Okresowa kontrola amortyzatorów, hamulców i zawieszenia na wiosnę | MOTOFAKTOR

Okresowa kontrola amortyzatorów, hamulców i zawieszenia na wiosnę

W okresie wiosennym konieczne są dokładne kontrole stanu technicznego samochodu, a w szczególności jego amortyzatorów, układu hamulcowego i zawieszenia

Bezpieczeństwo na drodze zależy w dużej mierze od nas samych i stanu technicznego samochodu, którym się poruszamy. W celu zapewnienia sobie i podróżującym z nami pasażerom maksymalnej pewności, powinniśmy zadbać o regularne kontrole pojazdu. Oferujące takie usługi warsztaty samochodowe koncentrują się na układach związanych z bezpieczeństwem. Nie chodzi tu wyłącznie o zapewnieniu klienta o właściwym stanie technicznym jego pojazdu, ale również poprzez bezpośredni kontakt, o edukowanie i zwracanie uwagi na konsekwencje zaniedbań. ZF Aftermarket wspiera niezależne warsztaty przekazując praktyczną wiedzę techniczną i najwyższej jakości części w jakości OE.

Diagnoza i skuteczna naprawa uszkodzeń zawieszenia

Przykładowo, nierównomierne zużycie opon zimowych na jednej osi pojazdu może wskazywać na niewłaściwą pracę amortyzatorów w pojeździe. Przekłada się to na trakcję i stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów i nierównych odcinków dróg. Oprócz tego, niewłaściwa praca amortyzatorów znacząco zwiększa ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu, nawet przy małych prędkościach. Oznacza to, że układy bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESP nie będą funkcjonować prawidłowo. Znacząco wzrasta również droga hamowania pojazdu. Co ważne, w przypadku wystąpienia uszkodzenia amortyzatora, konieczna jest natychmiastowa wymiana obu amortyzatorów na osi.

 

Uszkodzone i zużyte przeguby w elementach zawieszenia stwarzają realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Gumowe manszety i uszczelnienia na drążkach kierowniczych, powinny również zostać poddane kontroli w poszukiwaniu ich pęknięć. Zużycie tych komponentów następuje stopniowo, jednak ich uszkodzenie znacząco wpływa na prowadzenie pojazdu, szczególnie w sytuacjach awaryjnych.

Utrzymanie układu hamulcowego w dobrym stanie

W celu zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa, konieczna jest również okresowa kontrola układu hamulcowego. Klocki hamulcowe należy wymienić w momencie, gdy grubość materiału ciernego jest nie mniejsza niż 2 milimetry. W przypadku szczęk hamulcowych w układzie bębnowym, wartość ta nie może być mniejsza niż 1 milimetr. Większość współczesnych samochodów jest seryjnie wyposażona w czujnik zużycia klocków hamulcowych. Ignorowanie tych wskazań jest szczególnie niebezpieczne. Należy również zwrócić uwagę na stan tylnych tarcz hamulcowych. Mogą one pokrywać się korozją, szczególnie gdy stan układu hamulcowego lub zawieszenia prowadzi do przenoszenia zbyt niskich sił hamowania na nią, powodując powstawanie rdzy na powierzchniach ciernych.

 

ZF Aftermarket w swojej ofercie posiada komponenty właściwe do przeprowadzenia koniecznych napraw. Marki ZF takie jak: LEMFÖRDER, SACHS oraz TRW reprezentują oryginalną jakość podzespołów korzystając z innowacyjnych rozwiązań technicznych. Portfolio produktów obejmuje skrzynie biegów i ich elementy, osie, przekładnie kierownicze i dyferencjały, elementy zawieszenia i układu kierowniczego, amortyzatory, elementy tarczowych układów hamulcowych, hamulce bębnowe i układy inicjujące, a także elementy układu kierowniczego i napędowego oraz części gumowo-metalowe wyprodukowane przez globalnego lidera w zakresie technologii układów napędowych i zawieszeń oraz aktywnych i pasywnych układów bezpieczeństwa.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).