Michelin: testy opon na kole podbiegunowym | MOTOFAKTOR

Michelin: testy opon na kole podbiegunowym

Firma Michelin kupiła centrum testów zimowych w Ivalo w Finlandii z myślą o testowaniu swoich opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Dotychczas przez ponad 20 lat Michelin korzystał z centrum, regularnie prowadząc tam testy opon zimowych. Zakup terenu przez Europejskie Centrum Technologiczne Michelin umożliwi firmie pełny dostęp do różnego rodzaju terenów – od przełęczy w alpejskim stylu do fińskich równin, a także zadaszonej infrastruktury. Surowy klimat Ivalo, a także struktura śniegu różniąca się od tego leżącego w Alpach, gwarantują idealne warunki do testów. Już teraz opony z europejskim oznaczeniem 3 PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake – symbol płatka śniegu na tle góry) są certyfikowane właśnie tutaj.

 

Centrum testów w Ivalo położone jest 300 km na północ od koła podbiegunowego. Zakres panujących tam temperatur wynosi od 0° do -30° w okresie od listopada do końca marca.

 

Teren obiektu z torami zajmującymi 20 ha liczy łącznie 60 ha i obejmuje:

 

  • tor testów na śniegu o długości 1,7 km
  • 5 platform o długości 500-800 m do testów odległości podczas hamowania i przyspieszania
  • 2 tory do testów na lodzie
  • 4 tory okrężne do testów przyczepności na zakrętach
  • podjazd o nachyleniu 8 proc. przeznaczony do testów podczas ruszania i przyspieszania

 

Wybrane typy testów przeprowadzane w centrum Ivalo:

 

  • ruszanie i przyspieszanie na śniegu
  • hamowanie na śniegu
  • trakcja na śniegu
  • przyczepność na zakrętach na śniegu
  • trakcja na lodzie
  • hamowanie na lodzie
  • przyczepność na zakrętach na lodzie
  • ruszanie na lodzie

 

Kluczowe dane dotyczące testów opon Michelin w warunkach zimowych:

 

  • 2 000 opon zimowych przetestowanych przez Michelin w 2014 r. na trasach Ivalo, w tym 400 opon ciężarowych i 1 600 opon do samochodów osobowych i dostawczych
  • 1/3 z tych przetestowanych opon należy do gamy produktowej X-Ice opracowanej z myślą o wyjątkowo zimnych obszarach, takich jak kraje nordyckie i Rosja
  • 2/3 z przetestowanych opon należy do linii Alpin przeznaczonej dla pozostałej części Europy

 

Oprócz Finlandii Michelin testuje swoje opony zimowe także w 4 innych krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Szwecji.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).