Valeo 16.12.2018

Millenialsi na zakupach

person Adrian Januszkiewicz 8/02/2018

Co trzeci przedstawiciel pokolenia Y woli płacić za dostęp do dóbr lub usług niż kupować je na własność.

Według obecnych 30-latków korzystanie z dóbr jest bardziej opłacalne niż ich posiadanie i mniej obciąża domowy budżet. W ten trend coraz częściej stara się wpisywać branża motoryzacyjna, m.in. umożliwiając korzystanie z aut na abonament.

 

Wyniki badania “The Sharing Economy” przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers wskazują, że zmienia się sposób myślenia o wartości, jaką niesie ze sobą własność. 81 proc. badanych przyznało, że bardziej opłaca się korzystać z dóbr niż posiadać je na własność. Dla 43 proc. posiadanie produktu na własność jest niepotrzebnym ciężarem dla budżetu, a 57 proc. przyznało, że usługi oparte na dostępie do różnych zasobów są atrakcyjną alternatywę dla kupowania.

 

Ta zmiana podejścia do posiadania produktów wśród przedstawicieli Y przyczyniła się do rozwoju trendu “access economy”, czyli “ekonomii dostępu”. Konsument zamiast stać się właścicielem danego dobra, płaci jedynie za czasowy dostęp do niego. Jest on uważany za jeden z kluczowych trendów zmieniających światowy biznes. Od niedawna “ekonomia dostępu” jest obecna także w sektorze motoryzacyjnym.

Ekonomia dostępu jest w szczególności zauważalna w zmianie sposobu kupowania dóbr luksusowych jak np. samochód. Zamiast brać kredyt, spłacać go przez kilka lat, a później szukać szczęścia na rynku wtórnym podczas sprzedaży samochodu, coraz więcej osób chce go po prostu użytkować. To właśnie dla nich firmy zaczynają oferować abonament na samochód. Konrad Karpowicz Wiceprezes Grupy Masterlease, będącej operatorem platformy Master1.pl

Własne 4 kółka? Tak, ale nie na własność

Ponad 3/4 przedstawicieli pokolenia Y chciałoby mieć własny samochód, ale jeżeli utrzymanie auta wiązałoby się z długotrwałymi zobowiązaniami finansowymi, to są skłonni zrezygnować z jego posiadania.

Własny samochód oznacza dodatkowe koszty związane z jego eksploatacją. Dlatego coraz więcej młodych osób szuka sposobów na bardziej efektywne kosztowo korzystanie z samochodu. Jednym z nich jest właśnie auto w abonamencie z możliwością pełnego serwisowania, przechowywania opon, czy ubezpieczenia bez dodatkowych kosztów. A do tego, abonament rozwiązuje problem związany ze spadkiem wartości samochodu, który jest tak powszechny w przypadku posiadania auta na własność. Konrad Karpowicz

 

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność.

Wynajem i brak przywiązania - charakterystyka pokolenia Y

O ile popularność ekonomii dostępu jest nowym trendem w branży motoryzacyjnej, to jest już mocno widoczna w innych dziedzinach życia obecnych 30-latków.

 

Według danych Oxygenz, prawie 1/3 “Millenialsów” nie ma nic przeciwko współdzielenia biurka w pracy z innymi osobami. Ważniejsza jest dla nich możliwość obcowania z innymi ludźmi oraz budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów zawodowych – wynika z badania Global Coworking Survey.

 

Przedstawiciele pokolenia Y nie są też przywiązani do swoich pracodawców. 44 proc. młodych ludzi planuje pracować w jednej firmie maksymalnie 2 lata – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Deloitte.

 

Przekłada się to również na inne, niż u ich rodziców, postrzeganie własnego mieszkania. Dla połowy obecnych 30-latków wynajem mieszkania oznacza wolność i możliwość szybkiego zmiany miejsca zamieszkania na takie, które będzie bliżej nowej pracy. Ważne tylko, aby mieszkanie znajdowało się w centrum miasta, bo ważniejszy niż własność jest szybki dostęp do modnych punktów gastronomicznych czy wydarzeń kulturalnych.

 

Źródło: Master1.pl

Zdjęcie: Audi

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl