Nowość w Polsce: BYD ATTO 2 | MOTOFAKTOR

Nowość w Polsce: BYD ATTO 2

BYD, wiodący na świecie producent pojazdów napędzanych energią elektryczną, wprowadza na polski rynek nowość – kompaktowego SUV-a BYD ATTO 2. Ten najbardziej przystępny cenowo model w ofercie marki łączy kompaktowe wymiary i wyjątkową zwrotność z zaawansowaną baterią BYD Blade oraz nowoczesną konstrukcją Cell-to-Body.

  • Nowy, elektryczny SUV ATTO2 dostępny już w Polsce.
  • Dwie wersje wyposażenia: Active (129 900 zł) i Boost (141 000 zł).
  • Bogate wyposażenie i nowoczesne technologie w standardzie.
  • Przemyślany design i praktyczny bagażnik o pojemności 400 litrów.
  • Najważniejsze wiadomości z branży! – zapisz się na nasz newsletter.

BYD wprowadza na polski rynek nowość – kompaktowego SUV-a BYD ATTO 2. Ten najbardziej przystępny cenowo model w ofercie marki łączy kompaktowe wymiary i wyjątkową zwrotność z zaawansowaną baterią BYD Blade oraz nowoczesną konstrukcją Cell-to-Body. Nowy SUV zapewnia wszystko, czego kierowcy potrzebują na co dzień – od bogatego wyposażenia po innowacyjne technologie dostępne już w standardzie. Dzięki temu ATTO 2 to inteligentny, dynamiczny i świetnie dostosowany do warunków miejskich samochód elektryczny, który spełni oczekiwania osób poszukujących komfortu i przestrzeni typowej dla „dużego samochodu”, zachowując przy tym kompaktowy charakter.

ATTO 2 wzbogaca dynamicznie rozwijającą się ofertę BYD w Europie i jest doskonałym uzupełnieniem dla większego modelu ATTO 3.

„Cieszymy się, że możemy rozpocząć rok 2025 od zaprezentowania kolejnego ważnego modelu w Europie. Klasa SUV-ów segmentu B jest tutaj niezwykle popularna, a dzięki ATTO 2 mamy elastyczną i wszechstronną ofertę, która spodoba się dużej liczbie klientów w Europie. Model ten wykorzystuje wszystkie mocne strony BYD w zakresie baterii, silników elektrycznych i konstrukcji Cell-to-Body i łączy je w kompaktowym nadwoziu, które posiada wszystkie technologie, których klienci oczekują w miejskim SUV-ie” – powiedziała Stella Li, wiceprezes BYD.

Design SUV'a w kompaktowej formie

BYD ATTO 2 łączy charakterystyczne cechy stylistyczne SUV-a z kompaktowymi wymiarami. Model mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości – jest więc o 145 mm krótszy i o 45 mm smuklejszy niż ATTO 3, ale nadal posiada duże wymiary w porównaniu z wieloma SUV-ami segmentu B. Ma stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 2620 mm, co zapewnia więcej miejsca w kabinie niż w przypadku wielu konkurencyjnych modeli. ATTO2 zaprojektowano tak, aby poprawić kąty natarcia i zejścia poprzez krótkie zwisy co dodatkowo wzmacnia charakter SUV-a.

W przedniej części pojazdu znajdują się w pełni diodowe reflektory i wąskie światła do jazdy dziennej, które współgrają z jasnym wykończeniem przedniego grilla, nadając ATTO 2 wyrazisty i nowoczesny charakter. Przedni zderzak posiada ostre kąty, nadające dynamiczny wygląd, a także jasne podświetlenia w dolnej części i zwiększające wydajność pionowe wloty powietrzne na zewnętrznych krawędziach.

Tył auta jest ozdobiony charakterystycznym spojlerem dachowym, który znajduje się nad szeroką listwą świetlną. Tylne lampy przypominają kształtem cyfrę 8, symbol nieskończoności lub pierścień Mobius Infinity Ring, oznaczający niekończące się szczęście. Wypukły tylny zderzak i dodatkowe jasne akcenty w dolnej części dopełniają stylistycznie pojazd, nadając mu bardziej sportowy wygląd.

