[1] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).
[2] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% – zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% – zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% – zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% – zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% – zużycie: 54,2%).
[3] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
[4] MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet.
[5] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
[6] Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking – Average Premium Summer tyre market in Europe – 2021.
[7] Dane wewnętrzne Michelin.
[8] Źródło: Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA)
[9] Dane wewnętrzne Michelin.
[10] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), MICHELIN CrossClimate+ (96,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
[11] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik-kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% – zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% – zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% – zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% – zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% – zużycie: 94,5%).
[12] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).
[13] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% – zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% – zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% – zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% – zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% – zużycie: 77,0%).
[14] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% – zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% – zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% – zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% – zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% – zużycie: 54,2%).
[15] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik -kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% – zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% – zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% – zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% – zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% – zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% – zużycie: 94,5%).
[16] Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm.
[17] Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking – Average Premium Summer tyre market in Europe – 2021.
Źródło: Michelin