Nowa opona Bridgestone do naczep | MOTOFAKTOR

Nowa opona Bridgestone do naczep

Bridgestone uzupełnia gamę swoich flagowych opon dalekobieżnych Ecopia z technologią ENLITEN, wprowadzając na rynek oponę Ecopia Trailer na oś naczepową.

W rygorystycznych testach [1] gama Bridgestone Ecopia znacznie przewyższa poprzednią generację pod względem redukcji emisji CO₂ w całym cyklu życia – opony na oś kierującą (Ecopia Steer) i napędową (Ecopia Drive) otrzymały certyfikat ISO 14067.

Opony Ecopia Steer, Drive i Trailer znacznie przyczyniają się do niższego zużycia paliwa i pomagają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla odpowiednio o 3,2%1, 6%1 i 5,2% [2] na każdy przejechany kilometr. Dzięki wydłużonym przebiegu. Dzięki znacznie poprawionym przebiegom opon Ecopia Steer, Drive i Trailer, emisja CO₂ na kilometr przypisana do całego procesu produkcji [3] została zmniejszona odpowiednio o 38,4% [1], 10,8% [1] i 20,4% [2].

Bridgestone Ecopia to przyszłość transportu dalekobieżnego” – powiedział Waqqas Ahmad, Commercial Sales Director, Bridgestone EMEA. „Nasza wydajna i innowacyjna gama opon dalekobieżnych Ecopia została zaprojektowana tak, aby pomóc zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla – bez uszczerbku dla osiągów opon.

Teraz, wraz z wprowadzeniem Ecopia Trailer, nasi partnerzy mogą zmaksymalizować te korzyści. Gama opon Bridgestone Ecopia powstała po to, aby wspierać cele dekarbonizacji flot i producentów OEM i pomóc spełnić im nadchodzące zmiany w przepisach dotyczące zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie zmniejszyć całkowite koszty eksploatacji.

Jaroslav Klčo, współwłaściciel A.R.P.I. spol. s r. o. Słowacja, elastycznej i zorientowanej na klienta firmy specjalizującej się w transporcie i spedycji w krajach europejskich, która wyposaża swoją flotę ciężarówek w opony Bridgestone Ecopia z technologią ENLITEN, dodał: „Dzięki nowym oponom Bridgestone Ecopia znacznie zmniejszyliśmy zużycie paliwa. Zapewniają one również równomierne zużycie i pomagają osiągnąć większy przebieg. Nasi kierowcy doceniają opony za dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni na autostradach, nawet zimą.

Wzrost wydajności dzięki technologii ENLITEN firmy Bridgestone

Niższe koszty eksploatacji i mniejszy wpływ na środowisko opon Bridgestone Ecopia są możliwe dzięki zmniejszonym oporom toczenia i poprawionej przebiegom w porównaniu z poprzednią generacją. [4]

Gama opon Bridgestone zapewnia zmniejszenie oporu toczenia na wszystkich osiach w porównaniu z poprzednią generacją4, w tym do 12 procent poprawy na osi napędowej. Pozwoliło to na uzyskanie klasy A na etykiecie UE. Dodatkowo Bridgestone Ecopia oferuje zwiększony przebieg na wszystkich osiach dzięki dodaniu technologii Spiral Belt – z 40 procentowo wyższym przebiegiem na osi kierującej, 6 procentowym na osi napędowej i 10 procentowym na osi naczepowej. [2]

Znaczny wzrost wydajności opon Bridgestone Ecopia jest możliwy dzięki integracji technologii ENLITEN, innowacyjnemu podejściu Bridgestone do rozwoju opon. ENLITEN to połączenie najnowocześniejszych technologii zapewniających maksymalne bezpieczeństwo, doskonałe osiągi opon i poprawione wskaźniki zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie gwarantujących, że opony Bridgestone są gotowe na pojazdy elektryczne i przyszłe technologie.

Kluczowe rozmiary opon Bridgestone Ecopia z technologią ENLITEN są zgodne z nowymi kryteriami taksonomii UE zarówno pod względem oporów toczenia, jak i wymagań dotyczących hałasu zewnętrznego, co wzmacnia zaangażowanie Bridgestone w redukcję emisji CO₂ i wspieranie ekologicznie odpowiedzialnych operacji flot oraz gotowości na pojazdy elektryczne.

Premiera opon Ecopia Steer i Drive miała miejsce w 2023 roku, a opona Ecopia Trailer będzie dostępna od lutego 2025 roku.

 

[1] Wszystkie obliczenia dla Ecopia Drive i Steer zostały przeprowadzone zgodnie z Zasadami Kategorii Produktu dla Opon opracowanymi przez UL – wersja 3.05 (listopad 2017), opracowanymi przez Tire Industry Project (TIP) w ramach World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) – i niezależnie zweryfikowane przez stronę trzecią (SGS) zgodnie z normą ISO 14067 dotyczącej śladu węglowego produktów. Poprzednia generacja odnosi się do następujących opon: ECOPIA H-DRIVE 002 315/70R22.5 i ECOPIA H-STEER 002 315/70R22.5. Nowa generacja odnosi się do następujących opon: ECOPIA DRIVE 315/70R22.5 i ECOPIA STEER 315/70R22.5. Wszystkie wyniki śladu węglowego zostały znormalizowane na jednostkę funkcjonalną (1000 km przejechanych) zgodnie z Zasadami Kategorii Produktu dla opon wydanymi przez UL wersja 3.05 (listopad 2017).

[2] Wszystkie obliczenia dla Ecopia Trailer zostały przeprowadzone wewnętrznie zgodnie z Zasadami Kategorii Produktu dla Opon opracowanymi przez UL – wersja 3.05 (listopad 2017), opracowanymi przez Tire Industry Project (TIP) w ramach World Business Council for Sustainable Development (WBCSD). Poprzednia generacja odnosi się do następujących opon: ECOPIA H-TRAILER 002 385/55R22.5. Nowa generacja odnosi się do następujących opon: ECOPIA TRAILER 385/55R22.5. Wszystkie wyniki śladu węglowego zostały znormalizowane na jednostkę funkcjonalną (1000 km przejechanych) zgodnie z Zasadami Kategorii Produktu dla opon wydanymi przez UL wersja 3.05 (listopad 2017).

[3] Faza „cradle to gate” („od kołyski do bramy”, przed użyciem) obejmuje produkcję i transport surowców, produkcję i dystrybucję produktu.

[4] Według wewnętrznych ocen i testów terenowych przeprowadzonych przez Bridgestone Technical Center, porównując Bridgestone Ecopia Steer – Ecopia Drive – Ecopia Trailer z technologią ENLITEN z Bridgestone Ecopia H-Steer 002 – Ecopia H-Drive 002 – Ecopia H-Trailer 002 odpowiednio w rozmiarze 315/70 R22.5 i 385/55 R22.5. Wydajność przebiegu uzyskano w czystym zastosowaniu długodystansowym z ciężarówkami jeżdżącymi głównie po autostradach, a rzeczywisty wynik może się różnić w zależności od warunków operacyjnych.

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: Bridgestone