Mobilność w transporcie ciężarowym wg Continental

person Adrian Januszkiewicz 23/10/2019

Continental wdraża rozwiązania, dzięki którym transport staje się bezpieczniejszy, mniej szkodliwy dla środowiska i bardziej wydajny.

Branża transportowa stoi u progu ewolucji technologicznej, podyktowanej m.in. presją cenową na usługi transportowe, koniecznością ograniczenia emisji CO2, wzrostem kosztów operacyjnych, brakiem i dużą rotacją zawodowych kierowców. Dziś, na tak wymagającym rynku, wygrywają ci dostawcy, którzy są w stanie zaproponować producentom pojazdów ciężarowych, autobusów oraz firmom transportowym rozwiązania wybiegające w przyszłość. Systemy, które nie tylko usprawnią przepływ towarów, ale także realnie wpłyną na wzrost efektywności floty. Są wśród nich produkty usprawniające pracę zarówno kierowcy, jak i osoby zarządzającej autami dostawczymi, monitorujące stan danego elementu, a także informujące o awariach, wskazując konkretne miejsce ich wystąpienia. Bez wątpienia należą do nich ContiConnect oraz Platooning Demonstrator opracowane przez Continental.

Wyższy poziom bezpieczeństwa i niższe koszty eksploatacji

ContiConnect pozwala zapomnieć o ręcznych, rutynowych kontrolach – czynności związane z serwisowaniem ogumienia mogą być wykonywane dokładnie wtedy, kiedy są niezbędne – zarówno w pojedynczych pojazdach, jak i w całych flotach. To, jak podaje Continental,  wyższy poziom bezpieczeństwa, trwałość opon oraz wyjątkowo niskie koszty eksploatacji.

Cyfrowy monitoring opon pozwala wygenerować realne oszczędności – prawidłowe ciśnienie zmniejsza opory toczenia, a tym samym redukuje zużycie paliwa. Wpływa również na większą żywotność opon – utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach pozwala zwiększyć trwałość karkasu o 20% i wydłużyć żywotność bieżnika o 15% oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia kosztownych awarii. Wpływa także na to, że flota uzyskuje co najmniej 1% oszczędność na paliwie. Krzysztof Otrząsek Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska

 

By określić, jakie realnie oszczędności firma zyska z systemem ContiConnect, warto przeanalizować korzyści, które jest w stanie uzyskać modelowa flota (Flux Transport), składająca się ze 100 zestawów (ciągnik i naczepa, 1200 kół). Przy założeniach, że flota pokonuje 120 000 km rocznie na zestaw, po wymianie 400 opon tylko dzięki dłuższej żywotności bieżnika oszczędzi w skali roku 90 000 zł, a na większej trwałości karkasu zyska dodatkowe 3 000 zł. Ograniczając zużycie paliwa o 1%, spółka wypracuje oszczędność w wysokości 113 400 zł.

Dział R&D Continental zlokalizowany w Hanowerze pracuje nad kolejnymi ulepszeniami rozwiązań cyfrowych oraz uczestniczy w ewolucji przemysłu transportowego. Krzysztof Otrząsek

Partnerstwa na rzecz konwojowania ciężarówek

Szanse na rozwiązanie problemu z coraz bardziej ograniczonym dostępem do wykwalifikowanych zawodowych kierowców daje truck platooning. Jest to połączenie dwóch lub więcej ciężarówek w konwoju, z wykorzystaniem technologii łączności i zautomatyzowanych systemów wspomagania prowadzenia pojazdu. Koncepcja ta jest jednym z kluczowych trendów rozwoju transportu drogowego, a Continental inwestuje w rozwój tej technologii.

Wyniki pierwszych testów uniwersalnego systemu Platooning Demonstrator, opracowanego przez Continental we współpracy z Knorr-Bremse, są na tyle obiecujące, że obecnie trwają prace rozwojowe polegające na dostosowaniu rozwiązania do wymagań klientów. Pojazdy wyposażone w czujniki radarowe, lidarowe, kamery i technologie łączności do komunikacji pojazd-pojazd (C2C) oraz pojazd-infrastruktura (V2X) dostarczone przez Continental, dzięki zmniejszonym odległościom i stałej prędkości jazdy w konwoju, mogą wygenerować dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie ok. 4%. Ponadto zaawansowane czujniki umożliwiają reakcję na sytuacje awaryjne w 0,1 sekundy, czyli o 1,3 sekundy szybciej niż człowiek. Krzysztof Otrząsek

 

Konwojowanie ciężarówek to także korzyści w postaci większej przepustowości drogi, mniejszych oporów powietrza i stałej prędkości, a to przekłada się na niższe spalanie i zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Szacuje się, że wartość światowego rynku konwojowania ciężarówek wyniesie do 2028 r. 1,14 mld dolarów. Dalszy rozwój tej technologii i jej efektywność jest w dużej mierze uzależniona od zmian w infrastrukturze, przepisach, a nawet nawykach uczestników ruchu drogowego.

 

Źródło: Continental

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.