Chcąc reagować na zapotrzebowanie na mobilność, elektryfikację, automatyzację i cyfryzację rynku motoryzacyjnego, firma NTN-SNR opiera się na swojej fachowej wiedzy i proponuje nowe łożyska, przeguby homokinetyczne oraz inne moduły. Bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska, umożliwiają rozmaite pomiary, które przekazują informacje komputerom pokładowym.
1. Mobilność
W świetle nowych wymagań środowiskowych przed którymi stoi dzisiaj mobilność, firma NTN-SNR, jako jedyna opracowująca i produkująca łożyska koła i przeguby homokinetyczne w ramach tej samej grupy, pracuje nad nowym projektem montażu koła, jego smarowaniem i uszczelnianiem. Coraz bardziej niezawodne i ekologiczne produkty odpowiadające europejskim i światowym normom, mają za zadanie redukcję oddziaływania pojazdów na środowisko.
Uznany dostawca elementów zawieszenia i przeniesienia napędu koła stara się ponownie zdefiniować zakres współpracy gniazd łożyskowania z elementami resorującymi, w celu zapewnienia optymalnego ich funkcjonowania. Decydując się na wprowadzenie komponentu aluminiowego, firma NTN-SNR stara się sprostać zarówno wymogom związanym z ekologią jak i tym dotyczącym kosztów, jednocześnie poprawiając mechaniczną wydajność części.
W szerszej perspektywie, chcąc stać się bardziej przyjazną dla środowiska, firma NTN-SNR rewiduje swoje procesy technologiczne, dając gwarancję, że również one są ekologiczne. 99% odpadów jest przetwarzanych w fabrykach przy zastosowaniu metod badań nieniszczących, opartych np. na produktach wodnych.
ROWER ELEKTRYCZNY
Wyposażony w łożyska i czujniki zbliżone do samochodowych, silnik roweru elektrycznego jest złożony i wymaga niezawodnych i wydajnych części oraz urządzeń precyzyjnych.
Do optymalizacji pracy silnika roweru elektrycznego firma NTN-SNR oferuje obecnie swoją technologię pomiaru kąta o wysokiej rozdzielczości wykorzystywaną w czujnikach LIDAR w niektórych pojazdach.
2. Elektryfikacja
Świadoma dynamicznie rozwijających się rynków elektrycznych i hybrydowych, jak i ograniczeń związanych z silnikami elektrycznymi i współpracującymi z nimi reduktorami, firma NTN-SNR rozwija łożyska o wysokiej wydajności, dostosowane do pracujących na bardzo wysokich obrotach silników, mając na względzie kwestie izolacji elektrycznej.
Firma NTN-SNR pracuje jednocześnie nad zróżnicowaniem urządzeń pokładowych oraz nad budową coraz bardziej kompaktowych i wydajnych łożysk, pozwalających na pomiar prędkości i kąta, wymaganych w nowych silnikach. Materiały i obróbka powierzchniowa, mniej lub bardziej przewodzące smary, uszczelnienie oraz geometria łożyska to niektóre propozycje dla zoptymalizowanych i niezawodnych silników elektrycznych.
3. Automatyzacja
Pojazdy autonomiczne to element rynku przyszłości przemysłu motoryzacyjnego.
Ponieważ dane oraz telekomunikacja są kluczowe dla funkcjonowania tej technologii, firma NTN-SNR koncentruje się obecnie na wymogach mechatronicznych, a szczególnie na czujnikach kąta lub monitorowaniu. Utrzymanie predykcyjne proponowane przez NTN-SNR opiera się na wiedzy dotyczącej technologii ASB i szczegółowych algorytmach.
CYFRYZACJA: Monitorowanie
Jak we wszystkich innych dziedzinach cyfryzacja od wielu lat ułatwia życie codzienne i ma wpływ na sektor motoryzacyjny.
Firma NTN-SNR opracowuje obecnie koncepcję monitorowania, pozwalającego wykryć wadliwe łożyska. Ułatwi to konserwację pojazdu lub maszyny.