- 27%: ograniczenie oporów toczenia e.Primacy w porównaniu do innych opon tej kategorii[3][5]
- 0,21 l/100 km: średnie obniżenie zużycia paliwa[1]
- 80 euro: oszczędność wydatków na paliwo na 35 000 km[2]
- 174 kg: redukcja emisji CO2 przez cały okres użytkowania opony z korzyścią dla środowiska[2]
- 7%: wzrost zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym[1]
- 56: liczba dostępnych rozmiarów (od 15 do 20 cali)
e.Primacy to pierwsza gama opon Michelin zaprojektowana z wykorzystaniem symulacji wpływu produktu na środowisko. Inżynierowie Michelin zastosowali metody oceny cyklu życia produktu, dzięki którym obliczyli i zoptymalizowali całkowity wpływ opon gamy e.Primacy na środowisko, począwszy od pozyskania surowców, poprzez produkcję, dystrybucję, użytkowanie i recykling opon.
[1] Współczynnik oporu toczenia nowej MICHELIN e.Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów. Oznacza to ograniczenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km, a wraz z nim obniżenie emisji CO2 o 5 g w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększenie zasięgu VW e.Golf o 7%.
[2] Przez cały okres użytkowania współczynnik oporu toczenia MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 1,5 kg/t od oporu toczenia opon konkurentów, co przynosi oszczędność ok. 80 euro na paliwie. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa do atmosfery nie trafia ok. 174 kg CO2. Wyniki obliczeń są uśrednionymi wartościami pomiarów opon nowych i z bieżnikiem startym do wys. 2 mm, które odzwierciedlają osiągi w rzeczywistych warunkach użytkowania. Obliczeń dokonuje się dla przebiegu 35 000 km i przy cenie paliwa 1,46 euro/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/week-oil-bulletin_en 6/1/2020) ważonych dla 10 krajów o najwyższym wskaźniku użytkowania pojazdów silnikowych w kraju i za granicą (https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Rzeczywiste oszczędności paliwa i wydatków mogą się różnić, przede wszystkim w zależności od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu lub ciśnienia w oponach.
[3] Kategoria opon MICHELIN e.Primacy to opony letnie klasy premium, do których należą także produkty marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale ogólnodostępne w sprzedaży detalicznej na rynku wymiany.
[4] Nowość i zużycie (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Opony MICHELIN e.Primacy w rozmiarze 205/55 R16 91V przewyższają próg przyczepności na mokro ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ.
[5] Na podstawie wyników testów oporu toczenia przeprowadzonych na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin w czerwcu (opona nowa) i sierpniu (opona z bieżnikiem startym maszynowo do wys. 2 mm) 2020 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91V. W teście porównywano opony MICHELIN e.Primacy (nowa: 5,58 kg/t, zużycie: 5,13 kg/t) z oponami MICHELIN PRIMACY 4 (nowa: 7,74 kg/t, zużycie: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nowa: 7,17 kg/t, zużycie: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nowa: 6,39 kg/t, zużycie: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nowa: 8,93 kg/t, zużycie: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nowa: 7,97 kg/t, zużycie: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nowa: 7,01 kg/t, zużycie: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nowa: 6,96 kg/t, zużycie: 6,30 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 (nowa: 8,79 kg/t, zużycie: 6,97 kg/t). Zużycie paliwa zależy przede wszystkim od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu oraz ciśnienia w oponach.
Źródło: Michelin