Najnowsze innowacje w zestawie narzędzi Goodyear Proactive Solutions to dwie niedawno wprowadzone aplikacje mobilne – jedna dedykowana menedżerom flot, druga kierowcom. Aplikacje umożliwiają dostęp do ciągle uaktualnianych w systemie Goodyear Proactive Solutions danych o parametrach opon. Aplikacja zapewnia menedżerowi przegląd floty i raporty dotyczące statusu każdej opony w każdym pojeździe, a kierowcy bieżący wgląd w parametry pracującego ogumienia. W razie wykrycia potencjalnych problemów system generuje ostrzeżenia.
Działanie czytnika najazdowego Goodyear Drive-Over-Reader będzie przedstawiane na targach na żywo, codziennie (o około 10:20, 12:20, 14:20 i 16:20) podczas pokazów w zewnętrznej przestrzeni demonstracyjnej. Zaawansowana technicznie płyta, montowana w nawierzchni drogi, automatycznie w kilka sekund mierzy głębokość bieżnika, nacisk i obciążenie osi przejeżdżającego pojazdu, umożliwiając wychwycenie potencjalnych problem eksploatacyjnych.
Goodyear Proactive Solutions zapewnia precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym, co ułatwia ograniczenie emisji dwutlenku węgla, minimalizację przestojów i wydłużenie okresu eksploatacji oraz potencjału bieżnikowania opon.
Pojazd ciężarowy jeżdżący na oponach z właściwym poziomem ciśnienia może zaoszczędzić nawet 694 euro rocznie w porównaniu z ciężarówką wyposażoną w ogumienie, którego ciśnienie jest o 1,5 bara poniżej normy. Prawidłowe ciśnienie umożliwia oszczędność nawet do 510 litrów paliwa i zmniejszenie emisji CO2 o 1330 kg.***
Targi IAA 2018 odbywają się w Hanowerze i będą trwać od 20 do 27 września. Stanowisko Goodyear oznaczone numerem C102-104 mieści się w obszarze New Mobility World, w pawilonie P11.
Więcej informacji na temat Goodyear FUELMAX PERFORMANCE i Goodyear Proactive Solutions można znaleźć w dokumentach „Najważniejsze fakty o produktach”.
*Kalkulacje wewnętrzne dla 40-tonowego ciągnika 4×2 z trzyosiową naczepą (identyczne opony na wszystkich osiach naczepy) obsługującego przewozy długodystansowe, przy średnim zużyciu paliwa 30l/100 km, średnim przebiegu 100 tys. km rocznie i cenie oleju napędowego 1.36 euro z VAT w porównaniu z oponą średniej klasy z etykietą B zamontowaną na wszystkich osiach pojazdu. Faktyczne wyniki zależą m.in. od warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy, rozmiaru, zużycia oraz ciśnienia w oponie, a także od stanu technicznego pojazdu.
**Propozycja Parlamentu Europejskiego i Komisji w zakresie regulacji emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężarowych (17 maja 2018)
***Oszacowania wewnętrzne dla 40-tonowego ciągnika 4×2 z trzyosiową naczepą (identyczne opony na wszystkich osiach naczepy) obsługującego przewozy długodystansowe, przy średnim zużyciu paliwa 30l/100 km i średnim przebiegu 100 tys. km rocznie i cenie oleju napędowego 1.36 euro z VAT. Faktyczne wyniki zależą od, między innymi, warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy i zużycia opony, rozmiaru opony, ciśnienia w oponie i stanu technicznego pojazdu.
Źródło: Goodyear