Decydując się na wybór urządzania diagnostycznego warsztat niezależny chciałby posiadać sprzęt który będzie w stanie bezproblemowo obsługiwać najnowsze samochody będące tuż po okresie gwarancyjnym, lub nawet w jego trakcie.
Decydując się na wybór urządzania diagnostycznego warsztat niezależny chciałby posiadać sprzęt który będzie w stanie bezproblemowo obsługiwać najnowsze samochody będące tuż po okresie gwarancyjnym, lub nawet w jego trakcie. Dodatkowym uwarunkowaniem jest zakup testera który zapewni dostęp do aktualnych danych technicznych pojazdu, oraz pozwoli na dezaktywacje bramek bezpieczeństwa. Urządzenie diagnostyczne Mega Macs X firmy Hella Gutmann stanowi interesującą propozycję dla warsztatu który posiada aspiracje by obsługiwać najnowsze pojazdy realizując naprawę zgodnie z wymogami producenta danej marki.
Na rynku sprzętu do diagnostyki samochodowej jest wiele urządzeń które pozwalają w większym lub mniejszym stopniu obsługiwać gamę najnowszych modeli samochodów. Problem stanowią możliwości i zakres funkcjonalności danego testera, w tym cykliczne aktualizacje oprogramowania które w przypadku sprzętu mniej znanego producenta lub chińskiego klona są z reguły niewystarczające czy wręcz niedostępne. To że dany tester potrafi odczytać kody usterek i je skasować pozwalając na wgląd do parametrów pracy jednostki napędowej do przysłowiowy „czubek góry lodowej” możliwości jakie profesjonalne urządzenie jest w stanie zapewnić. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę fakt iż obsługa serwisowa nowszych pojazdów będzie wymagać szeregu funkcji bez których diagnostyka i naprawa danego auta stanie się praktycznie niemożliwa. Dla przykładu, jeżeli urządzenie diagnostycznie nie będzie posiadało wsparcia przy dezaktywacji bramek bezpieczeństwa tzw. Secure Vehicle Gateway wprowadzonych w niektórych markach już od 2017 roku to mechanik ograniczy swoją prace z testerem do odczytu kodów usterek. Funkcje takie jak: kasowanie kodów usterek, adaptacje podzespołów i testy elementów wykonawczych, obsługa układu hamulcowego (m.in. otwarcie tylnego zacisku hamulcowego) i systemów ADAS czy nawet kasowanie inspekcji olejowej będą niedostępne dla większości pojazdów wyprodukowanych po 2020 roku. W testerze firmy Hella Gutman to właśnie funkcja Cyber Security Management (CSM) odpowiada za dostęp do diagnostyki poprzez bramkę bezpieczeństwa. Mechanik po aktywacji konta użytkownika systemu CSM będzie posiadał pełny dostęp do zaawansowanych funkcji pozwalających na profesjonalną obsługę serwisową pojazdu.
Drugim czynnikiem który jest kluczowy przy diagnozowaniu i naprawie praktycznie każdego pojazdu bez względu na datę jego produkcji jest dostęp do informacji technicznej. Wbudowana baza danych serwisowych, jaką posiada urządzenie diagnostyczne Mega Macs X oferuje ogromny potencjał i pozwala na:
W przypadkach trudniejszych do zdiagnozowania niezwykle pomocna staje się infolinia techniczna Hella. Zespół specjalistów odpowiada zazwyczaj w ciągu kilku godzin od wysłanego zgłoszenia, a mechanik może poprosić o procedury montażu/demontażu określonego podzespołu, ścieżkę diagnostyczna danego kodu usterki, schemat instalacji elektrycznej lub sprawdzenie czy dany awaria nie została odnotowana w bazie producenta pojazdu (biuletyny pomocy technicznej). Wszystkie dostępne informacje opierają się na oryginalnej dokumentacji producenta co pozwala na dostęp do aktualnych informacji serwisowych.
Jak w warunkach warsztatowych obsługuje się nowsze pojazdy przy wsparciu urządzenia Mega Macs X firmy Hella Gutmann?. Na to pytanie najlepiej odpowiedzą zdjęcia wykonywane w przeciągu ostatnich miesięcy dokumentujące pracę z tym testerem. Galeria obejmuje tylko część obsługiwanych pojazdów które dzięki funkcjonalności Mega Macs X udało się zdiagnozować i naprawić. Warto dodać że tester szybko komunikował się ze sterownikami pojazdu, a jego opcjonalne rozszerzenia o moduł pomiarowy MT-HV pozwala realizować pomiary przy pojazdach hybrydowych i elektrycznych.