BYD Atto 2 tył

Geometryczne wzornictwo i prostota obsługi

Wnętrze kabiny posiada miękkie wykończenia we wszystkich kluczowych miejscach oraz zintegrowane uchwyty w przednich i tylnych drzwiach, a także w dolnej części konsoli środkowej.

We wszystkich wersjach ATTO 2 oba przednie fotele są regulowane elektrycznie, co nie jest standardem w segmencie B, natomiast w wyższych poziomach wyposażenia oferuje dodatkowo podgrzewanie foteli i kierownicy.

Konsola środkowa zawiera parę uchwytów na kubki i zintegrowany podłokietnik, który otwiera się, odsłaniając jeden z kilku schowków. Dźwignia zmiany biegów charakteryzuje się wyrafinowanym wyglądem, przypominającym szlifowany diament, a tuż obok znajdziemy fizyczne przyciski do obsługi niektórych kluczowych funkcji, takich jak odparowywania przedniej szyby, a także pokrętło głośności systemu audio i przełącznik trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i Snow, które poprawiają wydajność, odpowiadają za codzienną jazdę, przyspieszają reakcję przepustnicy i podnoszą bezpieczeństwo prowadzenia przy niskiej przyczepności.

Panoramiczny szklany dach zapewnia dużą ilość naturalnego światła dla wszystkich pasażerów.

e-Platforma BYD 3.0, zaprojektowana z myślą o pojazdach elektrycznych, posiada całkowicie płaską podłogę, dzięki czemu tylne siedzenia są wystarczająco praktyczne do użytku rodzinnego.

Podobnie jak w innych modelach BYD, ATTO 2 posiada zaawansowany system sterowania głosowego. Dostępny za pomocą komendy „Hi BYD”, pozwala użytkownikowi aktywować wiele kluczowych funkcji, takich jak sterowanie z ogrzewaniem i wentylacją, a nawet otwieranie i zamykanie elektrycznych szyb. Doświadczenie BYD w zakresie oprogramowania zapewnia również funkcje wielodotykowe, które poprawiają użyteczność wyświetlacza informacyjno-rozrywkowego; nawet w przypadku korzystania z Android Auto lub Apple CarPlay, przesuwanie trzema palcami w górę i w dół dostosowuje temperaturę w kabinie, a przesuwanie z boku na bok zmienia prędkość wentylatora.

Wszystkie wersje ATTO 2 są wyposażone w 8,8-calowe cyfrowe zegary.  W przypadku infotainment dostępny jest w standardowym rozmiarze 10,1 cala w wersjach Active i 12,8 cala w wersjach Boost. Niezależnie od wielkości wyświetlacza, oprogramowanie BYD zapewnia obsługę aplikacji takich jak Spotify, YouTube, Zoom i Amazon Music. Jest również w stanie odbierać aktualizacje „over the air” (OTA).

BYD Atto 2 wnętrze

Wyposażenie obejmuje również bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay, a pasażerowie mają wiele opcji ładowania swoich urządzeń, dzięki portom USB typu C o mocy 60W i 7,5W typu A z przodu oraz dwóm kolejnym gniazdom USB z tyłu. Wyższa wersja modelu ATTO 2, czyli Boost, posiada również bezprzewodową ładowarkę o mocy 15W umieszczoną w konsoli środkowej.

Bagażnik ATTO 2 oferuje pojemność 400 litrów – więcej niż w przypadku wielu konwencjonalnie napędzanych rodzinnych hatchbacków segmentu C. Pojemność tę można zwiększyć do 1340 litrów po złożeniu dzielonej tylnej kanapy.

ATTO 2 wyróżnia się wygodnym dostępem do pojazdu na różne sposoby – za pomocą zwykłego kluczyka lub, dzięki technologii NFC, smukłej karty, smartfona lub urządzenia wearable. Zdalny dostęp za pomocą smartfona, poprzez aplikację BYD, pozwala również użytkownikom na korzystanie z kilku funkcji pojazdu, w tym wstępnego przygotowania kabiny i aktywacji podgrzewanych siedzeń.

