Odcisk palca na masce Porsche 911 | MOTOFAKTOR

Odcisk palca na masce Porsche 911

person Adrian Januszkiewicz 24/02/2020

Opracowana przez Porsche, innowacyjna metoda druku bezpośredniego pozwala drukować na polakierowanych panelach karoserii elementy graficzne o najwyższej jakości wizualnej.

Początkowo nabywcy nowego 911 mogą wybrać spersonalizowaną przednią pokrywę z grafiką bazującą na ich własnym odcisku palca. W średnioterminowej perspektywie oferowane będą inne, dostosowane do klienta projekty.

 

Nowa usługa jest dostępna za pośrednictwem Porsche Centrów, które nawiązują kontakt z konsultantami klienta w Exclusive Manufaktur w Zuffenhausen. Omawiają oni z nabywcą cały proces, od złożenia odcisku palca aż do skompletowania samochodu.

Indywidualność to dla klientów Porsche bardzo ważny aspekt. A żaden projekt nie może być bardziej osobisty niż własny odcisk palca. Jako pionier w zakresie personalizacji, Porsche – wspólnie z partnerami – opracowało metodę druku bezpośredniego. Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że bazując na nowych technologiach, stworzyliśmy zupełnie nową ofertę produktów. Kluczowym czynnikiem było "ścieranie się" różnych dziedzin w ramach zespołu projektowego. Alexander Fabig wiceprezes ds. indywidualizacji oraz Porsche Classic

 

Na potrzeby projektu w lakierni ośrodka szkoleniowego w Zuffenhausen powstała tak zwana „komórka technologiczna”. To tutaj opracowano i przetestowano nowe oprogramowanie i sprzęt, a także niezbędne procesy malowania oraz produkcji. Decyzja o zlokalizowaniu komórki w centrum szkoleniowym zapadła nie bez powodu: zostanie ona również wykorzystana m.in. do wtajemniczenia stażystów w pionierskie rozwiązania technologiczne.

Druk bezpośredni pozwala na realizację projektów, których nie da się stworzyć w ramach tradycyjnego lakierowania. Jeśli chodzi o kwestie wyglądu i wrażeń dotykowych, nowa technologia okazuje się wyraźnie lepsza od nakładania folii. Jej koncepcja przypomina zasadę działania drukarki atramentowej: farba jest nakładana na trójwymiarowe elementy za pomocą głowicy drukującej, automatycznie i bez nadmiernego rozpylania.

Możliwość indywidualnego sterowania dyszami pozwala na ukierunkowane nanoszenie każdej kropli farby. Złożoność wynika tu z konieczności zharmonizowania trzech technologii: robotyki (sterowanie, czujniki, programowanie), aplikacji (głowica drukująca, obsługa grafiki) oraz malowania (proces nakładania, lakier). Christian Will wiceprezes Porsche AG ds. rozwoju produkcji

Porsche Exclusive Manufaktur

Jeśli klient zdecyduje się spersonalizować swoje 911 za pomocą metody druku bezpośredniego, specjaliści z Porsche Exclusive Manufaktur zdemontują przednią pokrywę pojazdu po ukończeniu jego seryjnej produkcji. Dane biometryczne klienta zostaną przetworzone tak aby zagwarantować, że nie będą mogły zostać wykorzystane do nieautoryzowanego celu.

Cały proces odbywa się w ramach bezpośredniej komunikacji z klientem, który ma pełen ogląd co do sposobu wykorzystania jego danych osobowych i jest zaangażowany w proces tworzenia drukowanej grafiki. Gdy robot wykona unikalne malowanie, pokrywa zostaje pokryta bezbarwną powłoką, a później wypolerowana na wysoki połysk, aby spełniała najwyższe standardy jakości.

 

Następnie udoskonalony komponent jest ponownie montowany w samochodzie. W Niemczech usługa kosztuje 7500 euro (z VAT) i będzie na życzenie realizowana przez Porsche Exclusive Manufaktur od marca 2020 r.

Porsche Exclusive Manufaktur tworzy dla swoich klientów bardzo osobiste pojazdy. Trzydzieścioro wysoko wykwalifikowanych pracowników, posiłkując się metodami starannej, ręcznej pracy, każdemu detalowi poświęca swoją pełną uwagę i czas niezbędny do uzyskania perfekcyjnego efektu.

 

Dokonując udoskonaleń z zewnątrz i wewnątrz samochodu, eksperci korzystają z niezwykle szerokiej gamy opcji personalizacji wizualnej oraz technicznej. Oprócz specjalnych aut dla klientów Porsche Exclusive Manufaktur produkuje limitowane, małe serie samochodów, a także edycje specjalne.

 

Źródło: Porsche

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).