Nie zwalniamy tempa – wywiad z Martą Ciesielską | MOTOFAKTOR

Nie zwalniamy tempa – wywiad z Martą Ciesielską

O wpływie pandemii na Q Service Castrol i celach stojących przed nimi w 2021 roku opowiada Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych Inter Cars.

Rafał Pierzgała: Jaki to był rok dla sieci Q Service Castrol?

Marta Ciesielska: Kiedy rok temu tworzyliśmy plany i cele dotyczące naszej sieci, nie mogliśmy przypuszczać, że będziemy musieli zmagać się z takimi wyzwaniami. To zupełnie nowa sytuacja, która na całym świecie wywróciła życie ludzi do góry nogami i zmusiła ich do zmiany nawyków oraz stylu pracy. Mimo początkowej niepewności, udało nam się zachować spokój. W tym trudnym dla wszystkich okresie staraliśmy się być wsparciem dla naszych warsztatów. Dziś z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że podołaliśmy temu zadaniu. Rok 2020 mimo początkowych obaw, był dla sieci Q Service Castrol dobrym czasem.

RP: Na jaką pomoc w związku z pandemią mogły liczyć serwisy zrzeszone w strukturach sieci?

MC: To przede wszystkim program #pomagamypomagać, który zainicjowany został przez Inter Cars. Warsztaty należące do sieci Q Service Castrol były pierwszymi, które zostały wyposażone w niezbędne w tamtym czasie materiały ochronne i sanitarne. Dzięki temu mogły bez większych przeszkód pracować i obsługiwać klientów. Pamiętajmy, że czas pandemii to moment, w którym ludzie postanowili ze względów bezpieczeństwa uruchomić swoje auta. A często ich stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. W pewien sposób mechanik stał się osobą, która może w bezpośredni sposób mieć wpływ na hamowanie pandemii, poprzez umożliwienie jazdy własnym samochodem. Dodatkowo specjalnie dla naszych warsztatów zorganizowaliśmy serię webinariów, które pomagały właścicielom serwisów i ich pracownikom odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Daliśmy im tym samym jasny sygnał: Jesteśmy z Wami i w każdej chwili możecie liczyć na naszą pomoc! Wydaje mi się, że dla wielu osób było to bardzo ważne i potrzebne.

RP: Z czego wynikała taka trafna ocena sytuacji i precyzja w działaniu?

MC: Byliśmy w stałym kontakcie z Radą Sieci. To członkowie naszej organizacji reprezentujący warsztaty. To oni byli naszym głosem doradczym. My, jako ludzie odpowiedzialni za rozwój sieci, doskonale znamy się na zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, ale nie do końca możemy zdawać sobie sprawę z tego, co się dzieje w samych serwisach. To zupełnie naturalne, dlatego tak ważny jest dialog z nimi. Każdy z członków wie, że w razie problemów może zgłosić się do przedstawiciela Rady i poprosić go o opinię lub przedstawienie własnej sugestii. Ma to realny wpływ na rozwój Q Service Castrol i na to, co dzieje się wewnątrz sieci.

RP: Dodatkowo w czasie pandemii nie wystraszyliście się i postanowiliście kontynuować kampanię "Asy Serwisowe". Jak oceniacie ten ruch?

MC: Kampania „Asy Serwisowe” to nasz strzał w dziesiątkę. Całość została bardzo ciepło przyjęta przez klientów naszych warsztatów. Pierwsze efekty tego przedsięwzięcia utwierdziły nas w przekonaniu, że droga, którą obraliśmy na początku jest właściwym kierunkiem. Postanowiliśmy iść za ciosem i do naszej drużyny zaprosiliśmy również Bartka Ostałowskiego, który jest silnie związany z marką Castrol i Inter Cars. To idealne uzupełnienie, dzięki któremu możemy jeszcze mocniej dotrzeć do osób zainteresowanych motoryzacją. Jesteśmy jedyną z nielicznych siec, która w ostatnim czasie prowadzi tak silną ofensywę marketingową. Dni Otwarte, które organizowaliśmy na terenie naszych serwisów zostały bardzo ciepłe przyjęte przez kierowców, którzy chętnie odwiedzali serwisy zrzeszone w naszej sieci.

RP: Partnerami sieci są Continental z marką Semperit, ATE, ZF Aftermarket oraz Varta. Jakie korzyści mają z tego serwisy? Rozważacie przystąpienie kolejnych partnerów?

MC: Korzyści jest wiele – od tych bardziej wymiernych, jak prowizje i bonusy, przez praktyczne, polegające na szerokim dostępie do wiedzy, po te niemierzalne, czyli prestiż i kwestie wizerunkowe. Wsparcie naszych partnerów to ważny element w strategii rozwoju sieci. Auta wyjeżdzające na drogi to coraz bardziej skomplikowane maszyny, często w pełni elektryczne. Serwis takich pojazdów to ogromne wyzwanie. Firmy, które dostarczają części na pierwszy montaż, są najlepszym źródłem wiedzy o tym, jak później należy dbać i serwisować poszczególne elementy samochodu. Rozmawiamy z kolejnymi partnerami, bo chcemy rozwijać się cały czas.

RP: Jakie plany i cele stawiacie sobie w nadchodzącym roku?

MC: W wielkiej rodzinie sieci Q Service Castrol jest już ponad 300 warsztatów. Chcemy, aby ta liczba ciągle rosła, być może nawet dwukrotnie. Szukamy serwisów, które są otwarte na dialog i rozumieją potrzebę tego, że trzeba dostosowywać się do zmian rynku. Wymagania klientów stają się coraz większe, a my musimy im sprostać. Jesteśmy marką konsumencką i tak, jak słuchamy potrzeb warsztatów, tak również one muszą stać się bardziej elastyczne względem potrzeb kierowców. Będziemy o tym mówili podczas spotkań online, które mają być substytutem corocznego balu. Jeśli tylko sytuacja na to pozwoli z nieskrywaną przyjemnością spotkamy się ze wszystkimi na żywo. My nie zwalniamy tempa! Nieustanie analizujemy i szukamy rozwiązań, które sprawią, że poprzez eksperckość serwisów zbudujemy silną i rozpoznawalną markę, opartą na solidnych fundamentach, wspieraną przez liderów rynku. To nasz plan na ten rok i kolejne lata.

RP: Bardzo dziękuje za rozmowę.

Więcej informacji na temat sieci Q Service Castrol znaleźć można na stronie www.qservicecastrol.eu

 

Artykuł sponsorowany przez Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).