Najczęstsze usterki w nowych samochodach | MOTOFAKTOR

Najczęstsze usterki w nowych samochodach

person Redakcja 28/06/2019

Firma J.D. Power zbadała ponad 76 tys. nowych aut z rocznika 2019 i wyliczyła średnią liczbę usterek na 100 egzemplarzy.

Najnowsze badanie niezawodności nowych samochodów przeprowadzone przez amerykański J.D. Power pozwala stwierdzić, że mamy do czynienia z niezawodnością dwóch prędkości, ponieważ najwyżej ocenieni producenci samochodowi znacząco przeważają nad resztą i luka się powiększa. Firma badawcza tradycyjnie analizę wykonywała na samochodach po 90 dniach od początku ich eksploatacji. Za miarę jakości posłużyła zdiagnozowana liczba usterek na 100 egzemplarzy (PP 100) – im niższa, tym lepiej.

Producenci samochodów nadal robią postępy w takich dziedzinach, jak infotainment, które przyciągają uwagę konsumentów. Jednak w tym roku pojawiły się pewne tradycyjne problemy, w tym niedoskonałości lakieru, szumy hamulców i zawieszenia, brak zapłonu i kontrolki Check Engine pojawiające się na początku eksploatacji. Ponadto więcej osób zgłaszało problemy z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, które mają kluczowe znaczenie dla budowania zaufania konsumentów do przyszłych zautomatyzowanych pojazdów. Dave Sargent wiceprezes Global Automotive w J.D. Power

 

W tegorocznym badaniu tylko 13 marek uległo poprawie, a 18 uległo pogorszeniu. Średnia dla branży pozostała na niezmienionym poziomie 93 PP100.

Kluczowe wnioski z badania:

  • Luka między koreańskimi markami a innymi wciąż się powiększa: Trzy najwyżej ocenione marki – Genesis, Kia i Hyundai – należą do Hyundai Motor Group, a przepaść między tymi trzema markami a wszystkimi innymi znacznie się powiększyła. Co ciekawe, 16 z 18 modeli Hyundai Motor Group plasuje się w pierwszej trójce w swoich segmentach. Pojazdy te radzą sobie szczególnie dobrze w obszarach rozrywki i innych elementów elektronicznych.
  • Marki amerykańskie powyżej średniej: Ford (83 PP100), Lincoln (84 PP100), Chevrolet (85 PP100), Dodge (90 PP100) i Buick (92 PP100) osiągają lepsze wyniki niż średnia w branży wynosząca 93 PP100. Ogólnie rzecz biorąc, pojazdy amerykańskie osiągają wyniki zbliżone do średniej w większości obszarów.
  • Wszystkie europejskie marki są poniżej średniej: w przeciwieństwie do sukcesu koreańskich producentów samochodów i wiodących marek amerykańskich i japońskich, wszystkie 10 marek europejskich jest poniżej średniej. Największymi lukami w europejskich pojazdach są infotainment i inna elektronika.
  • Porsche 911 ponownie osiąga najlepszy wynik ze wszystkich modeli: Porsche 911, z zaledwie 58 PP100, ma najlepszy wynik z każdego modelu drugi rok z rzędu.
  • Problemy z informacją i rozrywką maleją: Infotainment pozostaje najbardziej problematyczną kategorią dla właścicieli nowych pojazdów. Jednak obszar ten jest najbardziej udoskonalony od 2018 r. Problemy stanowią głównie rozpoznawanie głosu i Bluetooth.
  • Problemy z systemami wspomagania kierowcy rosną: w miarę jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy stają się coraz bardziej powszechne i coraz bardziej złożone, coraz więcej właścicieli wskazuje problemy. Średnia dla marek premium wynosi 6,1 PP100, w porównaniu z 5,0 w ubiegłym roku, podczas gdy średnia dla marek na rynku masowym wynosi 3,5 PP100.

Najwyżej sklasyfikowane marki i modele

Genesis zajmuje najwyższą pozycję w ogólnej jakości początkowej z wynikiem zaledwie 63 PP100. Kia (70 PP100) zajmuje drugie miejsce, a Hyundai (71 PP100) zajmuje trzecie miejsce. To już drugi rok z rzędu, że trzy koreańskie marki znajdują się w czołówce rankingu ogólnego i jest to piąty rok z rzędu, że Kia jest najwyżej ocenianą marką na rynku masowym. Ford (83 PP100) zajmuje czwarte miejsce, a Lincoln (84 PP100) zajmuje piąte miejsce, po raz pierwszy obie marki Ford Motor Company znalazły się w pierwszej piątce w tym samym roku.

Land Rover to najbardziej udoskonalona marka, której właściciele zgłaszali o 37 PP100 mniej problemów niż w 2018 r. Inne marki z silnymi ulepszeniami to Jaguar (o 18 PP100 mniej problemów) oraz Dodge i Volvo (po 8  PP100 problemów mniej).

 

Koncernem, który otrzymał najwięcej nagród na poziomie modelu, jest Hyundai Motor Group (sześć nagród), następnie General Motors (pięć), BMW AG (trzy), Ford Motor Company (dwa) i Nissan Motor Co. Ltd. (dwa).

 

  • Modele Hyundai Motor Group, które zajmują najwyższe pozycje w swoich segmentach, to Genesis G70; Hyundai Santa Fe; Kia Forte; Kia Rio; Kia Sedona i Kia Sportage.
  • Modele General Motors, które zajmują najwyższe pozycje w swoich segmentach, to Cadillac Escalade; Chevrolet Equinox; Chevrolet Malibu; Chevrolet Silverado HD i Chevrolet Tahoe.
  • Modele BMW AG, które zajmują najwyższe pozycje w swoich segmentach, to BMW serii 2; BMW X4 i MINI Cooper.
  • Modele Ford Motor Company, które zajmują najwyższe pozycje w swoich segmentach, to Ford Fusion i Ford Ranger.
  • Modele Nissan Motor Co. Ltd., które zajmują najwyższe pozycje w swoich segmentach, to Nissan Maxima i Nissan Titan.

Nagrody Jakości Fabryk

Zakład Toyota Motor Corp. w Cambridge North (Kanada), który wyprodukował Toyotę Corollę, otrzymał nagrodę Platinum Plant Quality Award za produkcję pojazdów o najmniejszej liczbie wad lub usterek. Nagrody Jakości Fabryk opierają się wyłącznie na wadach i błędach oraz wykluczają problemy związane z projektowaniem.

 

Fabryka Tsutsumi 1 (Japonia) Toyota Motor Corp., która produkuje Toyotę Prius i fabryka Regensburg (Niemcy) BMW AG, która produkuje BMW serii 4, X1 i X2, otrzymały nagrodę Gold Plant Quality Award dla regionów Azja i Pacyfik oraz Europa/Afryka, odpowiednio.

Inne modele, które zajmują najwyższe miejsca w swoich segmentach, to Dodge Challenger, Lexus RX i Mercedes-Benz CLS.

 

Analiza J.D. Power opiera się na odpowiedziach 76 266 nabywców i najemców nowych pojazdów wyprodukowanych w 2019 r., którzy zostali zbadani po 90 dniach posiadania. Badanie opiera się na 233-pytaniowej ankiecie podzielonej na osiem kategorii pojazdów zaprojektowanych w celu dostarczenia producentom informacji ułatwiających identyfikację problemów i usprawnienie produktu. Badanie przeprowadzono w okresie od lutego do maja 2019 r.

 

Więcej szczegółów dotyczących badania można znaleźć pod linkiem.

 

Źródło: J.D. Power

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).