Miliardowe straty przy zewnętrznych serwerach zaplecza pojazdów | MOTOFAKTOR

Miliardowe straty przy zewnętrznych serwerach zaplecza pojazdów

person Adrian Januszkiewicz 22/03/2019

Nawet 65 mld euro strat do roku 2030 mogą spowodować modele zewnętrznych serwerów zapleczy pojazdów promowane przez producentów samochodowych.

Nowe badanie “Cyfrowa transformacja motoryzacyjna i wpływ ekonomiczny istniejących modeli dostępu do danych” (“The automotive digital transformation and the economic impacts of existing data access models”), wydane przez FIA Region I, ocenia długoterminowe konsekwencje ekonomiczne obecnych modeli zamkniętego dostępu do danych promowanych przez producentów pojazdów. Podkreśla w szczególności, że negatywny wpływ takich modeli na niezależnych dostawców usług posprzedażnych umożliwi producentom pojazdów dalszą integrację z rynkiem wtórnym, a tym samym zapewni im znacznie silniejszą kontrolę nad relacjami z konsumentami końcowymi. Skutkowałoby to ostatecznie ograniczeniem wyboru dla konsumentów, konkurencji i korzyści społecznych płynących z dobrze prosperującego sektora motoryzacyjnego. Stopniowo zwiększyłoby to koszty, a do 2030 r. doprowadziłoby do strat w wysokości 33 mld euro dla europejskich niezależnych operatorów rynku wtórnego motoryzacyjnego oraz 32 mld euro dodatkowych kosztów dla kierowców.

Krzywda na MŚP i konsumentach w takim stopniu jest nie do przyjęcia i będzie wymagało wszelkich możliwych środków legislacyjnych, aby zagwarantować bezpieczny, bezpośredni, w czasie rzeczywistym, dwukierunkowy dostęp do danych pojazdowych, funkcji i użytkowników oraz zapewnić korzyści dla konsumentów, a także konkurencję i innowacje w usługach cyfrowych "wokół samochodu". Sylvia Gotzen dyrektor generalny FIGIEFA

 

Modele zastrzeżonego dostępu do danych, w których producenci pojazdów mają uprzywilejowany dostęp do pojazdów i gdzie strony trzecie mogą uzyskać dostęp wyłącznie do danych w pojeździe za pośrednictwem zewnętrznego serwera zaplecza pod nadzorem producentów, wzbudziły obawy konsumentów, niezależnych przedsiębiorstw  i Komisji Europejskiej w ostatnich latach.

 

Studium dobrze uzupełnia praktyczne badanie terenowe “Analiza ogólna na temat telematyki stron trzecich OEM” (“General Analysis on OEMs 3rd party telematics”) opublikowane w listopadzie 2018 r. Przez AFCAR, Sojusz na Rzecz Wolności Naprawy Samochodów w Europie. Konkretne przykłady wskazywały na liczne ograniczenia techniczne i handlowe wywołane przez model “rozszerzonego pojazdu”. Z drugiej strony badanie wykazało również, że wielu producentów pojazdów opracowuje zastrzeżoną platformę otwartej telematyki, dostępną tylko dla wybranych stron trzecich.

 

Źródło: FIGIEFA

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).