Jedna z ulotek reklamowych P.H.U. Szczepan robi od kilku dni furorę w mediach społecznościowych. Motofaktor.pl skontaktował się z firmą, by poznać genezę tej ulotki.
Od ostatnich kilku dni dużą popularnością w mediach społecznościowych cieszy się zdjęcie ulotki firmy P.H.U. Szczepan reklamującej konkretne modele wyważarki i montażownicy do kół marki Redats, na które spółka daje 3 lata gwarancji i możliwość zwrotu, również firmom, po 2 tygodniach testowania bez dodatkowych kosztów, co na ulotce zostało wyraźnie zaznaczone za pomocą liczby „Pi”.
Komentarza w sprawie promocji udzieliła dla Motofaktor.pl Kierownik Marketingu w P.H.U. Szczepan, Pani Karolina Sagan.
Jak zrodził się u Państwa taki pomysł na reklamę z wykorzystaniem liczby "Pi"?
Pracujemy w marketingu internetowym, matematyka to dla nas codzienność. Gdy dostaliśmy informację, że maszyny będą miały 3 lata gwarancji i 14 dni na zwrot prawie od razu skojarzyliśmy liczbę pi. Większość komunikacji wymyślamy podczas burzy mózgów i tak pociągnęliśmy temat. Uznaliśmy, że to „chwyci”. Nie boimy się eksperymentów, a nie oszukujmy się, w warsztatach czy wulkanizacjach nie używa się przesadnie literackiego języka.
Czy za sprawą tej reklamy znacząco wzrosło zainteresowanie opisanymi w niej urządzeniami?
Zdecydowanie tak. Kampania przyniosła nie tylko efekt sprzedażowy (choć dokładnych liczb nie możemy podać), ale również wzbudziła zainteresowanie Internautów. Zdjęcie ulotki z kampanii pojawiło się na takich stronach jak Demotywatory i wielu miejscach na Facebooku.
Czy zdarzyli się klienci, którzy byli oburzeni taką promocją tych urządzeń?
Oczywiście zdarzyli się również tacy klienci, ale były to pojedyncze przypadki. W większości reakcje były zdecydowanie pozytywne. Usłyszeliśmy wiele gratulacji. Naszym Klientom ten pomysł bardzo się spodobał, więc można to uznać za strzał w dziesiątkę. Również obserwując komentarze w social mediach widzimy wiele pozytywnych reakcji.
Promocja jeszcze nie dobiegła końca. Czy jeśli dzięki niej wzrośnie sprzedaż, to zdecydują się Państwo na promocje w podobnej formule na inne produkty?
Nie wykluczamy takiej możliwości, ale tutaj formułę promocji dopasowaliśmy ściśle do reklamowanej oferty. Zresztą, słowo z liczbą „Pi” ma tu dwojakie znaczenie – podkreśla „nie psucie się maszyn”, jak również wyjątkowość oferty na skalę polskiego rynku. Ta wyjątkowość wiąże się z dawaniem więcej, niż wymaga tego polskie prawo. Przypomnę tylko, że klient indywidualny przy zakupach internetowych ma 14 dni na zwrot i 2 lata gwarancji. Niestety ten przywilej nie dotyczy przedsiębiorców, którzy nie mogą zwrócić towarów i dostają tylko rok gwarancji. My wyszliśmy im naprzeciw oferując jednym i drugim 3 lata gwarancji i 14 dni na testy. Jesteśmy tak pewni swojej jakości.
Zdjęcia: P.H.U. Szczepan

Autor
Januszkiewicz Adrian