordami z włókna węglowego. To alternatywne rozwiązanie również ma być czymś więcej niż tylko gotową do pracy częścią zamienną pasków CVT stosowanych na pierwszym montażu, ponieważ łączyć ma w sobie maksymalną wytrzymałość z minimalną rozciągliwością, a także:

 

  • utrzymywać maksymalną moc na całej krzywej przełożenia,
  • zapewniać optymalne przenoszenie mocy w celu szybszego przyspieszenia, lepszej reakcji przepustnicy i efektywnego działania skrzyni biegów,
  • oferować optymalną odporność termiczną i zwiększoną trwałość (zaawansowane kordy z włókna węglowego).

Nowość: paski G-Force Redline

Aby zapewnić odporność na ekstremalne warunki terenowe panujące w miejscach takich jak wydmy, pustynie, góry i tory wyścigowe, firma Gates opracowała niedawno serię pasków CVT G-Force RedLine, które mają być jeszcze lepsze dzięki swojej wyjątkowej odporności termicznej. To niezwykle ważna sprawa, ponieważ przyczyną większości awarii jest wysoka temperatura, która z reguły przyspiesza zużycie pasków.

 

Dlatego nawet jeśli ekstremalne warunki terenowe, gwałtowne przyspieszanie, wysoki moment obrotowy lub częsta redukcja biegów powodują nadmierne nagrzanie przekładni bezstopniowej, paski G-Force RedLine mają dobrze sobie z tym radzić. W trudnych warunkach żywotność paska G-Force RedLine ma być trzykrotnie dłuższa niż pasków G-Force i G-Force C12, a także pasków konkurencyjnych firm.

 

Podobnie jak paski G-Force, paski G-Force RedLine zawierają kordy aramidowe zamiast kordów z włókna węglowego (co ma zmniejszać ryzyko awarii w wyniku pęknięcia lub rozerwania kordu), ale uzyskiwać mają od nich lepsze osiągi nie tylko pod względem odporności termicznej. W porównaniu z innymi zamiennikami paski G-Force RedLine:

 

  • mają być 20-krotnie trwalsze,
  • zwiększać mają dynamiczną sztywność osiową średnio o 75%,
  • zmniejszać mają straty prędkości nawet o 50%,
  • lepiej mają wytrzymywać temperatury sięgające 170°C bez straty mocy,
  • zmniejszać mają straty prędkości przy dużym obciążeniu o 50%,
  • zwiększać mają przenoszenie obciążeń o >10%.

Poniższy schemat powinien pomóc w doborze odpowiedniego produktu:

Montaż i dotarcie paska CVT

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał i żywotność pasków CVT, należy je nie tylko prawidłowo zamontować, lecz również odpowiednio dotrzeć. Jaka jest właściwa procedura?

 

  1. Wybierz odpowiedni pasek (najmniejsza niezgodność z paskiem zastosowanym na pierwszym montażu może drastycznie wpływać na osiągi, więc postępuj zgodnie z sugestiami w naszym katalogu. Stosujemy autorski proces pomiaru laserowego, aby mieć pewność, że paski z naszej oferty są idealnymi zamiennikami).
  2. Zamontuj pasek prawidłowo (pamiętaj o dopasowaniu sprzęgieł zgodnie z zaleceniami producenta, a także o dokładnym wyczyszczeniu kół pasowych i sprzęgieł w celu usunięcia wszelkich resztek paska, zeszklonych powierzchni, resztek oleju i innych zanieczyszczeń).
  3. Dotrzyj pasek, doprowadzając go do normalnej temperatury roboczej (przełącz wszystkie biegi), po czym wyłącz pojazd i poczekaj, aż pasek całkowicie wystygnie, a po godzinie przejedź się z nowym paskiem po bardziej wymagającym terenie.

 

Źródło: Gates

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).