Opona Dunlop SP346+ na oś kierowaną | MOTOFAKTOR

Opona Dunlop SP346+ na oś kierowaną

Dunlop wprowadził na rynek oponę SP346+ na oś kierowaną, przeznaczoną dla flot i przewoźników wymagających szerokiej gamy zastosowań.

W nowym modelu wykorzystano szereg technologii opracowanych z myślą o długich przebiegach, solidnej trwałości i zwiększonej efektywności paliwowej lub niskim zużyciu energii przez pojazdy elektryczne.

Najważniejsza wszechstronność

Dla wielu flot najlepszym sposobem na maksymalizację wydajności jest wybór specjalnych opon do transportu dalekobieżnego, regionalnego lub miejskiego. Jednak w przypadku pojazdów ciężarowych, które pracują przy różnych przewozach, łącząc krótkie trasy miejskie z jazdą po autostradzie, potrzebna jest opona wielozadaniowa. Taka ma być nowa opona Dunlop SP346+.

 

Inżynierowie Dunlop pracowali nad optymalizacją wzoru bieżnika, aby zapewnić równomierny rozkład nacisku i trwałość strefy barkowej. Zwiększać ma to odporność na uszkodzenia i zużycie, oferując długie przebiegi i żywotność w trudnych warunkach.

 

Jazda po mieście może stanowić ekstremalne wyzwanie dla opon na oś kierowaną, zaprojektowanych do użytku na długich trasach. Elastyczność opony SP346+ ma dawać jej przewagę w zakresie trwałości. Wzór bieżnika posiada usztywnienia, które działają jak łączniki żeber, co ma zmniejszać uślizg żeber barkowych podczas kierowania, zwiększając odporność na zużycie.

Oznaczenie 3PMSF oferuje sprawność w każdych warunkach pogodowych

Nowa opona Dunlop SP346+ jest oznaczona symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF). Stanowi on przepustkę do ogólnoeuropejskiego transportu w każdych warunkach pogodowych, ponieważ przepisy wymagają stosowania opon oznaczonych symbolem 3PMSF w zimie. Dzięki temu opona SP346+ jest zgodna z przepisami w całej Europie, niezależnie od lokalnych wymogów prawnych.

 

Ta wszechstronność wynika z dużej gęstości zygzakowatych lameli i rowków. Duża liczba lameli tworzy więcej wgryzających się w nawierzchnię krawędzi, co poprawia trakcję, a ich innowacyjna, wzajemnie blokująca się konstrukcja zwiększa sztywność bieżnika. Technologia ta zapewnia potencjalnie długie przebiegi, dzięki wzorowi bieżnika o niskich oporach toczenia, ale z elastycznością pozwalającą osiągnąć wysoki poziom trakcji i mobilności w warunkach zimowych.

Dunlop SP346+ charakteryzuje się atrakcyjnym połączeniem wszechstronności, solidnej konstrukcji z bardzo dobrym przebiegiem oraz dodatkową korzyścią w postaci oznaczenia 3PMSF. To prawdziwie wielozadaniowa opona na oś kierowaną do wszystkich zastosowań na drogach.

dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie - Maciej Szymański

 

Opona Dunlop SP346+ na oś kierowaną jest już dostępna na rynku w rozmiarze 315/70 R 22.5 HL, a do końca roku będzie dostępny drugi rozmiar 315/60 R 22.5 HL. Obie opony są kompatybilne z szeroką gamą opon drogowych Dunlop, w tym z oponami napędowymi SP446 i naczepowymi SP246.

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).