Valeo 16.12.2018

Niech zużyte lub niesprawne amortyzatory nie zrujnują wakacji twoich klientów

person Redakcja 4/07/2013

Dla wielu rodzin wyruszenie w wakacyjną podróż może być jednym z najbardziej ekscytujących wydarzeń.

Jednakże, nic nie może szybciej zmącić doskonałych nastrojów niż uczestnictwo w wypadku drogowym, nawet tym stosunkowo niegroźnym.

 

Z tego względu, a także po to, aby chronić bezpieczeństwo milionów kierowców i pasażerów korzystających tego lata z dróg, firma Tenneco, produkująca amortyzatory Monroe, przypomina swoim klientom o konieczności starannego sprawdzenia stanu technicznego układu podwozia w ich pojazdach. Jednym ze sposobów nagłaśniania tego apelu, stosowanym przez Tenneco, jest innowacyjna kampania konsumencka pod szyldem “Wszystko się starzeje”, która stawia znak równości pomiędzy zużytymi amortyzatorami a innymi przedmiotami przejawiającymi symptomy zużycia, jak np. szczoteczki do zębów czy buty.

Wielu kierowców nie do końca rozumie na czym polega praca układu sterowania zawieszeniem. Z tego powodu, a także dlatego, iż niełatwo dostrzec te komponenty, kierowcy są przeświadczeni, że te elementy nigdy nie ulegają zużyciu. Jednak one naprawdę się zużywają, co może w wielu sytuacjach rzutować na bezpieczeństwo jazdy. Alex Gelbcke Wiceprezes Tenneco oraz Dyrektor Generalny, Aftermarket EMEA

 

Układ zawieszenia odgrywa kluczową rolę, umożliwiając bezpieczne prowadzenie pojazdów i ich zatrzymywanie oraz dbając o stabilność pojazdów. Jeśli owe elementy są zużyte, mogą one na wiele sposobów wpływać na bezpieczeństwo pojazdu, włącznie ze zwiększeniem drogi zatrzymywania się podczas sytuacji awaryjnego hamowania. A każdy dodatkowy metr hamowania zwiększa ryzyko wystąpienia wypadku.

 

Aby uwypuklić tę kwestię, przedstawiciele sektora zalecają wykonywanie, przynajmniej raz w roku, kompleksowych przeglądów układu zawieszenia oraz testów na jego zużycie, a także wymianę zużytych elementów układu po 80 000 kilometrów. Stosowanie się do tych wskazówek jest istotne ze względu na znaczną trudność dotarcia do układu zawieszenia oraz z uwagi na częstą wśród kierowców skłonność do lekceważenia stopniowej, lecz potencjalnie niebezpiecznej utraty precyzji prowadzenia pojazdu, umiejętności szybkiego hamowania oraz ogólnej stabilności pojazdu.

Zrozumienie istoty "Trójkąta Bezpieczeństwa"

Aby pomóc konsumentom zrozumieć znaczenie komponentów układu sterowania zawieszeniem, przedstawiciele branży wskazują na znajdujący się w pojeździe system zwany “Trójkątem Bezpieczeństwa”. Ten układ powiązanych elementów podwozia pojazdu – włącznie z oponami, hamulcami, elementami układu kierowniczego oraz zawieszenia – jest głównym czynnikiem warunkującym bezpieczne prowadzenie pojazdu, jego zatrzymywanie oraz stabilną jazdę. Jeden zużyty element tego systemu może niekorzystnie wpływać na wydajność innych komponentów, co można zaobserwować w poniższych przykładach oddziaływania zużytych amortyzatorów:

 

1) Zużyte elementy układu kontroli jazdy mogą negatywnie wpływać na prowadzenie pojazdu, w wyniku zmniejszenia przyczepności opon oraz zwiększonego kołysania pojazdu;

 

2) Mogą one wpływać na zatrzymywanie pojazdu, doprowadzając do wystąpienia poważnych drgań oraz dopuszczając do nadmiernego przenoszenia obciążenia na przednie koła;

 

3) Mogą one także negatywnie wpływać na stabilność pojazdu, dopuszczając do nadmiernego przenoszenia obciążeń na boki podczas wykonywania manewrów skręcania.

 

Wymiana zużytych elementów układu zawieszenia pozwala także chronić inne, kosztowne komponenty pojazdu przed przedwczesnym zużyciem. Dopuszczając do nadmiernego przenoszenia obciążenia z tyłu na przód podczas hamowania, zużyte elementy układu mogą skutkować zwiększonym zużyciem klocków hamulcowych. Mogą one także prowadzić do przedwczesnego, niestandardowego zużycia opon oraz układów zawieszenia, takich jak drążki kierownicze, złącza kulowe oraz osie wahacza.

 

Ale nie miejmy złudzeń, najważniejszym argumentem przemawiającym za wymianą zużytego układu zawieszenia jest ochrona kierowców i pasażerów. Ta okoliczność staje się szczególnie istotna, kiedy w okresie wakacyjnym klienci przygotowują się do wyruszenia w trasę.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Tenneco

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl