Nokian Tyres wzmacnia opony dla SUV-ów | MOTOFAKTOR

Nokian Tyres wzmacnia opony dla SUV-ów

person Adrian Januszkiewicz 30/10/2019

SUV-y potrzebują opon o mocnej konstrukcji i wytrzymałych ścianach bocznych. Dlatego Nokian Tyres wzmacnia je włóknami aramidowymi.

Wysokie i ciężkie SUV-y potrzebują odpowiednich opon na lato i zimę. Opony do nich wykonane są standardowo z innej mieszanki gumowej i bardziej wytrzymałych materiałów niż opony aut tradycyjnych.

Duży rozmiar SUV-a i wysoki profil boczny to prawdziwe wyzwania, jeśli chodzi o odpowiedni dobór opon. Ważne, żeby w ekstremalnych warunkach auto zachowywało maksymalnie dobre właściwości jezdne, a opony reagowały odpowiednio. Martin Dražík Manager ds. produktów w Nokian Tyres Europe

 

Opony klasy premium gwarantują cichą jazdę w dobrych warunkach – tj. na suchym, równym asfalcie. Różnicę między zachowaniem opon z wyższej i niższej półki można zaobserwować także na nawierzchni mokrej czy oblodzonej. W ekstremalnych sytuacjach, tj. na przykład przy gwałtownym hamowaniu lub awaryjnej zmianie pasa, ta różnica jest ogromna.

Projektanci i testerzy opon świetnie znają ekstremalne warunki, dzięki czemu mogą łatwiej dostrzec olbrzymią różnicę w zachowaniu różnych opon. Jednak zwykli kierowcy niekoniecznie myślą w tych kategoriach. Z tak ekstremalną sytuacją mogą spotkać się raz, ale właśnie w tym momencie może okazać się, jak ważne jest wyposażenie auta w wysokiej jakości opony. Martin Dražík

Większe ciśnienie w oponach dla SUV-ów

Kierowcy mogą sami podnieść bezpieczeństwo jazdy, regularnie sprawdzając ciśnienie w oponach swojego pojazdu. Zalecane przez producentów wartości ciśnienia w oponach można sprawdzić w podręczniku użytkownika konkretnego auta. Kierowcy przyzwyczajeni do jazdy standardowym autem pasażerskim mogą niewystarczająco pompować opony w SUV-ach.

Ciśnienie opon w SUV-ie powinno być nieznacznie wyższe niż w standardowych autach osobowych, ale ta różnica odgrywa znaczą rolę. Kiedy ciężki samochód wykonuje nagły manewr mijania, niezwykle istotna jest właściwa reakcja opon. Matti Morri kierownik Działu Technicznej Obsługi Klienta w Nokian Tyres

 

Aby zagwarantować optymalną stabilność jazdy Nokian Tyres rekomenduje, żeby w oponach zimowych utrzymywać ciśnienie o 0,2 bara wyższe niż zaleca producent.

Włókna aramidowe wzmacniają oponę

Proces tworzenia produktów w przemyśle oponiarskim w ciągu ostatnich lat nabrał niezwykłego tempa. Stale ulepsza się parametry istotne dla klientów – czyli dotyczące bezpieczeństwa, prowadzenia i ekonomii spalania.

Jeśli na przykład materiały stosowane w oponach będą opracowywane w tak dynamicznym tempie, możemy spodziewać się kolejnych innowacji. W przypadku gdy producenci opon zdecydują się sięgnąć po nowe rozwiązania, efekty będą widoczne w oferowanych przez nich produktach. Martin Dražík

 

Nokian Tyres przykłada wagę do wytrzymałości opon przeznaczonych do SUV-ów. Spółka opracowała unikalną technologię aramidowej ściany bocznej, która dodatkowo wzmacnia boczną ścianę opony, powszechnie uznawaną za najsłabszy punkt jej konstrukcji. Ściany boczne wzmocnione włóknem aramidowym chronią opony przez przebiciem, uderzeniami czy przecięciem. To ważne zarówno podczas jazdy po polnych drogach, jak i w mieście.

Opony do SUV-ów mają zwykle wysoki profil, co oznacza, że łatwiej o uszkodzenie. Zwykle też są eksploatowane w trudniejszych warunkach niż standardowe opony do aut osobowych. W sytuacji, gdy kierowca tradycyjnego auta hamuje przed przeszkodą, osoba za kierownicą SUV-a po prostu ją pokonuje, co oznacza silniejsze uderzenia. Matti Morri

Fakty: Technologia aramidowej ściany bocznej

  • Włókno aramidowe wchodzi w skład mieszanki wykorzystywanej w konstrukcji ściany bocznej.
  • Technologia stosowana w oponach Nokian Tyres przeznaczonych dla SUV-ów, pojazdów rekreacyjnych i tirów.
  • Zmniejsza uszkodzenia powstałe na skutek np. uderzeń o krawężnik czy jazdy po wybojach.
  • Ten sam materiał wykorzystywany jest w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym.

Źródło: Nokian Tyres

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).