Najnowsze badanie niezawodności nowych samochodów przeprowadzone przez amerykański J.D. Power pozwala stwierdzić, że mamy do czynienia z niezawodnością dwóch prędkości, ponieważ najwyżej ocenieni producenci samochodowi znacząco przeważają nad resztą i luka się powiększa. Firma badawcza tradycyjnie analizę wykonywała na samochodach po 90 dniach od początku ich eksploatacji. Za miarę jakości posłużyła zdiagnozowana liczba usterek na 100 egzemplarzy (PP 100) – im niższa, tym lepiej.
Producenci samochodów nadal robią postępy w takich dziedzinach, jak infotainment, które przyciągają uwagę konsumentów. Jednak w tym roku pojawiły się pewne tradycyjne problemy, w tym niedoskonałości lakieru, szumy hamulców i zawieszenia, brak zapłonu i kontrolki Check Engine pojawiające się na początku eksploatacji. Ponadto więcej osób zgłaszało problemy z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, które mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania konsumentów do przyszłych zautomatyzowanych pojazdów.
wiceprezes Global Automotive w J.D. Power - Dave Sargent
W tegorocznym badaniu tylko 13 marek uległo poprawie, a 18 uległo pogorszeniu. Średnia dla branży pozostała na niezmienionym poziomie 93 PP100.
Genesis zajmuje najwyższą pozycję w ogólnej jakości początkowej z wynikiem zaledwie 63 PP100. Kia (70 PP100) zajmuje drugie miejsce, a Hyundai (71 PP100) zajmuje trzecie miejsce. To już drugi rok z rzędu, że trzy koreańskie marki znajdują się w czołówce rankingu ogólnego i jest to piąty rok z rzędu, że Kia jest najwyżej ocenianą marką na rynku masowym. Ford (83 PP100) zajmuje czwarte miejsce, a Lincoln (84 PP100) zajmuje piąte miejsce, po raz pierwszy obie marki Ford Motor Company znalazły się w pierwszej piątce w tym samym roku.
Land Rover to najbardziej udoskonalona marka, której właściciele zgłaszali o 37 PP100 mniej problemów niż w 2018 r. Inne marki z silnymi ulepszeniami to Jaguar (o 18 PP100 mniej problemów) oraz Dodge i Volvo (po 8 PP100 problemów mniej).
Koncernem, który otrzymał najwięcej nagród na poziomie modelu, jest Hyundai Motor Group (sześć nagród), następnie General Motors (pięć), BMW AG (trzy), Ford Motor Company (dwa) i Nissan Motor Co. Ltd. (dwa).
Zakład Toyota Motor Corp. w Cambridge North (Kanada), który wyprodukował Toyotę Corollę, otrzymał nagrodę Platinum Plant Quality Award za produkcję pojazdów o najmniejszej liczbie wad lub usterek. Nagrody Jakości Fabryk opierają się wyłącznie na wadach i błędach oraz wykluczają problemy związane z projektowaniem.
Fabryka Tsutsumi 1 (Japonia) Toyota Motor Corp., która produkuje Toyotę Prius i fabryka Regensburg (Niemcy) BMW AG, która produkuje BMW serii 4, X1 i X2, otrzymały nagrodę Gold Plant Quality Award dla regionów Azja i Pacyfik oraz Europa/Afryka, odpowiednio.
Inne modele, które zajmują najwyższe miejsca w swoich segmentach, to Dodge Challenger, Lexus RX i Mercedes-Benz CLS.
Analiza J.D. Power opiera się na odpowiedziach 76 266 nabywców i najemców nowych pojazdów wyprodukowanych w 2019 r., którzy zostali zbadani po 90 dniach posiadania. Badanie opiera się na 233-pytaniowej ankiecie podzielonej na osiem kategorii pojazdów zaprojektowanych w celu dostarczenia producentom informacji ułatwiających identyfikację problemów i usprawnienie produktu. Badanie przeprowadzono w okresie od lutego do maja 2019 r.
Więcej szczegółów dotyczących badania można znaleźć pod linkiem.
Źródło: J.D. Power