Produkcja półosi i przegubów odbywa się w NTN Transmission Europe – jednym z 9 zakładów produkcyjnych firmy zlokalizowanych we Francji, w pobliżu miejscowości Le Mans.
W fabryce stosowana jest opracowana przez NTN-SNR technologia „PCS Hub Joint” – frezowane połączenie łożyska i przegubu homokinetycznego. Jest ono montowane dzięki ściśle dopasowanym frezowaniom, co eliminuje wszelkie luzy, a tym samym redukuje hałas. Technologia ta pozwala uzyskać pożądany moment obrotowy przy mniejszej średnicy, co wpływa na znaczne zmniejszenie ciężaru przekładni.
Przy fabryce NTN Transmission Europe w Le Mans działa ośrodek badawczy, gdzie odbywają się badania i testy produktów zgodne z wymogami międzynarodowymi i wymaganiami klienta. Kompletna półoś napędowa przechodzi wiele różnych prób:
- Próby wytrzymałościowe i zmęczeniowe są przeprowadzane na półosi kompletnej, a także na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych, drążkach łączących (pustych i pełnych), trójnogach, wielowypustach i połączeniach spawanych.
- Statyczne lub quasi-statyczne badania wytrzymałościowe (pojazd podjeżdżający pod krawężnik z pełną blokadą kierownicy).
- Badania bezpieczeństwa, ważne dla producentów pojazdów (badanie to symuluje zbyt szybkie zwolnienie sprzęgła, co powoduje poślizg koła).
- Badania wibracji i hałasu (NVH): badanie to jest przeprowadzane przez niewielu producentów OE półosi napędowych. Dzięki badaniu można upewnić się, ze wał napędowy działa poprawnie pod względem akustycznym, co pomaga utrzymać hałas i wibracje w pojeździe na poziomie minimalnym.
Ponieważ osłony są najbardziej wrażliwymi komponentami półosi napędowej, przeprowadza się kilka rodzajów badań, aby upewnić się, że działają one poprawnie:
- badania trwałości i wytrzymałości na ekstremalne temperatury (od –40°C do +135°C, dla niektórych zastosowań może być to +165°C)
- pomiary stopnia odkształcenia osłony spowodowane wirowaniem smaru
NTN-SNR posiada także europejski ośrodek badań i rozwoju w Annecy w Górnej Sabaudii we Francji, gdzie 400 pracowników przygotowuje produkty przyszłości, korzystając z laboratoriów i narzędzi uznawanych za najlepsze w swojej klasie. Centrum badawcze posiada ponad 200 stanowisk do testów. Ośrodek działa we współpracy z ośrodkiem badań i rozwoju w Kuwanie w Japonii, co pozwala na stałą wymianę doświadczeń.
Firma NTN-SNR jest dziś jednym z liderów rynku części zamiennych do samochodów osobowych i jednocześnie jednym z największych producentów części oryginalnych. Oferuje części zamienne do samochodów osobowych, wraz z asortymentem w trzech kategoriach: zawieszenie, jednostka napędowa oraz układ przeniesienia napędu.
NTN-SNR zatrudnia 4 225 pracowników i posiada 9 zakładów produkcyjnych, z czego 6 we Francji, oraz 18 przedstawicielstw handlowych. Firma może pochwalić się bogatą ofertą części do zawieszenia, silników i napędów, przede wszystkim dzięki łożyskom trzeciej generacji do kół, rolkom rozrządu o znakomitych parametrach oraz łożyskom do skrzyń biegów. W fabrykach NTN-SNR, zlokalizowanych na 5 kontynentach, każdego dnia produkowanych jest ponad 100 tys. części. Firma oferuje szeroki zakres produktów dla pojazdów takich marek jak m.in.: Renault, Mercedes, Mini, Jeep, Opel, Nissan, Suzuki, Toyota, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, Honda, Volkswagen, Ford, Land Rover, Volvo, BMW, Lotus