Nowa innowacyjna opona zimowa Michelin Alpin 6

person Adrian Januszkiewicz 16/10/2018

Michelin wprowadza na europejski rynek zimową oponę do samochodów osobowych Michelin Alpin 6.

Nowa opona ma zapewniać najwyższe osiągi – od nowości do zużycia – oferując trwałość większą średnio o 20% od konkurencyjnych opon premium*.

 

W oponie Michelin Alpin 6 zastosowano trzy innowacyjne technologie, między innymi ewolucyjnie samoregenerującą się rzeźbę bieżnika. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD* dowiodły, że opona Alpin 6 po osiągnięciu dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach.

 

Innowacyjne technologie zastosowane w Michelin Alpin 6:

 

  • Samoblokujące się lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony.
  • Ukośne zagłębienia na dnie rowków, które wzmacniają trakcję i hamowanie na śniegu.
  • Dwuwarstwowa mieszanka bieżnika, która wraz ze zużywaniem się opony zapewnia elastyczność i przyczepność na śniegu i w warunkach zimowych niezależnie od głębokości pozostałego bieżnika.

 

Nowa opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu 1,6 mm. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25%. Michelin Alpin 6 jest obok opon Michelin CrossClimate+, Michelin Agilis CrossClimate+ oraz Michelin Primacy 4 kolejną pozycją w gamie opon Michelin oferujących osiągi od nowości do zużycia.

*(1) Od nowości do zużycia opony Michelin Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższają próg przyczepności na mokro ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu opony z dopuszczalnym poziomem zużycia. Testy przyspieszania/trakcji przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.
(2) Na podstawie wyników testów hamowania na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
(3) Na podstawie wyników testów przyspieszania/trakcji na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
(4) Na podstawie wyników testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z oponami premium konkurentów**. Definicja zużycia – patrz pkt (1).
Test trwałości w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km przy głębokości bieżnika 1,6 mm. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.

 

**Opony premium konkurentów: Bridgestone Blizzak LM001 Evo, Continental WinterContact TS 860, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear Ultra Grip 9, Pirelli Cinturato Winter i Nokian WRD4.

 

Źródło: Michelin

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl