Nadchodzi czas aut elektrycznych – czy jesteśmy na nie gotowi? | MOTOFAKTOR

Nadchodzi czas aut elektrycznych - czy jesteśmy na nie gotowi?

person Joanna Piszcz 9/11/2022

Nadchodzi czas samochodów elektrycznych - prawie połowa badanych przez Santander Consumer Multirent nie jest przychylna takiej perspektywie.

 

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Santander Consumer Multirent zapytano kierowców, co sądzą o tym, aby firmy motoryzacyjne produkowały tylko pojazdy elektryczne. Swoje podejście do tego pomysłu mogli wyrazić w skali od 1 do 5. Łącznie 23 proc. zmotoryzowanych Polaków stwierdziło, że podoba im się ta opcja, 47 proc. było jej przeciwnym, a 29 proc. odpowiedziało, że nie ma zdania na ten temat.

 

W grupie przychylnej temu pomysłowi znalazło się więcej mężczyzn niż kobiet – 27 proc. panów oraz 19 proc. pań. Najbardziej pozytywnie nastawieni do produkowania w niedalekiej przyszłości wyłącznie samochodów napędzanych w inny sposób niż tradycyjny były osoby w wieku 60-69 lat (36 proc.). Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ jak pokazują badania portalu TrueCar, to właśnie ta grupa kupuje najwięcej „zielonych” aut. Pozytywnie nastawieni do tego rozwiązania są również mieszkańcy średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców i metropolii (kolejno 32 i 31 proc.).

Nie dziwi fakt, że osoby mieszkające w dużych i średnich miastach są najbardziej otwarte na to, aby w przyszłości produkowano wyłącznie auta elektryczne. To właśnie tam takie pojazdy sprawdzają się najlepiej ze względu na większą liczbę stacji ładujących. Poza tym mogą one korzystać z różnego rodzaju bonusów m.in. możliwości bezpłatnego parkowania w wyznaczonych strefach czy pozwolenia na jazdę po buspasie. Analogicznie osoby mieszkające na wsiach podchodzą mniej entuzjastycznie do tych zapowiedzi. Spowodowane jest to zapewne m.in. wciąż słabo rozbudowaną infrastrukturą w tych miejscach. Warto jednak pamiętać, że rynek samochodów elektrycznych w naszym kraju jest wciąż w fazie rozwoju. Sytuacja powinna zmienić się na lepsze na przestrzeni kilku najbliższych lat. Marcin Filipiak Kierownik Zespołu Raportowania i Wsparcia Sprzedaży z Santander Consumer Multirent

Nie wszyscy są gotowi na czas elektryków

Prawie połowa ankietowanych kierowców woli mieć możliwość wyboru pojazdu. 47 proc. badanych stwierdziło, że nie są gotowi na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Do tej grupy należy więcej mężczyzn niż kobiet (kolejno 52 proc. oraz 42 proc.). Są to głównie respondenci w wieku 40-49 lat (54 proc.). Co ciekawe, aż 67 proc. badanych sprzeciwiających się pomysłowi produkcji wyłącznie elektryków, stanowili ankietowani z dochodami od 5000 do 6999 zł netto. Może to świadczyć o tym, że osoby z wyższymi zarobkami lubią mieć możliwość wyboru i niechętnie podchodzą do ograniczeń w tej kwestii.

Możemy przewidywać, że zainteresowanie produkcją wyłącznie samochodów elektrycznych będzie rosło wraz z eliminacją wad tych pojazdów, takich jak niewystarczająco gęsta siatka stacji ładowania, wysoka cena czy mały zasięg. Na szczęście już dzisiaj podejmowane są działania, które mają na celu wynagrodzić te słabe strony. W przypadku kosztu auta jest to np. możliwość skorzystania z dotacji z programu "Mój Elektryk". Marcin Filipiak

 

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) 26 – 27 sierpnia 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa aktywnych kierowców. Próba n = 645.

 

Źródło: Santander Consumer Multirent 

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).