Omknięte śruby – jak odkręcić? | MOTOFAKTOR

Omknięte śruby - jak odkręcić?

Firma Liqui Moly tłumaczy jak radzić sobie z omkniętymi śrubami podczas serwisowania pojazdu.

Chyba każdy mechanik często boryka się z problemem omkniętych wkrętów, śrub i nakrętek.
Wystarczy chwila nieuwagi, niewłaściwy dobór bitu lub klucza i kłopot gotowy. W takiej sytuacji większość osób odruchowo sięga po … młotek i przecinak. To dość powszechna praktyka i trudno odmówić jej skuteczności. Niestety jest dość pracochłonna i wiąże się z ryzykiem uszkodzenia demontowanych części. Chwila nieuwagi i przecinak mogą się ześlizgnąć i zarysować odkręcaną część.

 

Oczywiście w wielu wypadkach można zastosować wkrętak udarowy, ale warto pamiętać, że nie w każdej sytuacji używanie młotka jest zalecane. Odkręcanie wkrętów mocujących wieczko pompy hamulcowej w motocyklach może doprowadzić do pęknięcia delikatnych aluminiowych elementów. Właśnie dlatego Liqui Moly wprowadziło do oferty bardzo oczekiwany produkt:
środek do odkręcania uszkodzonych wkrętów i śrub Schrauben -Grip NR 3811.

Pasta Schrauben Grip ułatwia odkręcanie obrobionych wkrętów, nakrętek i śrub

Jak to działa?

Skład pasty to tajemnica handlowa, ale jej działanie objawia się bardzo dużym zwiększeniem tarcia pomiędzy demontowanymi elementami. Oczywiście nie chodzi tu o sklejanie tylko wzrost współczynnika tarcia.

 

Aby zastosować preparat wystarczy nałożyć odrobinę pasty na odkręcany element i można przystąpić do demontażu. Pasta w zależności od rodzaju i wielkości śruby zwiększa siłę nawet dwu-, trzykrotnie. Na potrzeby niniejszego tekstu Liqui Moly przeprowadziło eksperyment. Specjalnie zniszczono łeb śruby M8 która została zamocowana w imadle. Zmierzono siłę odkręcania, przy jakiej nasadka nr 13 zaczyna się „ślizgać”. Następnie na tą samą śrubę nałożono odrobinę Schrauben-Gripa i ponowiono eksperyment. Bez preparatu nasadka zaczęła ślizgać się już przy około 15 Nm, a gdy zastosowano pastę Liqui Moly wartość ta wzrosła prawie dwukrotnie do 30 Nm.

Co równie ważne pastę można zastosować profilaktycznie zmniejszając ryzyko poślizgu narzędzia. Preparat jest szczególnie przydatny do demontażu śrub montażowych tarcz i bębnów hamulcowych. Pasta nie klei demontowanych elementów i trwale ich nie brudzi. Aby pozbyć się resztek preparatu wystarczy czysta szmatka lub odrobina zmywacza. Pasta jest sprzedawana w 20-gramowym opakowaniu.

 

Artykuł sponsorowany przez Liqui Moly

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).