1 stycznia 2025 roku dyrektor ds. marketingu Liqui Moly Peter Baumann przechodzi na emeryturę po 39 latach pracy. Jego następcą będzie Marco Esser, który dotychczas pełnił rolę zastępcy dyrektora ds. marketingu.
Historia sukcesu Petera Baumanna rozpoczęła się 1 stycznia 1986 roku: Zatrudniony wtedy jako asystent zarządu, z własnej inicjatywy i samodzielnie podjął się utworzenia działu marketingu dla średniej wielkości firmy ze Szwabii, która dziś z wielkimi sukcesami sprzedaje swoje produkty w około 150 krajach. Znacząco wspierał go przy tym ówczesny dyrektor zarządzający, Ernst Prost. Rozpoczął on równie udaną karierę jako dyrektor ds. marketingu w 1990 roku, a w 1993 przekazał to stanowisko Peterowi Baumannowi. Kilka lat później został mianowany pełnomocnikiem firmy. Liqui Moly stała się globalnym graczem w dziedzinie olejów silnikowych, dodatków uszlachetniających i pielęgnacji pojazdów.
Liqui Moly wspierało między innymi zespoły Formuły 1 w Sauber Motorsport w 1993 r., TSV 1860 Monachium w Bundeslidze po raz pierwszy w 2000 r., a także przez ponad 10 lat MotoGP, najwyższej klasy wyścigi motocyklowe. Peter Baumann był czołową postacią za kulisami i zwieńczył dzieło swojego życia, angażując się jako „Oficjalny Partner” w Formule 1.
„Bycie aktywnym w Formule 1 przez siedem lat było kolejnym kluczowym krokiem w naszym rozwoju w kierunku globalnej marki „Love Brand”. Jesteśmy bardzo blisko realizacji naszej wizji, zakładającej roczną sprzedaż na poziomie miliarda euro. Myślę, że takie historie bardzo nam pomogły. Jestem z tego bardzo dumny” – mówi Peter Baumann.
Zapytany, co zrobi z wolnym czasem, Baumann odpowiedział: „Przede wszystkim chcę zadbać o moją rodzinę i o siebie. Żadnych terminów, żadnych podróży, żadnych spotkań. Teraz nadszedł czas na coś innego. Miałem go dotychczas bardzo mało. Ale teraz pozwalam sobie na relaks„.
„Tak długa historia z tak licznymi sukcesami nie zdarza się zbyt często. Przejęcie roli pana Baumanna jest z jednej strony dużym zaszczytem, a z drugiej ogromnym wyzwaniem. Za nami bardzo dobry, długi i intensywny okres adaptacji, za co jestem bardzo wdzięczny. Zwłaszcza za zaufanie pana Baumanna i pracowników. Dołożę wszelkich starań, aby jak najlepiej poradzić sobie w roli jego następcy. Jednocześnie chylę czoła przed jego „kadencją” i życzę mu wszystkiego najlepszego na emeryturze. W rodzinie Liqui Moly na całym świecie zawsze będzie dla niego miejsce i czas, o czym oczywiście on też dobrze wie” – dodaje Marco Esser.
Według Petera Baumanna i Marco Essera łączenie tradycji z nowoczesnością, a tym samym dotrzymywanie kroku zmieniającym się czasom, nadal będzie głównym czynnikiem strategicznym w marketingu Liqui Moly.
„Bycie częścią tego zespołu, czyli tej rodziny, napawa mnie wdzięcznością, pokorą i jednocześnie ogromną dumą. Najlepiej znacie nasz przepis na sukces. Więc tylko tak trzymać. Historia naszego sukcesu jest imponująca. Zawiązaliśmy przyjaźnie, które będą trwać wiecznie. Chciałbym z całego serca podziękować wszystkim, którzy sprawili, że mój czas w Liqui Moly był taki, jaki był: absolutnie wyjątkowy” – mówi Peter Baumann.
Źródło: Liqui Moly
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: