Michelin CrossClimate 2: opona całoroczna nowej generacji | MOTOFAKTOR

Michelin CrossClimate 2: opona całoroczna nowej generacji

person Adrian Januszkiewicz 3/09/2021

Michelin oficjalnie zaprezentował swoją najnowszą oponę całoroczną: CrossClimate 2.

Opona Michelin CrossClimate 2, jak podaje producent, łączy wiele, czasem pozornie niedających się pogodzić, osiągów i łatwo radzi sobie z różnymi warunkami pogodowymi we wszystkich porach roku. Opona ma zapewniać:

 

  • zalety opony letniej pod względem skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, efektywności energetycznej i trwałości[1][2][10][11]
  • zalety opony zimowej pod względem trakcji i hamowania na śniegu i w niskiej temperaturze.

 

Oznaczenie 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu) na bokach Michelin CrossClimate 2 potwierdza, że oponę można stosować zimą, także w krajach, gdzie stosowanie opon zimowych jest obowiązkowe[1][2].

Wysokie osiągi od pierwszego do ostatniego kilometra dzięki innowacyjnym technologiom

Michelin CrossClimate 2 stanowi połączenie zaawansowanych technologii, które zastosowano we wszystkich elementach opony – głównie w mieszance gumy i rzeźbie bieżnika.

CrossClimate 2 – zarówno nowa, jak i po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu (zgodnego z przepisami krajowymi dotyczącymi użytkowania opon zimowych) – zwyciężyła w sześciu z dziewięciu testów przeprowadzonych w latach 2020 i 2021 [1][2][3][6][10][11] – głównie w kategoriach skuteczności hamowania i trakcji. Opona wyróżnia się również wysoką trwałością dzięki mieszankom gumy i ząbkowanym lamelom, które obniżają opory toczenia i zwiększają trwałość opony[3].

Rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu

Dzięki większej trwałości, opony CrossClimate 2 można wymieniać rzadziej – dopiero po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu. Mniej opon do wymiany to mniej zużytych surowców i mniej odpadów. Z kolei niższe opory toczenia obniżają emisję CO2. Opory toczenia CrossClimate 2 są porównywalne z oporami standardowej opony letniej[4]. Ponadto dzięki większej trwałości opon kierowcy mogą cieszyć się lepszym stosunkiem jakości do ceny, a za sprawą niższych oporów toczenia, obniżeniem zużycia paliwa[5][6].

 

Opona Michelin CrossClimate 2

CrossClimate 2 jest dostępna na koła o średnicy od 15 do 20 cali. Na liście 115 wersji rozmiarowych jest 65 nowych pozycji, czyli o 40% więcej niż przy poprzednim modelu Michelin CrossClimate+.

 

Nowość Michelin jest produkowana w siedmiu europejskich fabrykach, głównie we Francji, a także w Polsce, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.

 

Gama opon Michelin CrossClimate wywarła ogromny wpływ na europejski rynek opon całorocznych, który od premiery opony w 2015 r. wzrasta o ok. 19%. rocznie[7]. Co więcej, opony całoroczne to jedyny segment, który mógł poszczycić się nieprzerwanym wzrostem podczas pandemii[8]. Szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat tempo wzrostu segmentu będzie utrzymywało się na poziomie powyżej 16% rocznie[9].

 

Michelin CrossClimate 2 zajmuje najwyższe miejsca w europejskich testach segmentu opon całorocznych:

 

1. 1. miejsce pod względem hamowania:

 

  • Na suchej nawierzchni[10]
  • Na mokrej nawierzchni (opony z bieżnikiem o minimalnej dopuszczalnej głębokości)[11]
  • Na śniegu, od pierwszego do ostatniego kilometra (opony nowe i o dopuszczalnym poziomie zużycia)[12]

 

2. 1. miejsce w trakcji na śniegu od pierwszego do ostatniego kilometra (opony nowe i o dopuszczalnym poziome zużycia) [13][14]

 

3. 2. miejsce w hamowaniu na mokrej nawierzchni (opony nowe)[15]

 

4. Znakomity przebieg i opór toczenia[16][17]

[1] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).

[2] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% – zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% – zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% – zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% – zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% – zużycie: 54,2%). 

[3] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. 

[4] MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. 

[5] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. 

[6] Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking – Average Premium Summer tyre market in Europe – 2021.

[7] Dane wewnętrzne Michelin.

[8] Źródło: Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA)

[9] Dane wewnętrzne Michelin.

[10] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), MICHELIN CrossClimate+ (96,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).

[11] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik-kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% – zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% – zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% – zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% – zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% – zużycie: 94,5%).

[12] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).

[13] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).

[14] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% – zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% – zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% – zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% – zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% – zużycie: 54,2%). 

[15] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik -kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% – zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% – zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% – zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% – zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% – zużycie: 94,5%).

[16] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. 

[17] Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking – Average Premium Summer tyre market in Europe – 2021.

 

Źródło: Michelin

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).