Wymagania dotyczące dostępności i bezpieczeństwa pojazdów używanych do transportu towarów i pasażerów stale rosną. Tam, gdzie bezpieczniki były najlepszym wyborem do ochrony obwodów i kabli, dzisiaj coraz częściej instalowane są automatyczne wyłączniki. Jeśli dojdzie do przeciążenia, tradycyjny bezpiecznik będzie wybuchał i wymagał wymiany. Jednak w przypadku korzystania z nowych wyłączników automatycznych Herth+Buss wyposażonych w przyciski resetowania, wyłączony automatyczny wyłącznik można natychmiast rozpoznać po odstającym przycisku. Po zidentyfikowaniu można go zresetować bez opóźnień, dzięki czemu można wznowić podróż, gdy tylko przyczyna błędu zostanie usunięta. Wymienne bezpieczniki nie są już dzięki temu wymagane.
Wyłączniki automatyczne Herth+Buss MINI (50295690, -696) są zaprojektowane dla prądów znamionowych do 30 A i są używane w samochodach osobowych i pojazdach użytkowych. Podobnie jak normalne bezpieczniki MINI, automatyczne wyłączniki mogą być łatwo podłączone na miejsce, a specjalne narzędzia nie są potrzebne do montażu. Automatyczne wyłączniki są dostępne w wersjach z prądem znamionowym 5 A, 7,5 A, 10 A, 15 A, 20 A i 30 A dla napięcia 12-24 V.
Automatyczne wyłączniki w zakresie wysokoprądowym (50295734, -767) są zaprojektowane dla prądów znamionowych do 200 A. Stanowią one alternatywę dla wariantów wysokoprądowych, takich jak bezpieczniki MEGA i CF8. Te automatyczne wyłączniki są stosowane głównie w pojazdach ciężarowych, autobusach, przyczepach mieszkalnych, pojazdach ratunkowych, łodziach itp., gdzie chronią alternatory/generatory, windy platformowe, falowniki, systemy audio, wciągarki kotwiczne i inne główne odbiorniki. W tym przypadku również nie są wymagane żadne specjalne narzędzia. Automatyczne wyłączniki do pojazdów użytkowych są dostępne w ofercie Elparts w wariancie prądu znamionowego 50 A, 60 A, 80 A, 100 A, 150 A i 200 A dla napięcia do 42 V.
Przy wyższym napięciu do 48 V są one dostępne w wersjach 60 A, 100 A i 150 A.
Ponadto automatyczne wyłączniki mogą być stosowane w aplikacjach rolniczych i leśnych, w których wady techniczne mogą również powodować kosztowne przestoje. Ponadto takie awarie mogą doprowadzić do zatrzymania całego łańcucha zbiorów i poważnego pogorszenia ich jakości.
Źródło: Herth+Buss