Bateria BLADE i konstrukcja CELL-BODY

Samochód jest wyposażony w baterię Blade o pojemności 45.1kWh oraz wykorzystuje konstrukcję Cell-to-Body (CTB) po raz pierwszy użytą w kompaktowym modelu BYD. Proces ten całkowicie integruje akumulator z podwoziem pojazdu, a jego górna pokrywa pełni funkcję podłogi przedziału pasażerskiego. Instalacja Cell-to-Body, która jest unikalna dla BYD i pierwsza w segmencie kompaktowych SUV-ów, zapewnia lepsze właściwości jezdne i wyjątkowy poziom sztywności nadwozia.

Bateria Blade została zaprojektowana z myślą o najwyższym poziomie bezpieczeństwa, trwałości i wydajności. Dzięki instalacji ogniw bezpośrednio, a nie w poszczególnych modułach, możliwe było bardziej optymalne wykorzystanie przestrzeni, pozwalające na umieszczenie większej ilości ogniw w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań.

Dodatkowo, jako materiał katodowy wykorzystano fosforan litu i żelaza (LFP), który zapewnia większe bezpieczeństwo i trwałość w porównaniu do tradycyjnych baterii litowo-jonowych, jednocześnie eliminując konieczność stosowania kobaltu.

Baterie LFP cechują się większą odpornością na ekstremalne temperatury, mniejszą wrażliwością na ich wahania oraz oferują większą liczbą cykli ładowania i rozładowania przy minimalnej utracie pojemności, co czyni je wyjątkowo trwałymi. Konstrukcja baterii Blade charakteryzuje się także najwyższym poziomem bezpieczeństwa, przekraczającym wymogi rygorystycznego testu penetracji gwoździa, symulującego poważne zdarzenie drogowe.

Samochód oferuje funkcję Vehicle-to-Load (V2L), która normalnie byłaby zarezerwowana dla znacznie droższych modeli. Dodatkowe gniazdo zewnętrzne działa z mocą do 3,3 kW i pozwala użytkownikom na zasilanie różnych urządzeń – od ekspresu do kawy po odkurzacz.

BYD Atto 2 wnętrze

Do 436 km zasięgu w mieście

ATTO 2 wyposażono w silnik elektryczny o mocy 130 kW i momencie obrotowym 290 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 160 km/h. Bateria Blade o pojemności 45,12 kWh zapewnia zasięg mieszany WLTP wynoszący 312 km, a w warunkach miejskich aż 463 km.

Model obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW, które umożliwia naładowanie baterii od 10% do 80% w 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie od 0 do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny. ATTO 2 wyróżnia się również wśród kompaktowych SUV-ów standardowym wyposażeniem w pompę ciepła, która nie jest dostępna nawet jako opcja w wielu konkurencyjnych modelach. Zastosowanie tego rozwiązania optymalizuje wydajność i zasięg w trudnych warunkach pogodowych, szczególnie w niskich temperaturach.

W stronę bezpieczeństwa

Konstrukcja Cell-to-Body zapewnia większą sztywność nadwozia w porównaniu z innymi kompaktowymi SUV-ami, a samochód jest także wyposażony w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i pełnowymiarowe boczne kurtyny powietrzne.

Ponadto dostępna jest pełna gama systemów wspomagających kierowcę, w tym:

  • system monitorowania kierowcy (DMS),
  • adaptacyjny i inteligentny tempomat (ACC/ICC),
  • inteligentny system informowania i kontroli o ograniczeniach prędkości,
  • asystent utrzymania pasa ruchu,
  • asystent zmiany pasa ruchu (LCA),
  • wykrywanie martwego pola (BSD),
  • ostrzeżenie o otwarciu drzwi (DOW),
  • rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • automatyczne hamowanie awaryjne (AEB),
  • system kontroli trakcji,
  • kontrola zjazdu ze wzniesienia,
  • ostrzeżenie o kolizji z przodu i z tyłu (FCW, RCW),
  • ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) z Hamulcem poprzecznym z tyłu (RTCB).

Ceny

ATTO 2 jest oferowany w kolorach Climbing Grey, Hiking Green, Skiing White i Cosmos Black. Wersja Active na polskim rynku będzie dostępna w cenie 129 900 zł, natomiast Boost kosztować będzie 141 000 zł.

Jeszcze w tym roku do modeli ATTO 2 w wersjach Active i Boost dołączy topowa wersja Comfort. Będzie ona wyposażona w większą baterię i mocniejszy silnik, oferując zasięg około 420 km na jednym ładowaniu.

 

Źródło: BYD

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google