Novol otwiera N-Box

person Adrian Januszkiewicz 25/06/2019

O nowej linii produktowej firmy Novol opowiada Marcin Obara – Brand Manager Novol & NfCC.

12.06.2019 to dla Novol wyjątkowa data, otworzył się tajemniczy N-Box i światło dzienne ujrzała nowa linia produktów dla lakiernictwa. Proszę powiedzieć coś więcej o N-Box i o tym co Novol zaproponował lakiernikom.

Cała historia N-Box’a rozpoczęła się w Novol kilkanaście miesięcy temu, gdy po szerokiej analizie rynku lakierniczego w Polsce postanowiliśmy realizować kilka projektów rozwojowych. Jednym z kluczowych była zmiana asortymentowa w kanale sklepowym. Novol jest jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku, jeżeli chodzi o sprzedaż przez sklepy lakiernicze. Nasze produkty można znaleźć w setkach sklepów w całej Polsce. Zdecydowaliśmy się dać klientom – lakiernikom coś nowego, a przy okazji zrobić to w inny sposób. Tak powstał N-Box.

Wiemy już, że z N-Box wyskoczyła nowa linia, która już w dniu premiery była dostępna w blisko 70 sklepach w Polsce. Co to za produkty? Dla jakiego klienta?

Linia Novol, nazywana N-ką to seria produktów zaprojektowana i stworzona dla kanału sklepowego. Od lat staramy się wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów i tworzyć produkty dla nich, a nie dla siebie. N to seria produktów opartych o nowe, nigdy wcześniej nie stosowane przez nas receptury i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Optymalnie szerokie portfolio ułatwia lakiernikowi wybór produktów, którymi wykona codzienne naprawy lakiernicze.

Mówi Pan, że to propozycja dla sklepów. Co charakteryzuje taką linie?

Podstawowym celem jaki sobie postawiliśmy było stworzenie rozwiązania technologicznego dla typowego klienta sklepu lakierniczego. Wzięliśmy pod uwagę jego możliwości sprzętowe, warunki w jakich pracuje i sposób pracy. Nie proponujemy rozwiązań, które wymuszały by inwestycje w drogi sprzęt czy dodatkowy wysiłek ludzki. Drugi aspekt to sposób przekazywania informacji technicznych o produktach. Tutaj staramy się pomóc nie tylko lakiernikom, ale i sprzedawcom w sklepach. Postawiliśmy na rozbudowaną komunikację opakowaniem – etykietą. Znajdziemy na niej elementy takie jak proste ikony określające właściwości produktu, np. wielkość naprawy do jakiej jest rekomendowany. Jeszcze większą nowinką jest umieszczenie na etykiecie skróconej karty technicznej zamiast typowych dla tej branży piktogramów. Dzięki temu sprzedawca i lakiernik mają czytelny i kompletny obraz najważniejszych parametrów technicznych jak proporcje mieszania, czasy schnięcia itp.

Co wchodzi w skład N i co Waszym zdaniem najbardziej spodoba się lakiernikom?

Liczymy na to, że wszystko! Przechodząc jednak do konkretów to linia składa się z 3 lakierów, 4 podkładów i 3 szpachlówek. W każdej kategorii mamy ciekawe produkty, które powinny zainteresować lakierników. Jeżeli chodzi o lakiery to stworzyliśmy kolejne unowocześnienia w klasach HS i VHS tworząc receptury w oparciu o najnowsze dostępne żywice. Z tej grupy najbardziej wybija się DART CLEAR 8500, który jest naszą odpowiedzią na potrzebę szybkiej pracy i utwardzania bez wygrzewania w kabinie lakierniczej. To lakier bezbarwny wykorzystujący technologię Air-Drying, czyli schnięcia “na powietrzu”. Dzięki takiemu rozwiązaniu lakier uzyskuje twardość użytkową po 1 godzinie w 20°C. Dodatkowo przyspieszamy pracę dając możliwość aplikacji dwóch warstw lakieru bez konieczności odparowania między warstwami. Połączenie tych dwóch cech powoduje, że szybkie naprawy będą superszybkie.

Co ciekawego w pozostałych dwóch grupach?

W podkładach także postawiliśmy na szybkość aplikacji dając możliwość pomijania odparowania między warstwami, ale i szybkości utwardzania. W przypadku DART FILLER 2000 proponujemy multifunkcjonalność – szybkoschnący grunt i podkład mokro w mokro w jednym. Do tego bardzo szybkie utwardzanie, bo obniżone do 2 godzin w 20°C. SOLID FILLER 2200 to propozycja bardzo mocno wypełniającego podkładu z szybkim, bo nawet 2 godzinnym utwardzaniem przy grubych warstwach. Nigdy nie zapominamy o antykorozji, przygotowaliśmy więc także nową wersję podkładu epoksydowego – EPO PRIMER 3000. W tym przypadku także mówimy o multifunkcjach. Podkład można aplikować jako izolator/mokro w mokro lub jako solidny grunt antykorozyjny. Co istotne wszystkie podkłady możemy aplikować na kataforezę bez konieczności szlifowania. Ciekawostką w grupie podkładów jest MICRO FILLER P10. Ten jednokomponentowy produkt ma pomagać przy eliminacji drobnych wad po szlifowaniu szpachlówek lub podkładów. Bardzo prosta technika aplikacji i znakomite efekty wizualne powinny przypaść do gustu lakiernikom.

Jeżeli chodzi o szpachlówki to postawiliśmy na maksymalną eliminację wypełniaczy mineralnych na rzecz syntetycznych. Ma to na celu jeszcze większe obniżenie skurczu objętościowego potocznie nazywanego “siadaniem”. Trzy propozycje szpachlówek zabezpieczają potrzeby naprawy większości ubytków. SLEEK 100, to nowoczesna kompilacja wypełniaczy i żywic tworząca nowe odczucia przy pracy ze szpachlówką multifunkcyjną. HYBRYD 200, to kompilacja szpachlówki wykańczającej ze szpachlówką z mikrowłóknami. Takie połączenie pozwala użyć jednej szpachlówki w całym procesie uzupełniania ubytków i przy większych naprawach. CARBON 300, to szpachlówka konstrukcyjna stworzona w oparciu o włókno węglowe i mikrosfery szklane i polimerowe. Wypełniacz węglowy jest na początku swojej kariery w lakiernictwie, ale widzimy w nim przyszłość.

Czy planowane jest poszerzanie linii o kolejne produkty?

Na chwilę obecną portfolio jest zamknięte. Dla sprawniejszego działania pozostawiliśmy pozycje linii Professional kompatybilne z produktami linii N. Rozcieńczalniki, zmywacze czy specjalistyczne dodatki są rekomendowane właśnie Professional’a.

Czy to koniec niespodzianek ze strony Novol dla rynku lakierniczego?

Wręcz przeciwnie! N-Box, linia N to dopiero pierwszy etap tego co przygotowaliśmy dla naszych klientów, lakierników. Kolejne projekty są finalizowane i jeszcze w tym roku zaskoczymy ciekawymi rozwiązaniami, niekoniecznie produktowymi. Rozpoczynamy nowy rozdział w Novol, nowy rozdział w sklepach, nowy rozdział w polskim lakiernictwie!

 

Wywiad udostępniony przez firmę Novol

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl