Napęd ZF CeTrax w seryjnej produkcji | MOTOFAKTOR

Napęd ZF CeTrax w seryjnej produkcji

Od III kwartału 2020 r., centralny napęd elektryczny CeTrax będzie drugim elektrycznym napędem ZF dla transportu publicznego wprowadzonym do produkcji seryjnej.

ZF wspiera producentów pojazdów użytkowych swoją szeroką wiedzą techniczną i systemowymi rozwiązaniami, aby ułatwić transformację w kierunku bezemisyjnego transportu lokalnego. Już teraz liczni producenci pojazdów użytkowych wykorzystują system ZF AxTrax AVE jako napęd do autobusów wykorzystywanych w transporcie publicznym.

 

Napęd ZF CeTrax będzie produkowany w zakładzie firmy we Friedrichshafen, w Niemczech.

Sprawdzony w seryjnej produkcji: system AxTrax AVE dla autobusów niskopodłogowych.

Uruchomienie seryjnej produkcji elektrycznego napędu centralnego dla autobusów dowodzi wiodącej pozycji ZF w obszarze elektryfikacji napędu. CeTrax to kolejny krok na drodze do bezemisyjnego transportu publicznego, który firma ZF wspiera swoją technologią. Przekonanie do naszych produktów producentów autobusów z napędem elektrycznym, dowodzi słuszności naszej strategii.

odpowiedzialny w ZF za obszar Axle and Transmission Systems for Buses and Coaches - dr Andreas Grossl

CeTrax: elastyczny i wydajny

Firma ZF zaprojektowała system CeTrax do wykorzystania w autobusach i po raz pierwszy zaprezentowała go publicznie w pojeździe testowym ZF w 2017 roku. Konstrukcja napędu opiera się na podejściu plug-and-drive.

 

System CeTrax może być z łatwością instalowany w pojazdach z konwencjonalnym układem napędowym. Co więcej, CeTrax, podobnie jak inne napędy elektryczne ZF, może być obsługiwany za pomocą akumulatora, systemu wózkowego lub superkondensatorów, a także w konfiguracji z ogniwami paliwowymi. Dzięki temu nadaje się on zarówno do rozwoju nowych pojazdów, jak i do modernizacji istniejących platform.

 

W ten sposób producenci pojazdów i operatorzy flot mogą elastycznie reagować na wymagania rynku i przepisy prawne. Przekonany o licznych zaletach produktu, producent autobusów Solaris zdecydował się na wykorzystanie systemu CeTrax. W przyszłości CeTrax będzie zasilał nowy elektryczny model Urbino 15 LE.

Bezemisyjny transport miejski

Zaostrzone limity emisji i publiczna debata na temat zanieczyszczeń pyłowych wywierają presję nie tylko na producentów samochodów. W szczególności, lokalny transport publiczny jest zobowiązany do zmniejszenia emisji, a tym samym obniżenia negatywnego wpływu na środowisko. Jako grupa technologiczna i wieloletni partner przemysłu pojazdów użytkowych, firma ZF wspiera swoją technologią producentów w procesie tej transformacji.

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).