Opona Ultrac+ będzie dostępna od stycznia 2025 r. w 70 rozmiarach, od 15 do 20 cali. Trwałość opony została poprawiona dzięki „kwadratowej” powierzchni styku i zastosowaniu nowej, najnowocześniejszej mieszanki bieżnika. Wewnętrzne testy firmy Apollo Tyres wykazały, że przewidywany przebieg w przypadku opony Ultrac+ wydłużono aż o 30% (w zależności od rozmiaru) w porównaniu z modelem Ultrac. O tę samą wartość poprawiono też odporność na ścieranie względem poprzednika. Obydwa te czynniki zapewniają większą trwałość opony i mniejszy wpływ na środowisko. Ponadto obniżony o 3%, w porównaniu z modelem Ultrac, opór toczenia przyczynia się do maksymalizacji zasięgu jazdy i znaczącego zmniejszenia kosztów eksploatacji.
Dwie wiodące, niezależne organizacje zajmujące się testowaniem i inżynierią dokonały odrębnych, kompleksowych ocen nowej opony Ultrac+ (w rozmiarze 225/45 R17 94Y XL), aby ocenić jej możliwości w bardzo konkurencyjnym segmencie opon letnich. Organizacja IFV GmbH przyjrzała się trwałości modelu Ultrac+, podczas gdy organizacja Applus+ IDIADA oceniła jego komfort oraz wydajność na mokrych i suchych nawierzchniach. Obydwie organizacje zestawiły oponę Ultrac+ z głównymi konkurencyjnymi produktami marek premium.
Obniżona wysokość w punkcie szczytowym i powiększona „strefa elastyczna” bocznej ściany opony Ultrac+ odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu cichej i wygodnej jazdy. Ponadto w oponie Ultrac+ nie tylko zachowano znakomite rozłożenie bieżnika, jakim charakteryzował się model Ultrac, ale też zoptymalizowano je pod kątem różnych średnic opony. Test organizacji Applus+ IDIADA wykazał, że opona Ultrac+ zachowuje najwyższy komfort modelu Ultrac, na który składają się niski poziom hałasu i płynność jazdy.
Opona Ultrac+, którą opracowano w centrum badawczo-rozwojowym firmy Apollo Tyres w holenderskim mieście Enschede, jest wyposażona w rowek w środkowej części bieżnika z parabolicznymi rowkami bocznymi, które poprawiają reakcję i precyzję układu kierowniczego, zapewniając bezpieczeństwo i dynamikę podczas jazdy. Z myślą o zagwarantowaniu idealnej równowagi między zużyciem a skutecznością hamowania nową oponę wykonano z mieszanki bieżnika nowej generacji, która obejmuje wysoką zawartość krzemionki, poprawiającą przyczepność żywicę i wielofunkcyjne polimery.
„Nasz proces rozwoju produktu opiera się na szczegółowej analizie opinii klientów, a także na ocenie wiodących na rynku produktów konkurentów. Wykazały one, że model Ultrac jest wysoce konkurencyjny w przypadku wszystkich kluczowych kryteriów poza trwałością, w wyniku czego uzyskanie poprawy w tym zakresie stało się głównym celem zespołu odpowiedzialnego za projektowanie i testowanie nowej opony Ultrac+. Opony letnie marki Vredestein produkowane są od 1912 roku. Cieszy nas, że zalety najnowszego produktu marki Vredestein w tej kategorii zostały potwierdzone w ramach niezależnych testów. Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić na rynek produkt, który spełnia najwyższe standardy w zakresie wydajności i jest przystępny cenowo” – powiedział Yves Pouliquen, wiceprezes ds. handlowych na Europę w firmie Apollo Tyres.
Źródło: Apollo Tyres
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: