Moduł filtracji oleju Hengst w autach Mercedes AMG | MOTOFAKTOR

Moduł filtracji oleju Hengst w autach Mercedes AMG

Wśród modułów filtracji oleju marki Hengst możemy natrafić również na te dedykowane do Mercedesów z pakietem AMG.

Historia firmy AMG nierozerwalnie łączy się z pokonywaniem kolejnych granic, których przekroczenie do tej pory wydawało się niemożliwe. Tak się stało i tym razem – skonstruowany przez inżynierów AMG silnik oznaczony symbolem M139 został absolutnym liderem w swojej klasie. Jest to najmocniejszy, seryjnie produkowany 4-cylindrowy silnik na świecie.

 

Zdetronizował swojego poprzednika (silnik serii M133) przesuwając granicę możliwości na absolutne wyżyny. Silnik z dwóch litrów pojemności generuje 421 koni mechanicznych mocy oraz 500Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalną prędkość obrotową na poziomie 7200 obr./min. 211 koni mechanicznych z litra pojemności skokowej stanowi świetną demonstrację doświadczenia inżynierów AMG i pokaz umiejętności wykorzystania wszystkich dostępnych technologii i rozwiązań konstrukcyjnych.

 

Silniki są montowane według zasady „jeden człowiek, jeden silnik” – tutaj od lat nic się nie zmieniło. Zasada ta, to nie tylko slogan reklamowy. Wybrane silniki Mercedes-AMG, składane są od początku do końca przez jednego człowieka. Począwszy od montażu wału korbowego w bloku silnika, na wlaniu oleju kończąc. Dlatego śmiało można powiedzieć, że każdy z tych silników jest unikalny. Symbolem filozofii One Man – One Engine jest podpis inżyniera na pokrywie złożonego przez niego silnika.

 

Od wielu lat Mercedes-AMG polega na firmie Hengst. Jest ona partnerem rozwojowym i stałym dostawcą rozwiązań filtracyjnych (nie tylko samych filtrów) dla AMG. Również silniki serii M139 wyposażone zostały w moduł filtracyjny oleju silnikowego skonstruowany przez firmę Hengst. W ofercie firmy, na niezależnym rynku części zamiennych, dostępne są wymienne wkłady filtracyjne oznaczone symbolem E155H D122.

 

Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii wykorzystania rdzeni solnych podczas odlewania tych aluminiowych modułów oraz wspomaganej gazem i wodą (GIT-WIT) technologii wtrysku tworzywa sztucznego przy tworzeniu elementów modułu, możliwe było zoptymalizowanie konstrukcji pod kątem eliminacji znacznych różnic ciśnienia oleju oraz maksymalne zredukowanie masy całego modułu filtracyjnego. Wdrożone technologie pozwalają chłodzić i smarować elementy silnika bez wykorzystywania dużej ilości energii. Z kolei zapewnienie stałej i dokładnej filtracji gwarantuje optymalne smarowanie silnika w trybie pracy start-stop.

 

Źródło: Hengst

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).