Moduł filtracji oleju Hengst z szóstą nagrodą | MOTOFAKTOR

Moduł filtracji oleju Hengst z szóstą nagrodą

person Adrian Januszkiewicz 19/02/2020

Zintegrowany moduł filtracji oleju dla silników Daimler HDEP Hengsta został po raz szósty laureatem pierwszej nagrody w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego.

Już po raz szósty z rzędu firma Hengst Filtration zdobyła pierwszą nagrodę w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego sponsorowanym przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Aluminiowego (GDA – Gesamtverband der Aluminiumindustrie e.V.). Złożone z ekspertów jury przyznało pierwszą nagrodę dla zintegrowanego modułu oleju wraz z wymiennikiem ciepła Daimler AG HDEP (heavy-duty engine platform).

 

Moduł ten został opracowany i wyprodukowany przez firmę Hengst w zakładzie w Nordwalde. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Norymberdze w ramach targów branżowych “Euroguss”.

 

Produkowany przez Hengst aluminiowy odlew stanowi serce układu obiegu oleju dla platformy silników ciężkich Daimler AG Heavy Duty Engine. Stosowany na całym świecie 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności skokowej 12,8-15,6 litra montowany jest w pojazdach ciężarowych i użytkowych różnych marek, takich jak Mercedes-Benz, Freightliner, EvoBus i Fuso, a także w wielu maszynach rolniczych i budowlanych.

 

Na inżynierów Hengst nałożono dość złożone wymagania – zadanie polegało na wdrożeniu dużej różnorodności wariantów i zintegrowaniu wielu funkcji w niewielkiej przestrzeni instalacyjnej, porównywalnej do przestrzeni z poprzedniej wersji modułu, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu masy modułu.

 

Dzięki aluminiowemu odlewowi wykonanemu w technologii odlewu ciśnieniowego o cienkich ścianach udało się osiągnąć trwałą, a zarazem lekką konstrukcję. Ponadto zaprojektowany jako element dożywotni odlew spełnia najwyższe wymagania pod względem szczelności i odporności na ciśnienie.

 

W module tym zastosowanie ma filtr oleju Hengst Stack o numerze katalogowym E510H07 D129. Filtry Stack posiadają pośrednie dyski na długości plis umieszczone w elemencie filtrującym, dzięki czemu są one bardziej stabilne. Dyski utrzymują również otwarte na przepływ plisy, co gwarantuje optymalne reagowanie i utrzymanie niskiego ciśnienia różnicowego w elemencie filtracyjnym, a tym samym możliwie najlepszą wydajność filtracji.

 

Opracowany z myślą o silnikach HDEP moduł jest umieszczony na kołnierzu na skrzyni korbowej i zawiera filtr oleju, wymiennik ciepła, zawory, czujniki, połączenia i pompę płynu chłodzącego. W związku z tym Hengst opiera się na całkowicie zintegrowanym systemie przekierowania płynów bez węży i rur dla niefiltrowanego oleju, czystego oleju i płynu chłodzącego.

 

Złożony z ponad 50 części system oszczędza przestrzeń montażową i wagę, a przy minimalnym oporze przepływu przyczynia się również do oszczędności paliwa i niższej emisyjności. Dzięki temu całkowita waga odlewu uległa zmniejszeniu o 44%.

Cieszy nas ponowne zdobycie nagrody, która jest da nas niewątpliwym wyróżnieniem. Znajdujemy w niej potwierdzenie, że Hengst pozostaje jedną z wiodących firm w branży pod względem rozwoju i produkcji. Nagroda potwierdza, że znakomicie sprawdza się strategia łączenia pod jednym dachem wiedzy o rozwoju oraz inżynierii i produkcji. Dzięki temu, we współpracy z producentami pojazdów, możemy opracowywać innowacyjne koncepcje, które są gotowe do produkcji seryjnej w krótkim czasie. dr Andreas Dworog Dyrektor ds. Zaawansowanego Rozwoju, Hengst SE

 

Zintegrowany moduł produkowany jest w odlewni aluminium Hengst w Nordwalde (Münsterland) – jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu na całym świecie. Wytwarzany w odlewni komponent w przekroju zbliżonym do siatki ma spełniać najbardziej rygorystyczne wymagania jakościowe w zakresie precyzji i czystości.

 

Źródło: Hengst

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).