Niemieckie warsztaty przetrwają burzę COVID-19 | MOTOFAKTOR

Niemieckie warsztaty przetrwają burzę COVID-19

person Adrian Januszkiewicz 17/04/2020

Według raportu Wolk After Sales Experts pandemia koronawirusa nie wywarła znaczącego wpływu na niemiecki aftermarket.

Dane zebrane przez Wolk After Sales Experts w Niemczech przynoszą pierwszą dobrą wiadomość: tylko 5% niemieckich kierowców zdecydowało się nie odwiedzać warsztatów z powodu COVID-19.

Niski wpływ COVID-19 na rynek usług samochodowych

Wolk After Sales Experts starali się oszacować popyt na serwis samochodowy po stronie niemieckich właścicieli samochodów. Ankieta przeprowadzona wśród ponad 500 kierowców (z uwzględnieniem wieku, płci, regionu) wykazała, że ​​tylko 5% z nich odłoży wizytę w warsztacie z powodu jednego z problemów związanych z COVID-19, takich jak “strach przed zarażeniem się” , “problemy finansowe”, “sami są obecnie zainfekowani” lub po prostu ich zaufany warsztat został zamknięty. Kolejne 4% kierowców zdecydowało się tego nie robić z powodów niezwiązanych z COVID-19, a na koniec 45% po prostu nie musi odwiedzać warsztatu, ponieważ ich samochód nie wymaga naprawy ani konserwacji.

Jednocześnie 46% ankietowanych właścicieli samochodów planuje pojechać do warsztatu w kwietniu, a 12% ma już umówione spotkanie. Dla porównania w marcu 2020 r. wizytę w warsztacie samochodowym zaplanowało 29,2%, a w lutym 27,9%.

Rynek wzrośnie pomimo COVID-19

46% właścicieli samochodów, którzy chcą odwiedzić warsztaty, ma pełen potencjał po stronie popytu. Jednak niektóre warsztaty zostały zmuszone do zamknięcia z powodu zakazów wprowadzonych przez władze krajowe, inne wykorzystały program krótkich godzin pracy (niem. “Kurzarbeit”).

To ważne powody, dla których część potencjału popytu nie przełożyła się na zamówienia i faktury w kwietniu. Biorąc pod uwagę i ważąc wpływ tych czynników, ponownie obliczyliśmy możliwą wydajność warsztatów. Na podstawie tych obliczeń przewidujemy 24-proc. wzrost liczby zamówień w kwietniu 2020 r. W porównaniu do marca 2020 r. jest to znacznie więcej niż początkowo przewidywano wielu informatorów rynkowych. Ponadto, zgodnie ze specyfiką parku samochodowego, usługa najprawdopodobniej jest tylko opóźniona i nie jest całkowicie anulowana w warsztatach. Zoran Nikolic dyrektor zarządzający Wolk After Sales Experts

 

Wolk After Sales Experts nawiązali współpracę z holenderską firmą WESP, aby potwierdzić powyższe ustalenia. Dzięki możliwości śledzenia danych z ponad 50 niemieckich warsztatów w czasie rzeczywistym, można sprawdzić deklaracje kierowców pod kątem liczby zamówień przychodzących na warsztaty. Pierwsze 12 tygodni w 2020 r. było zgodne z danymi z 2019 r. i 2018 r. pomimo zakłóceń COVID-19 w pełnym zakresie już w marcu.

W 13. tygodniu (ostatni pełny tydzień marca) odnotowano spadek liczby zamówień z powodu pierwszej reakcji rządu federalnego Niemiec wprowadzającej środki ostrożności. Nawet wtedy spadek nie był poniżej poziomu z 2018 roku, podczas gdy wiosną szczyt w 2019 roku rozpoczął się wcześniej z powodu ciepłej pogody w Niemczech. Tydzień 14. potwierdził tylko trend wzrostowy. Zoran Nikolic

Firmy zmieniające opony głównym motorem rynku wiosną

Działalność niezależnego Aftermarketu jest dostosowana do pór roku, z dwoma wyraźnymi szczytami aktywności – wiosennym i jesiennym. Pierwszy z nich zaczyna się od ogólnej zmiany opon zimowych na letnie, a następnie rozpoczynają się prace konserwacyjne samochodu. Jest to tradycyjny czas ustalania tego, co nie wymaga natychmiastowej uwagi kierowcy, a jednocześnie upewnienia się, że samochód będzie gotowy na wakacyjną podróż w lecie.

 

Czas na szczyt wiosenny zależy w dużej mierze od pogody, a ściślej przejścia od zimy do właściwej wiosny, która może różnić się w zależności od roku i kraju. Kolejną zmienną jest data świąt wielkanocnych, która każdego roku jest inna.

 

Pełny raport “Wpływ kryzysu COVID-19 na rynek usług samochodowych w Niemczech” można pobrać bezpłatnie TUTAJ.

 

Źródło: Wolk After Sales Experts

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).