Nowe LED SETs marki M-TECH serii PRO NEXT GENERATION | MOTOFAKTOR

Nowe LED SETs marki M-TECH serii PRO NEXT GENERATION

person Redakcja 13/03/2023

Nowa seria retrofitów LED LSPRO Next Generation od M-TECH ma jeszcze większe możliwości oświetleniowe niż dotychczasowa seria LSPRO.

 

Seria LSPRO, która pojawiła się w ofercie firmy M-TECH, zmieniła pogląd na zestawy LEDowe przeznaczone do konwersji tradycyjnego oświetlenia halogenowego. Do sukcesu przyczyniły się najwyższej jakości komponenty takie jak markowe diody, kompaktowe rozmiary oraz system chłodzenia ActiveAir. Jak wiadomo pomimo problemów, z jakimi mierzył się świat m.in spowodowanych pandemią COVID-19, marka nie ustaje w wysiłkach, by w dalszym ciągu się rozwijać. M-TECH pomimo przeciwności nadal rozbudowuje asortyment w wielu segmentach rynku oświetlenia samochodowego oraz ulepsza produkty, które są już wyposażone w innowacyjne rozwiązania. Najlepszym tego dowodem jest seria LSPRO Next Generation.

Źródło światła

Źródło światła to niezwykle ważny, o ile nie najważniejszy element, na jaki powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie LEDowego zestawu do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego. W LSPRO Next Generation zastosowano najnowszej generacji chip LED CSP1860, który dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji i zastosowanym rozwiązaniom pozwala uzyskać do 150% więcej światła w porównaniu do pierwszej generacji.

 

Wbrew pozorom temat nie jest wcale łatwy, ponieważ większy strumień z mniejszej powierzchni świetlnej chipu zwiększa temperaturę pracy samego chipu. Niezwykłą efektywność świetlną przy tak małych gabarytach uzyskano dzięki bezdrutowej wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu 3 chipów na jednym podłożu. Zintegrowanie to spowodowało stworzenie jednorodnej prostokątnej powierzchni świetlnej (o kształcie i dystrybucji światła zbliżonym do filamentu halogenowego), a nie jak we wcześniejszej generacji, gdzie źródłami światła były oddalone od siebie diody LED.

 

Nowa konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami, brak plam i cieni pojawiających się na ulicy, a występujących przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED (multi-chip). Poza tym specjalnie dobrane wspólne podłoże dokonuje całkowania energii termicznej z 3 chipów jednocześnie oraz zapewnia lepsze odprowadzenie energii cieplnej.

System chłodzenia

W modelach LSPRO Next Generation w zdecydowany sposób udało się poprawić system chłodzenia. Technologia ActiveAir została zastąpiona dużo lepszym rozwiązaniem. Dodanie technologii FrontAir, czyli wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, powoduje wymuszenie przepływu powietrza nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED i chłodzenie rozgrzanego fosforu. Wpływa to pozytywnie na ustabilizowanie termiczne chipu i również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, co wpływa bezpośrednio na żywotność, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze.

Zastosowanie czujnika NTC

Przy tak małych źródłach światła LED jakimi są np. żarówki H7, ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. W momencie rozgrzewania się żarówki powyżej 90°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy, który to z kolei zaczyna zmniejszać prąd lampy LED tak, aby utrzymać temperaturę na tym samym poziomie. Powoduje to stabilizację temperatury i jednocześnie strumienia świetlnego. Wpływa to również pozytywnie na uzyskanie niskiego drop-u, czyli niskiego spadku strumienia świetlnego w dziedzinie czasu.

Rozmiar

LSPRO uchodził za najprawdopodobniej najmniejszy zestaw LEDowy do konwersji tradycyjnego oświetlenia na rynku. Kompaktowe rozmiary sprawiały, że można go było zamontować nawet w trudno dostępnych miejscach. Idąc krok dalej firma M-TECH wychodzi naprzeciw wymaganiom i oczekiwaniom konsumentów. Dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych zalet, jak system FrontAir czy źródło światła w postaci chipu LED CSP 1860, udało się zmniejszyć średnicę radiatora o 25% w porównaniu z pierwszą generacją. Zmniejszenie gabarytów w serii LSPRO Next Generation zwiększa ergonomię podczas montażu, a także zwiększa przestrzeń powietrzną między układem chłodzenia, a ściankami komory montażowej. Wbrew pozorom polepsza to wymianę ciepła, a także daje nowe możliwości montażowe.

Utrzymanie konstrukcji zewnętrznego Control Boxa

Mimo tego, iż możliwe jest zintegrowanie układu zasilającego w samej żarówce, w serii LSPRO M-TECH postanowił jednak utrzymać konstrukcję zewnętrznego Control-Boxa. Z punktu widzenia bezawaryjnego użytkowania, a także zabezpieczenia się przed możliwymi zakłóceniami mogącymi się pojawić w obwodzie zasilania samochodu, niezbędne stało się użycie odpowiedniej wielkości filtrów, a także układów absorbujących wysokiej energii przepięcia.

 

Kolejnym czynnikiem było utrzymanie tego rozdzielenia ze względu na warunki termiczne, a dokładnie tego, aby układ zasilania nie podgrzewał dodatkowo źródła LED, co pogorszyłoby wydajność świetlną całego zestawu.

Podsumowując

Nowo zaprojektowana seria retrofitów serii LSPRO Next Generation to najprawdopodobniej najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie do konwersji tradycyjnego oświetlenia na LED-owe, które jest dostępne na rynku. Zastosowanie najnowocześniejszego rozwiązania odpowiadającego za strumień świetlny w postaci dedykowanego chipu LED CSP 1860, systemu chłodzenia FrontAir, czujnika NTC czy utrzymanie konstrukcji zewnętrznego Control-Boxa sprawia, iż trudno szukać na rynku podobnie zaawansowanych rozwiązań w tym segmencie.

 

Dodatkowo, zmniejszenie rozmiarów radiatora o 25% sprawia, że nawet w trudno dostępnych i małych przestrzeniach, z jakimi mamy do czynienia w wielu reflektorach, montaż nie stanowi problemu. Wszystko to razem sprawia, iż opisywane rozwiązanie zapewnia więcej światła przy ciągłej pracy oraz niski spadek strumienia świetlnego w jednostce czasu (niski drop). Nie dałoby się tego uzyskać bez spełnienia wcześniejszych założeń i bez pracy zespołu Research & Development M-TECH optymalizującego poszczególne elementy konstrukcji.

 

Artykuł sponsorowany przez M-TECH

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).