Najlepsze i najgorsze miasta dla kierowców | MOTOFAKTOR

Najlepsze i najgorsze miasta dla kierowców

Europejski sprzedawca części samochodowych Mister Auto opublikował badanie, które pokazuje najlepsze i najgorsze miasta na świecie do prowadzenia pojazdów.

Biorąc pod uwagę, że kierowcy spędzają średnio dwa lata życia za kierownicą, specjaliści od części samochodowych postanowili przyjrzeć się licznym elementom, które wpływają na wrażenia z jazdy. Od infrastruktury i korków po związane z tym koszty jazdy i zachowania kierowców – wyniki są kompleksowym badaniem, które ujawnia miasta, które z powodzeniem wykorzystują infrastrukturę i przepisy w celu poprawy warunków jazdy swoich obywateli.

Jak przeprowadzono badanie?

Aby rozpocząć badanie, zebrano dane z setek miast na całym świecie, a następnie zawężono do krótkiej listy 100 miast. Każde z nich dostarczył wiarygodnych i obszernych danych, które pozwoliły również na uzyskanie szerokiego zakresu wyników, od doskonałych do gorszych, pod względem ich osiągnięć w każdym z czynników. Zapewniło to szereg wyników, umożliwiając miastom wyróżnienie się indywidualnymi zaletami w porównaniu z innymi lokalizacjami. Następnie postanowiono podzielić parametry badania na trzy kategorie, które są najważniejsze dla uczynienia miasta dobrą lokalizacją do prowadzenia samochodów: infrastruktura, bezpieczeństwo i koszty.

 

Aby określić infrastrukturę miasta, zbadano szereg czynników, między innymi liczbę samochodów na mieszkańca, natężenie ruchu, jakość dróg i transportu publicznego. Zbadano również poziomy jakości powietrza, aby określić zaangażowanie miasta w zapewnienie świeżego powietrza i dobrą widoczność zarówno jego kierowcom, jak i mieszkańcom.

 

Następnie bezpieczeństwo każdej lokalizacji przeanalizowano na podstawie wskaźnika śmiertelności wypadków samochodowych, a także wyników badania koncentrującego się na przypadkach agresji na drogach, w celu zobrazowania agresywności i ogólnej kultury jazdy wniesionej do miasta przez kierowców.

 

Na koniec oszacowano koszty związane z prowadzeniem pojazdu w każdym mieście, w tym nie tylko cenę paliw i rocznego podatku drogowego płaconego w każdym miejscu, ale także parytet zakupów w każdym kraju w celu ustalenia, jak niedroga jest jazda dla jego mieszkańców.

 

Ostateczny indeks obejmuje łącznie 15 czynników, aby wskazać najlepsze i najgorsze miasta, na całym świecie, po których mogą poruszać się kierowcy samochodowi.

Wyniki

Poniższe tabele pokazują próbkę wyników dla 10 najlepszych i najgorszych miast dla kierowców na całym świecie:

Wśród 100 najwyżej uplasowanych miast w zestawieniu Warszawa znalazła się na 80. miejscu. Pełną listę można znaleźć TUTAJ.

 

Poniższe tabele przedstawiają przykładowe wyniki dla 10 miast o najmniejszej i największej liczbie przypadków agresji drogowej:

Dalsze ustalenia według czynnika

Poniżej znajdują się kluczowe ustalenia z badania, według kategorii i czynnika. Gdy punktowany jest czynnik, wszystkie wyniki są na 100. Im wyższy wynik, tym lepiej, z wyjątkiem wyniku oceny agresji drogowej, gdzie im niższy wynik, tym mniej incydentów. Wszystkie oceny obliczane są w stosunku do średniej płacy krajowej.

 

Koszty:

 

  • Najdroższe miasta do parkowania na 2 godziny to Sydney (39,23 USD), następnie Nowy Jork (38,54 USD) i Brisbane (30,87 USD), natomiast najtańszymi miastami są Bombaj (0,45 USD), a następnie Kalkuta (0,61 USD) i Lagos (0,63 USD) .
  • Najtańszymi miastami do parkowania w stosunku do średniej płacy krajowej są Singapur (100 pkt.), następnie Oslo i Berno (98,32 pkt.), a najdroższymi miastami są Ułan Bator (1,00 pkt.), a następnie Sydney (50,66 pkt.) i Nowy Jork (55,53 pkt.).
  • Miasta o najdroższej cenie benzyny na litr to Oslo (1,91 USD), następnie Utrecht i Rotterdam (1,83 USD), natomiast miasta o najniższych cenach to Lagos (0,40 USD), a następnie Dubaj (0,59 USD) i San Antonio ( 0,64 USD).
  • Miasta z najtańszą benzyną w stosunku do średniej płacy krajowej to Boston (100 pkt.), następnie Dubaj (99,89 pkt.) i San Antonio (99,7 pkt.), natomiast najdroższymi miastami są Ułan Bator (1,00 pkt.), a następnie Kalkuta i Bombaj (9.18 pkt.).
  • Miasta z najdroższym rocznym podatkiem drogowym to Rotterdam (578,33 USD), następnie Melbourne (574,59 USD) i Auckland (557,16 USD), natomiast najtańszymi miastami są Lagos (13,99 USD), a następnie Ułan Bator (14,34 USD) i Karaczi (24,12 USD) .
  • Miasta z najtańszym rocznym podatkiem drogowym w stosunku do średniej płacy krajowej to Miami i Orlando (100), następnie Filadelfia (99,77), a najtańszymi miastami są Bombaj (1,00), a następnie Rio de Janeiro i Sao Paulo (18,49).

 

Bezpieczeństwo:

 

  • Miasta o największej liczbie przypadków agresji na drogach (wynik) to Ułan Bator (99,12), następnie Moskwa (98,46) i Karaczi (98,13), natomiast miastami o najmniejszej liczbie przypadków agresji na drogach są Osaka (1,00), a następnie Tokio (2,54) i Singapur (2,65).
  • Miasta o najwyższym wskaźniku śmiertelności na 100 000 mieszkańców to Lagos (26,20), następnie Orlando (23,40) i Bombaj (22,6), natomiast miastami o najniższym wskaźniku są Manchester (0,80), a następnie Sztokholm (0,90), oraz Oslo (1,00).

 

Infrastruktura:

 

  • Miasta o najwyższym wyniku jakości powietrza to Brisbane (100), następnie Salvador (99,53) i Sztokholm (98,55), a miastami o najniższym poziomie są Lagos (1,00), następnie Karaczi (25,09) i Pekin (26,05) .
  • Miasta o największej liczbie samochodów na mieszkańca to Ateny (0,77), następnie Seattle (0,68) i Turyn (0,67), natomiast miastami o najmniejszej liczbie są Karaczi i Kalkuta (0,05), a następnie Tel Awiw (0,07).
  • Miasta o najlepszym średnim dziennym wskaźniku przeciążenia dróg to Malmo i El Paso (100), następnie Detroit (99,54), podczas gdy miasta o najgorszym wskaźniku przeciążenia dróg to Bombaj (1,00), następnie Kalkuta (55,17) i Ułan Bator (62,95 ).
  • Miasta z najlepszym wynikiem jakości drogi to Genewa, Zurych i Bazylea (100), a miasta z najniższym wynikiem to Lagos (1,00), a następnie Bogota (59,31) i Rio de Janeiro (59,70).
  • Miasta z najlepszym wynikiem w transporcie publicznym to Nowy Jork (100), następnie Singapur (99,86) i Tokio (98,89), natomiast miasta o najniższym wyniku to Karaczi (1,00), następnie Bogota (16,94) i El Paso (60,77).
  • Miasta z najlepszym wynikiem próby prędkości w mieście to Calgary (100), następnie Glasgow (95,24) i Seattle (94,08), natomiast miasta z najgorszym wynikiem to Bombaj (1,00), następnie Londyn (28,80) i Kalkuta ( 28,99).
  • Miasta o najwyższym średnim wieku samochodowym to Bombaj, Kalkuta i Ateny (15,00), a miastami o najniższym średnim wieku są Dubaj (5,20), Singapur (5,46) i Tokio (6,00).

Komentarz

Pomimo postępów w zakresie dostępności transportu, samochody pozostają najczęściej używanym środkiem transportu na świecie. Niezależnie od tego, czy są zasilane paliwem, czy energią elektryczną, miasta będą musiały wprowadzać korekty, aby mogły dostosować się do ruchu pojazdów. Nasze badanie pokazuje, że chociaż w wielu miastach istnieje już infrastruktura i przepisy, wciąż pozostaje wiele do zrobienia, aby bezpieczna i niedroga jazda była możliwa po całym świecie. Każdy był świadkiem agresji drogowej lub padł jej ofiarą w pewnym momencie życia, ale niektóre miasta są bardziej podatne na te incydenty niż inne. Wiedzieliśmy, że w badaniu musieliśmy przeprowadzić ankietę wśród obywateli na temat tego aspektu jazdy, ponieważ częstotliwość agresji drogowej jest bardzo odkrywczym wskaźnikiem ogólnej kultury jazdy w mieście. Po pierwsze, jest to miara agresywności jego kierowców, a po drugie, ujawnia poziom frustracji odczuwanej ze względu na stresujące warunki jazdy w mieście, takie jak ruch uliczny i zatłoczenie. Istnieje wiele miast na świecie, w których nie można nawet otworzyć okna podczas jazdy ze względu na ilość smogu i zanieczyszczeń pochodzących z samochodów, które mają ogromny wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo kierowców i mieszkańców. Uwzględniliśmy jakość powietrza w tym badaniu, ponieważ chcieliśmy sprawdzić, które miasta na całym świecie radzą sobie z problemem zanieczyszczenia powietrza, jednocześnie zapewniając swoim obywatelom bezpieczne przemieszczanie się z punktu A do punktu B bez konieczności narażania zdrowia.

dyrektor zarządzający Mister Auto - Sébastien Rohart

 

Źródło: Mister Auto

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).